Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

nog effe en ik heb zelf net zo'n hoofd als oma............ maar er komt weer beetje gang in; er zijn financiele afspraken gemaakt...... vrouwlief heeft haar nieuwe keuken.........

en niet geheel onbelangrijk......... ik heb een beetje vakantie..........
 
Bekijk media item 1349583Dit soort gaten gaat natuurlijk gegarandeerd verkeerd..........

Bekijk media item 1349585Maar dit zou al aardig moeten helpen.........

Bekijk media item 1349581Ook de voorkant netjes dicht.......

Bekijk media item 1349586en uiteraard de bovenkant niet vergeten.......

Ook hier moeten nog wat kleine gaten en slangaansluitingen afgedicht worden, en daarna gaan we nadenken over hoe we de versnellingsbak gaan beschermen (en de cardanklok niet vergeten...........)

In ieder geval morgen (vandaag zijn ze dicht) Lamers even bellen wat de mogelijkheden (en garanties zijn): het liefst laat ik het hele blok namelijk door hun stralen, reinigen en daarna volledig afmonteren......... dan loop ik het minste risico op een in elkaar draaiend blok na 500 km vanwege wat achter gebleven straal grit.
Als e.e.a. niet in goed overleg en voor een acceptabel bedrag mogelijk is ga ik waarschijnlijk alsnog zelf stralen bij een maat die in de scheepsmotorenturbo's revisie zit.......
 
Ten eerste mag ik je foto's niet zien. Ten tweede zijn er tegenwoordig veilige straal methoden. Met droog ijs of walnoten. Ik zou voor cosmetisch stralen niet voor glas of een andere soort keramisch grit gaan.
 
Ten eerste mag ik je foto's niet zien. Ten tweede zijn er tegenwoordig veilige straal methoden. Met droog ijs of walnoten. Ik zou voor cosmetisch stralen niet voor glas of een andere soort keramisch grit gaan.

snotverd***** dat ging de vorige keer ook al mis............ iets met de rechten ofzo; effe kijken
 
Ten eerste mag ik je foto's niet zien. Ten tweede zijn er tegenwoordig veilige straal methoden. Met droog ijs of walnoten. Ik zou voor cosmetisch stralen niet voor glas of een andere soort keramisch grit gaan.

En wat betreft het stralen? ik weet niet of de moderne methoden geschikt zijn om het zwart ingevreten giet alu van een guzzi blok weer soort van fatsoenlijk te krijgen.......... ik ga er even van uit dat de heren bij Lamers daar zoiezo verstand van hebben......... en mocht ik het zelf gaan doen dan denk ik dat ik niet veel materiaal keus heb
 
Ik heb ook heel mooie resultaten gezien met ellebogenstoom. Die oude BMW carters zijn van hetzelfde soort aluminium. Die doen ze met een poetsmiddel en koperborstels.
 
Bekijk media item 1349576
Deze heb ik destijds laten glasparellen..... dat wil ik met dit blok ook bereiken.........

poets en borstel heb ik wel eens geprobeerd, maar dan ging het erg glimmen, ik vind een zijde-matte finish zoals dat V50 blok het mooist
 
Inmiddels is er met Lamers gesproken; zij zijn bereidt ook de volledige montage van het blok op zich te nemen na het stralen...... in verband met vakantie en feestdagen gaat e.e.a. januari geregeld worden.

Daarnaast komt ergens in de komende periode een garage vrij bij een vriend, waar genoeg vlakke vloer ruimte is om als het blok terug is het rijwielgedeelte op te gaan bouwen en opnieuw af te stellen. Met de nieuwe voor en achtervork en de andere wielen moet er natuurlijke het nodige gebeuren voor het geheel weer een fatsoenlijk rijdende combi is.
Wielen motorfiets zijn kleiner, dus span moet hoger komen te staan (anders gaat het spul teveel hellen), met de bredere autobanden kan in principe de motor ook gewoon weer rechtop staan enz enz........

als ik nu weer stilval.......... dan hoop ik dat jullie allemaal deze kant op komen om me voor mijn luie kont te schoppen net zolang tot de guzbak weer gewoon rijdt!!!
Alvast bedankt;-)

Voor nu allemaal een hele fijne feestdagen en een goed uiteinde gewenst!!!
 
Ik weet wel iets.
Als je niet opschiet kom ik over een tijdje met een pot ijzermenie, een grote baco sleutel en een hamer. En dan zet ik hem voor je in elkaar rdz stijl.
})

Ook van mij beste wensen trouwens. *O*
 
Bekijk media item 1349576
Deze heb ik destijds laten glasparellen..... dat wil ik met dit blok ook bereiken.........

poets en borstel heb ik wel eens geprobeerd, maar dan ging het erg glimmen, ik vind een zijde-matte finish zoals dat V50 blok het mooist

glasparelen en polijsten kan allebei, heeft ook ieder zo zijn charme.
recent op beurs Central Classics heb ik gezien wat het meest bij de originele fabrieks-finish in de buurt komt...dat is namelijk keramisch polijsten in de vorm van een soort "trommelen" met keramische "chips"...maar een compleet blok zal daar misschien te groot/zwaar voor zijn.
 
Bekijk media item 1349638
Zo, de eerste delen zijn ingepakt........ vandaag uitgebreid met TLM gesproken en als er van mijn kant verder niets tussen komt gaat het hele spul volgende week zaterdag op transport.........

Nu alleen nog even uitvinden waar ik de krukas gelaten heb......... want de rest heb ik volgens mij wel zo'n beetje compleet
 
Blegh... Al die plaatjes er voor niets op gefietst.... Lamers had liever gewoon het kale blok (ook wel begrijpelijk met garantie enzo, omdat ik hun het opbouwen ook laat doen....)
Dus vandeweek alles maar weer kaal gemaakt.....

En vandaag de boel maar op transport gegooid.....
Bekijk media item 1349687
Achterbak was net niet groot genoeg, dus de versnellingsbak mocht op de achterbank zitten
Bekijk media item 1349688

Er staan in Nijmegen wel altijd hele leuke spullen.......
Bekijk media item 1349689Je zou 'm er bijna bijkopen, gewoon voor de lol.... Zijn er ca. 75 van gebouwd, dus dan weet je dat je iets bijzonders in je handen hebt........

Wat voor bak zou daarnaast nu eens leuk zijn????
 
[QUOTE="3wheel,....

Wat voor bak zou daarnaast nu eens leuk zijn????
[/QUOTE]heb je geld te veel, mijn rocket is te koop , kan ook wel een bak naast. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan