zwart frame zxr orgineel?

pietert

Die hard MF'er
1 jul 2004
651
0
de goorn
Ik ben van plan maandag te gaan kijken voor een kawasaki zxr uit 93 (denk model 92) De motor heeft schade aan alle kuipen. En volgens de eigenaar niet aan het frame, de voorvork, wielen schijven enz.
Omdat ik dit natuurlijk heel zeker wil weten roep ik julie hulp in. De fiets heeft namelijk een zwart frame. Omdat ik wel al een tijdje naar zxren kijk viel het mij op dat ik dit nooit eerder heb gezien. Is dit nu een orginele kawasaki kleur? en hoef ik me nergens zorgen om te maken, of is dit frame overgespoten om een en ander te verdoezelen?
En hoe controleer ik zo'n fiets. Ik denk, speling op balhoofd controleren, kijken of ie niet opgestuikt is, goed kijken naar kleine scheurtjes bij lasnaden, en kijken of ie recht oogt.
Aanvullingen zijn zeker welkom, aangezien ik echt een fiets met een recht frame wil hebben.
Hij staat op marktplaats. Hij kost 1450 euro, en dit lijkt me wel een leuke prijs voor een leuk winterproject.
 
full
 
Jahoor Pieter,

Daar gaat een hoop extra geld in zitten... en die AF1 van jouw is ook een winterproject. :P

Maar goed: Bevestigingsogen van het subframe niet beschadigd? Beide stuuruitslagen niet afgebroken?

Groeten... Kevin
 
Dat zwarte frame is zekerrrrr niet origineel. Wie weet wattie daarmee uitgevreten heeft, maarja, misschien vondtie het gewoon mooi. Dus goed van dichtbij bekijken, niet in het donker met lamp, maar in daglicht ;)
 
he kevin jij hier?
Maar die af1 wordt een winterproject(je) voor een ander. Nu heb ik het kawasaki licht gezien en ben ik van plan mezelf is goed in de kreukels te rijden. :+
 
Haha Waarom zou je die ZXR dan opknappen als je um bij het eerst volgende grindpad al horizontaal legt? ;)
 
he ff dimme jij he. Nou zit je veilig achter je pc'tje maar maandag op school moet je nog maar zien of je motor nog 2 opgeblazen banden heeft ;)

(zit ik gewoon me eigen topic te verneuken |( )
 
Ik vindt het iig niet echt mooi. Ken je um beter polijsten...
Maar volgens mij is het een flink winterproject.

Kijk eens naar dit project: www.brommerforum.nl/showtopic/17128.

Ja ziet er idd uit als veel werk. Met die kappen zal het bij mij ook wel zo gaan, maar zogauw ik merk dat het frame niet helemaal tof is houd het op. Desnoods ga ik daar 3 uur meten, kijken en kloten om te kijken of er echt niks beschadigd is aan het frame.
En positief gezien: De winter duurt lang :)
 
het inderdaad een raar bij elkaar geraapte motor.
de motor is wel van 1993,maar heeft een frame van een paars/violet(die waren zwart)en de onderkuip van een 92 model,een 93er had andere striping.

ik zou zeker kijken of er niet mee geknoeit is,waarschijnlijk heeft hij vaker schade gehad.
 
Een bordeaux rode ZXR 750 met van die stofzuigerslangen had idd standaard een zwart frame. Weet niet meer van welk jaar die was.
 
Een bordeaux rode ZXR 750 met van die stofzuigerslangen had idd standaard een zwart frame. Weet niet meer van welk jaar die was.

Dat zijn de J types van 91 tot 92 in rood en blauw metallic.

Het lijkt me niet dat dit frame bij de groene versie hoort.

Dit frame lijkt me toch wel een aardige tik gehad te hebben als je de foto goed bekijkt.
 
Dat zijn de J types van 91 tot 92 in rood en blauw metallic.

Het lijkt me niet dat dit frame bij de groene versie hoort.

Dit frame lijkt me toch wel een aardige tik gehad te hebben als je de foto goed bekijkt.
:^
bij het balhoofd zit wel een hele grote deuk lijkt het :?
 
Volgens mij = het een amerikaanse uitvoering zxr750 h
let op km teller


Ik ben van plan maandag te gaan kijken voor een kawasaki zxr uit 93 (denk model 92) De motor heeft schade aan alle kuipen. En volgens de eigenaar niet aan het frame, de voorvork, wielen schijven enz.
Omdat ik dit natuurlijk heel zeker wil weten roep ik julie hulp in. De fiets heeft namelijk een zwart frame. Omdat ik wel al een tijdje naar zxren kijk viel het mij op dat ik dit nooit eerder heb gezien. Is dit nu een orginele kawasaki kleur? en hoef ik me nergens zorgen om te maken, of is dit frame overgespoten om een en ander te verdoezelen?
En hoe controleer ik zo'n fiets. Ik denk, speling op balhoofd controleren, kijken of ie niet opgestuikt is, goed kijken naar kleine scheurtjes bij lasnaden, en kijken of ie recht oogt.
Aanvullingen zijn zeker welkom, aangezien ik echt een fiets met een recht frame wil hebben.
Hij staat op marktplaats. Hij kost 1450 euro, en dit lijkt me wel een leuke prijs voor een leuk winterproject.
 
deze verkocht ik een jaar of 2 geleden voor een kameraad,heeft ook zo'n zwart frame,hij kocht hem 2dehands van een man die hem nieuw gekocht had,een schuiver gemaakt had en omdat hij toch nieuwe kuipen moest er deze opgezet heeft.
vind dit eigelijk mooier dan een alukleur frame

full
 
Die kuip is ook niet van een J2 model! Kijk maar naar dat onderste 'gat' wat er bij mij in die kuip zit. Dat heeft diegene op die foto niet!
full

Als je nog wil checken van welk model en welk jaar het frame nu precies is:

ZXR 750 UK models:
Prod yr Model Initial frame number
1989 ZX750H1 (ZXR750) ZX750H-000001
1990 ZX750H2 (ZXR750) ZX750H-015001
1991 ZX750J1 (ZXR750) ZX750J-000001
1992 ZX750J2 (ZXR750) ZX750J-013901
1993 ZX750L1 (ZXR750) ZX750L-000001
1994 ZX750L2 (ZXR750) ZX750L-020001
1995 ZX750L3 (ZXR750) ZX750L-030001
1991 ZX750K1 (ZXR750R) ZX750K-000001
1993 ZX750M1 (ZXR750R) ZX750M-000001
1994 ZX750M2 (ZXR750R) ZX750M-020001

(voor overtikfouten ben ik niet aansprakelijk! :+ )

Ow ja, voor US en Canada models begint het framenummer met JKAZXD...
 
En de vorken zijn ook scheef, en twiel is ook niet alles meer. Denk dat dit wel een gevalletje technisch totall loss is.

tja volgens de verkoper zijn de enige beschadigingen de kuipen en de radiateur. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of het frame, de voorvork, de schijven en de wielen recht waren en hij zei dat dat zo was. Reken maar dat ik het goed ga controleren. En als ie uit ze nek lult wordt ik heel boos want het is best een eind rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan