Zwarte draaiknop van suzuki bandit!

lerac_73

Rookie
10 jul 2011
9
0
Amsterdam
Hoi Forums,

Aan de linker kant van Suzuki Bandit zit een zwarte draaiknop! Zie afbeelding!
Weet iemand wat het is en waarvoor het dient?

Alvast bedankt!

Groet Jus
full
 
Das de Turbo, ff strak aandraaien in de hoogste versnelling en je zal een spurt maken....

Even alle gekheid op een stokje dat is de stat. schroef. Gaat richting je carb en door hem straker te draaien gaat je stat. toerental omhoog, en loser dan gaat hij langzamer. Als je motor prima loopt lekker afblijven.
 
Ah ok. Heb probleem dat bij het weg rijden gas niet goed pakt! Maar na een tijdje gaat het goed! Kan ik daarmee gaan afstellen om beter te laten lopen en welke kant moet ik dan op draaien!

Dank je voor reactie!
 
Ah ok. Heb probleem dat bij het weg rijden gas niet goed pakt! Maar na een tijdje gaat het goed! Kan ik daarmee gaan afstellen om beter te laten lopen en welke kant moet ik dan op draaien!

Dank je voor reactie!

1) Het afstellen dient bij een warme motor te gebeuren, ookal loopt hij koud niet lekker pas stellen als de motor warm is.
2) Het is een schroef dus met de klok mee is straker = hoger stat. toerental, losser = lager stat. toerental.
3) Je zal met een warme motor, afhankelijk van je motor sla eventueel je WPHB er op na, +- 1200 a 1300 stat moeten draaien.
 
Het veranderd waarschijnlijk niet het oppakken bij wegrijden.

Het stelt alleen het toerental in, wat je motorblok in rust loopt.

Nou kan het zijn dat je beoerd rijd, en te weinig gas geeft bij wegrijden.
Het kan zijn dat het blok nog wat koud is, en iegenlijk wat choke nodig heeft.
Het kan zijn dat er wat anders is.

Met deze zwarte draaiknoip ga je niet het probleem oplossen, hooguit wat maskeren.

~[edit]
of het stationair toerental staat nu zo beroerd, dat het eerst goed gezet moet worden. Zie een paar posts hierboven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En voor je info: een motor is niet na 3 stopichten warm maar pas na een kilometertje of 15 bij de huidige buitentemperaturen. Vooral zo'n olie/luchtgekoeld blok als van de Bandit heeft een poosje nodig.
 
Laatst bewerkt:
En voor je info: een motor is niet na 3 stopichten warm maar pas na een kilometertje of 15 bij de huidige buitentemperaturen. Vooral zo'n olie/luchtgekoeld blok als van de Bandit heeft een poosje nodig.
Alle Bandit die ik gehad heb (best een stel ondertussen :+ ) waren na 2/3km écht wel van de choke af hoor... M'n 1200 slaat zelfs af als ik die na de eerste paar 100 meter niet al uit zet.
 
Alle Bandit die ik gehad heb (best een stel ondertussen :+ ) waren na 2/3km écht wel van de choke af hoor... M'n 1200 slaat zelfs af als ik die na de eerste paar 100 meter niet al uit zet.

Ik denk dat Fazero het niet over de choke had, maar over de motorolie die pas na 15 km echt op temperatuur is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan