Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Hele ding mat ziet er vaak wat rat geknutseld uit (vind ik)

Succes kerel 👍
 
Kan ook té zwart worden he, maar blijft persoonlijk. Ik hou wel van wat meer balans in accenten. Tank etc glans staat wel veel mooier. Frame delen en kapjes etc mat zwart of zilver. Op jou smaak afgaand zou ik voor glanzend gaan met matte accenten in zilver (wielen bijv) en zwart.

Hele combi wordt hoogglans zwart (issie nu ook) met een mat zwarte atreep geflankeerd door de zilveren biesjes, frame e.d. hoogglans zwart, wielen zilvergrijs, blok blank aluminium... zit alleen nog te twijfelen wat ik met de uitlaat doe...

Streep komt in iedere geval over de lengte van het span in het midden van de bak in de breedte zoals op de kleurproef (cm of 10) en als ik het verschil tussen de bestaande biesjes van de motor en de nieuwe looks van de bak storend vind verwijder ik de biesjes van de tank en kuip en vervang die door een zelfde streep maar dan de helft smaller zodat er een zelfde verhouding ontstaat tussen de glanzende en matte stukken....
De lak van de motorfiets is namelijk een stuk jonger als de fiets zelf en nog in hele goede staat, hoeft feitelijk alleen een beetje bijgewerkt te worden.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed. Zilvergrijs op de velgranden staat mooi fris.

Had op de rally ook van die biesjes. Laat dat niet op de RX5 terug komen maar heb daar andere leuke plannen mee volgend jaar.
 
De beide hobbies samen op de werkbank...

het blok van de oude dame en een gerestaureerde engelsman met hand (en op maat) gemaakte linker greep voor een medelid van de SV.....

full


En dat levert dan weer centjes op O-)
 
En dan maak je een foto van de rechter kant?

sorry... linkergreep = greep voor linkshandige schutter, met duimrust aan rechterzijde... aan de andere kant is de greep ook netjes van hout maar eenvoudiger en heeft alleen een steuntje aan de onderkant voor je handpalm.... maar dat is maar een kleine verhoging; een volledige matchgreep op een Webley is geen porum en heeft door het karakter van de veer-aandrijving ook geen enkele toegevoegde waarde...

Fototje van de ruwbouw.... dan issie misschien wat duidelijker
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit ook eens zo'n Wembley gehad. Gekocht op rommelmarkt,loop was bijna haaks om getrokken.
Was een jaar of 16, in de bankschroef rechtgebogen en we hebben er een hoop lol mee gehad. Leuk ding. Was kleiner dan deze.
 
Berichtje van de coater......

full


Ziet er goed uit.... nu nog tijd vinden om het op te halen;-)
 
Gisteravond even heen en weer geknald naar Helden..........

full

even losvast in elkaar geschoven

full

de demper is heel netjes geworden, aan de bochten zal je helaas altijd blijven zien dat er forse pitroest aangezeten heeft; maar gezien het feit dat deze set met demper aan de goeie kant als jaren niet meer geproduceerd wordt ben ik allang blij dat er na het stralen uberhaupt nog genoeg materiaal over was om de boel te coaten

full

de kleur komt heel mooi bij de wielen

kortom ben er blij mee, weer netjes verpakken en veilig wegzetten en verder met de draadjes puzzel.
 
Tsja.. de achterdempers zijn gereviseerd..... maar ik moet de veren nog steeds eens een keertje wegbrengen... daar is de kunststof coating ook een tikkie verrot van.....
 
Hoe is het er nu mee?

Je was lekker bezig en ineens valt het stil? #benieuwd
 
Gezondheid, veel wedstrijden en gewoon weinig foto waardigs.. ben langszaam plaatjes het maken om de diverse gaten in het blok af te dichten voor het stralen...

Verder wil het met de draadboom gewoon niet lekker lukken, dus is de gang er een beetje uit; maar op het moment dat je je daar druk om gaat maken ben je zoiezo verkeerd bezig. Teveel stress is slecht voor je donder....

Maar niet getreurd... nog deze eeuw gaat het lukken....
 
Laatst bewerkt:
Anders is het een mooi erfstuk voor je dochter. Als er tegen die tijd nog benzine te koop is.

dochter krijgt voor haar 18e verjaardag een moto guzzi V50 monza caferacertje..... heb ik nog 4 jaar om die in elkaar te zetten en van elektriek te voorzien... oh ja... en nog even de (aluminium) achtervork aanpassen zodat het draadspaakwiel met de hypermoderne 130/70 18 erin past.... (standaard 100/90 18...aan de achterkant)

Dat blok is overigens wel al helemaal afgemonteerd, zit fabrieksracekitje in (grotere zuigers) is nu bizar overvierkant met een boring van 80 bij een slag van 56, zeker voor een tweecylindertje, ook de inhoud is iets toegenomen, komt nu op ca 550cc ipv de originele 490, is leuk vlot beginnersfietsje..
 
Dat zijn leuke cadeaux. Maar ze moet dan nog twee jaar wachten voor ze er mee kan rijden. Met 18 mag je tegenwoordig 125cc max 11kW.
Hoewel daar ook hele leuke Italiaanse klassiekertjes onder vallen.
 
dochter krijgt voor haar 18e verjaardag een moto guzzi V50 monza caferacertje..... heb ik nog 4 jaar om die in elkaar te zetten en van elektriek te voorzien... oh ja... en nog even de (aluminium) achtervork aanpassen zodat het draadspaakwiel met de hypermoderne 130/70 18 erin past.... (standaard 100/90 18...aan de achterkant)

Dat blok is overigens wel al helemaal afgemonteerd, zit fabrieksracekitje in (grotere zuigers) is nu bizar overvierkant met een boring van 80 bij een slag van 56, zeker voor een tweecylindertje, ook de inhoud is iets toegenomen, komt nu op ca 550cc ipv de originele 490, is leuk vlot beginnersfietsje..


Hmmmmm is je dochter al weer 14 jaartjes. Hoor je nog zeggen dat vrouwtje zwanger was
 
Mogge Oma... langs deze weg allemaal de beste wensen voor 2019. Veilige kilometers in goede gezondheid en het liefste op 3 wielen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan