Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Vandaag weer eens lekker met de oude dame aan de knutsel gegaan
Bekijk media item 1328987lekker knippen en plakken.... net als vroeger..............

We gaan namelijk de ruimte die is vrijgekomen door het "vervallen" van de accu gebruiken voor de nieuwe electriciteits installatie
Bekijk media item 1328989ruimte zat tenslotte
Bekijk media item 1328988malletje overzetten op aluminium
Bekijk media item 1328983en
Bekijk media item 1328984daarna uitknagen
Bekijk media item 1328985
een uurtje vouwen, kloppen en meten verder............
Bekijk media item 1328981en het past heel aardig
Bekijk media item 1328982
Blijft slechts 1 vraag over; eigenlijk belachelijk dat ik dat als guzzioot niet meer weet..........
- hebben deze oude bobines de extra massa van het huis tegen de bevestigingsbeugels nodig of kan ik een rubber inlay gebruiken om ze ook gelijk een beetje van de trillingen af te schermen;-)

Maar er zit in ieder geval weer een beetje beweging in; nu alleen nog een beetje in gevecht met dochterlief: die heeft namelijk besloten dat de logeerkamer op zolder (waar de oude dame slaapt) nu haar kamer is.

Verder zijn er wat knopen doorgehakt die het project in zijn geheel zullen versnellen zodra de knaken beschikbaar zijn:
- de zijspanbak gaat naar een spuiter, het zelf spuiten van de kleine spullen is prima gelukt en het resultaat is mooi; maar ik heb er ook van geleerd dat de ruimte die ik kan maken als nette spuitcabine te klein is om de complete bak te kunnen behandelen. Daar kan ik dan simpelweg niet goed genoeg om heen lopen waardoor je en van veel te dichtbij spuit en grote kans loopt dat je hele stukken opnieuw kan doen omdat je in het werk continue tegen je eigen net gespoten vlakken aan loopt
- het blok gaat waarschijnlijk naar een straler, heb nog steeds de mogelijkheid om het zelf te doen, maar weet niet of ik het aandurf en waar ik dan de tijd vandaan zou moeten halen. Het afgelopen jaar heb ik gewoon heel weinig vrije tijd gehad en de tijd die ik had was in de late avond dus heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met lucht gerelateerde knutsels die weinig geluid maken...
Gezien de situatie (drukte) op het werk verwacht ik niet echt dat dat dit jaar anders gaat zijn..........
 
Grappig... ik zie alles, lijkt erop dat de post de rechten van het album meeneemt... ik ga effe wat proberen

En nu?
 
De bobines hoeven geen massa aan het huis te hebben.
Zelf dacht ik altijd van wel maareen van de stroomtechneuten hier heeft mij ernstig overtuigd dat het onzint is.

Mooi dat er weer een beetje voortgang is.

En ach, dochterlief, als interne verhuizingen het grootste probleem zijn zou ik me gelukkig prijzen.
 
eerste batch afdekplaten voor het stralen.....

laat maar heb geen zin om naar boven te lopen; maar de nieuwe forumsoftware wil niet samenwerk met de surface II.. ik kan geen foto's uit mijn eigen bestanden kiezen; kan ze prima zien maar kan ze niet "aanklikken" om te selecteren... ook niet met een externe muis...

Dacht vorige keer dat het door gebrek aan muis kwam en toen ben ik naar de PC boven gelopen... maar ook met muis werkt het niet; zal wel door de browser versie komen, maar op de oude surfaces kun je geen Firefox o.i.d instaleren omdat je alleen kunt instaleren vanuit de microsoft store... (beetje appelig....)
Firefox heeft overigens ook nooit een browser versie willen maken voor windows 8.1 op een ARM cpu....

jammer... moeten jullie wachtenO-)
 
Berichtje van de coater......

full


Ziet er goed uit.... nu nog tijd vinden om het op te halen;-)
Hier laten doen ws ? Classic Carparts Helden zoekbureau voor klassieker- en oldtimeronderdelen Wat waren de kosten hiervan ?
 

Yep, prima voorlichting ter plaatse (met voorbeelden) van de verschillende coatingtypes.. aardige eigenaar. Spullen worden naar Engeland gestuurd, verzending e.d. allemaal inbegrepen.

Was iets meer als 400 euro kwijt voor een middenklasse coating, op basis van zelf naar Helden brengen en ophalen. 2 voorbochten, 1 collector en 1 demper, klein spul zoals uitlaatwartels gewoon nieuw aangeschaft bij Lamers, daarvan was stralen en coaten duurder als vervangen.

Grt
Steven
 
Yep, prima voorlichting ter plaatse (met voorbeelden) van de verschillende coatingtypes.. aardige eigenaar. Spullen worden naar Engeland gestuurd, verzending e.d. allemaal inbegrepen.

Was iets meer als 400 euro kwijt voor een middenklasse coating, op basis van zelf naar Helden brengen en ophalen. 2 voorbochten, 1 collector en 1 demper, klein spul zoals uitlaatwartels gewoon nieuw aangeschaft bij Lamers, daarvan was stralen en coaten duurder als vervangen.

Grt
Steven
Woon in de buurt van helden heb je het adres niet
 
Loo 20, in Helden. Maar alle gegevens staan ook gewoon op hun site
Dat is Grad ik wist niet dat hij dat ook kon regelen hij zit veel in oldtimer autos
Hij organiseert ook ritten en shows
Heb daar wel eens gestaan met Guzzi en Laverda
volgende keer kom je koffie drinken
 
omdat het vandaag vaderdag is kan de rest van het gezin de hik krijgen en duik ik weer eens in de schuur (als ik die nog kan vinden....) Er gebeurt door een combinatie van persoonlijke en financiele factoren momenteel helemaal niets aan de Guzzi en dat was eigenlijk niet de bedoeling:



Staat er al iets vrolijker bij als een week geleden; toen was het bedolven onder verpakkingen en restanten van het leggen van de nieuwe vloer....

Begin van het jaar had ik eigenlijk verzonnen dat ik de bak naar de spuiter en het blok naar Lamers zou brengen dit jaar; het is gewoon zonde van het span dat ik er geen tijd/energie voor heb maar wel de knaken om het gewoon weg te brengen....... maar ja... toen bleek bij het voorbereiden van de nieuwe keuken voor de hoofdsponsor dat we dan beter ook de vloer konden vervangen... dus de knaken zijn even gereserveerd tot ik weet wat de totale renovatie beneden me gaat kosten.

Daarna is de schuur aan de beurt; met het weer van de afgelopen periode hebben de zeilen en houtconstructie aan de voorzijde toch wel laten weten dat het er allemaal al veel te lang staat; dus daar moet een fatsoenlijke deur en een stukkie wand in.......

Als er dan nog ruimte is gaat als eerste de bak naar een spuiter; met het spuitwerk aan het rijwielgedeelte heb ik gezien dat ik inderdaad in de zelfbouw-spuitcabine prima uit de voeten kan met kleine onderdelen maar ik ben bang dat de bak gewoon te groot is en ik niet voldoende afstand kan nemen/houden

Ook het stralen van het blok is nog steeds niet gelukt; dus ik zit er aan te denken om dat ook gewoon uit te besteden aan Lamers; die kunnen het dan ook gelijk af monteren en de clearance van de nieuwe nokkenas bekijken en eventueel de uitsparing in de zuiger iets aanpassen als blijkt dat met deze nokkenas de kleppen iets te ver open gaan.
Volgens de beschikbare info is het een bolt-in cam voor grote Guzzi's maar dat ding heeft zolang bij een voormalig dealer op de plank gelegen dat niemand dat nog met zekerheid durft te zeggen omdat die dingen al geruime tijd niet meer geproduceerd worden (het moet tenslotte niet te simpel zijn.....) maar een paar paardjes meer kan nooit kwaad...
 
Bekijk media item 1348184een sopje doet wonderen..........

Bekijk media item 1348186de deur en de gasveer doen het nog prima

Bekijk media item 1348187aan de binnenkant van de deur begint een stukje polyester los te komen; heeft niet goed genoeg gehecht en is te dun geworden door het schuren... daar moet ik als het allemaal opgedroogt is een beetje hars tussen laten lopen.

Bekijk media item 1348185en hier is het gewoon nog een beetje te hobbelig en bobbelig naar mijn zin.........

Maar verder moet ik zeggen dat het er beter bij staat als ik mij kon herrineren..... dus je wordt op je ouwe dag wel wat makkelijker of doordat ik er al die tijd niks mee gedaan heb neem ik iets meer afstand en de kleine krasjes en oneffenheden waar ik een jaar geleden over liep te stuiteren kan ik nu gewoon voor het grootste deel niet meer terugvinden.

Glanzend zwart (zijdeglans) aan de binnenzijde was overigens een hele verkeerde keus.... ga terug naar het door EZS gebruikte lichtgrijs; dan oogt het toch een tikkie ruimer van binnen.....
 
dank je, dat was wel even nodig..... door een grote renovatie thuis ligt het (weer) stil, maar ik heb nu wel de beslissing genomen dat zodra hiervoor de financiele ruimte is zaken als het motorblok in een kratje richting Lamers verdwijnen voor stralen, opnieuw opbouwen en tunen....
 
Kijk eens aan, dat lijkt er wel een beetje op wat ik nu net zoek :-)

Net het hele topic even doorgelezen,
mooi groot projekt, zelf zou ik het niet zo lang kunnen volhouden met 1 projekt,

Doe vaak kleine klusjes en upgrades en wil hem dan direkt weer rijdbaar willen hebben....


Voor hen die niet wachten kunnen.....

De kleurproef.......

Je begint met een stukkie rondslingerend aluminium
full




Daar kiep je een spuitbus hoogglans overheen die toevallig nog in de kast staat
full

En daarna ga je aan de gang met afplaktake, matt zwart en plakbiesjes....
full

Door de reflectie kun je mooi het verschil zien tussen hoogglans en matt
full

Het mag nog wel iets matter tussen de lijntjes maar de bedoeling lijkt me duidelijk
full


Morgen op basis van dit proefstukje, de kleuren in het echie en wat foto's van de wielen beslissen of het uitlaatsysteem zilvergrijs of zwart gecoat gaat worden...
 
Kijk eens aan, dat lijkt er wel een beetje op wat ik nu net zoek :-)

Net het hele topic even doorgelezen,
mooi groot projekt, zelf zou ik het niet zo lang kunnen volhouden met 1 projekt,

Doe vaak kleine klusjes en upgrades en wil hem dan direkt weer rijdbaar willen hebben....

Dar lange duren komt omdat het regelmatig maanden stil ligt door energiegebrek en drukte in de werk en prive sfeer... is ook niet helemaal mijn voorkeur; moet ook wel een beetje toegeven dat ik me heel erg verkeken heb op even zelf een deurtje in een bestaand span verzinnen.... dat is een k***** (kwalitatief uiterst teleurstellend....) klus

over het aluminium heb je een PB aan de andere kant van het hobby spectrum

grt
Steven
 
Terug
Bovenaan Onderaan