Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

valt wel mee allemaal, dikke lage zwarte verf doen wonderen op de foto.........

anyways........ prototype is klaar; ophanging torsiegebeuren werkt goed, nu in overleg met Leo de aansluiting tussen de stang en de stangkoppen definitief maken, maar in ieder geval is de plaats en uitvoering definitief en kan ik de tunnel pas en dicht gaan maken..........

Bekijk media item 1351594
Bekijk media item 1351595
Bekijk media item 1351596
dit gat moet dus nog wat verder naar voren; de bak staat nu op de bevestigingsplaat van de lagering.......
Bekijk media item 1351597Betekend wel dat ik waarschijnlijk een klein stukje uit de bodem van de stoel moet halen, maar zo komt het mechanisch allemaal een stuk beter uit omdat de stang aan de bakwielzijde iets verder naar voren zit waardoor er meer ruimte is voor de verbinding met de swingarm.

verder zie je er uiteraard geen donder meer van met die stomme bak erboven.......... mischien moet ik die in plexiglas gaan maken........
Bekijk media item 1351598en ja...... het klopt dattie wel erg voorover staat nu....... zit schraagje onder achterbak zodat ik de tunnel pas kan gaan zagen zonder de framebuizen en stabi-ophanging te beschadigen..........
 
effe stukkie rubber tegen de deur geplakt...................
Bekijk media item 1351609
Bekijk media item 1351610anders gaat de deur zo beschadigen..................

gaatje in bodem is nu ook groot genoeg............
Bekijk media item 1351611
bak ligt er netjes overheen en je ziet er verder geen donder meer van...........
Bekijk media item 1351612
Bekijk media item 1351613
meevallertje is dat de uitsparing in de zijkant van de bak binnenin de wielkast voor de schokbreker dusdanig ruim is dat de hefboom van de stabi zijn werk kan doen zonder de bak te raken........ de tunnel is dus afdoende geknaag in de bodem
 
ziet er goed uit en inderdaad welk gat met blik en plamuur is veel op te lossen
is dun alu, gebruik ik alleen om iets in het gat te hebben waar ik het nieuwe polyester tegenaan kan lamineren, alleen plamuren is geen optie omdat ik bang ben dat de bodem teveel stijfheid verliest door de extra tunnel
 
zo dus...............
Bekijk media item 1351617
Bekijk media item 1351618
en als het lekker doorgehard is draai ik de bak om en lamineer ook de onderkant, aluminium kan indien nodig ook gewoon uit het gat gehaald worden via de onderkant, maar voor de accubak heb ik het eigenlijk gewoon onder het polyester laten zitten (maar dat is een veel nettere en sterkere alu-constructie en die is alleen aan de stoelzijde gelamineerd).

denk dat ik het hier gewoon weg trek; de randen van het gat aan de onderkant moeten ook nog beter afgewerkt worden zodat de glasvezel lagen niet teveel lucht bevatten door ruwe randen e.d. in de ondergrond.
 
zo dus...............
Bekijk media item 1351617
Bekijk media item 1351618
en als het lekker doorgehard is draai ik de bak om en lamineer ook de onderkant, aluminium kan indien nodig ook gewoon uit het gat gehaald worden via de onderkant, maar voor de accubak heb ik het eigenlijk gewoon onder het polyester laten zitten (maar dat is een veel nettere en sterkere alu-constructie en die is alleen aan de stoelzijde gelamineerd).

denk dat ik het hier gewoon weg trek; de randen van het gat aan de onderkant moeten ook nog beter afgewerkt worden zodat de glasvezel lagen niet teveel lucht bevatten door ruwe randen e.d. in de ondergrond.
ziet er goed uit
 
ik zeg niks meer aan doen........... behalve dan misschien alles er rondom een beetje schoonmaken zodat het nieuwe stuk niet zo afsteekt......
Bekijk media item 1351638
vanavond maar even kijken of ik met de schraagjes ruimte genoeg heb om 'm boven zijn eigen frame ondersteboven te zetten of dat ik 'm weer even naar buiten gooi om de volledige tunnel in de onderkant te kunnen maken..............
 
schraagjes nergens voor nodig, blijft prima staan zo; wel effe touwtje om de neus tegen het onbedoeld omkiepen.......
Bekijk media item 1351643
en dan gaan we eerst dit maar eens netjes dichtzetten voor we over de binnenkant van de achterbak na gaan denken...
Bekijk media item 1351642
Bekijk media item 1351641Zal alleen deze week alleen even aluminium werk zijn, polyesterhars is zo goed als op en de hoofdsponsor wil dat ik even wacht met geld uitgeven.......... ze heeft namelijk net de vakantie afgetikt _O-

maar vrijdag krijg ik weer zakgeld van de baas....... dus dan mag ik weerO-)
 
en volgefrot............
Bekijk media item 1351817
het lijkt allemaal heel redelijk te passen;
Bekijk media item 1351826
Bekijk media item 1351823
Bekijk media item 1351820
De bak ligt in ieder geval netjes op zijn plek.........
Bekijk media item 1351819
Bekijk media item 1351818
Dit weekend de bak even vastzetten, dan de boel goed hoog zetten en er even met een lampje onder kruipen om te zien of het overal netjes vrij ligt.......
Anders waar nodig wat materiaal weghalen voor ik vanuit de binnenkant verder ga werken, tunnel is nu nog vrij dun en heeft niet echt veel stevigheid.
Als de accu bak eruit is kan ik vanaf de binnenkant opdikken en de stevigheid terug in de bodem brengen zonder dat de tunnel te smal of ondiep wordt.......
 
nu eerst even ruimte gemaakt.........
WhatsApp Image 2020-07-24 at 21.19.20.jpeg

morgen komt er een logeetje slapen.........
 
Ga je nu toch de Monza van zolder halen?
nee, door omstandigheden heb ik mij moreel verplicht gevoeld om tijdelijk onderdak te bieden aan een economische vluchteling.............
Bekijk media item 1351845
Bekijk media item 1351846Die is al heel lang in de familie, maar staat door omstandigheden alweer enige jaren stil; tot voor kort binnen, maar sinds een paar maanden gewoon buiten......... en dat vind ik zonde..... In deze staat krijgt ze er zoiezo geen drol voor, dus verkopen is geen optie; en na laten kijken kan ze even niet opbrengen.........
Bij mij staat dat kreng in ieder geval weer binnen en als ik 'm bij de hand heb kan ik misschien als de oude dame klaar is eens voorzichtig kijken wat haar kleine zusje mankeert........
 
Altijd goed om meerdere Guzzi's in de buurt te hebben. Dan is er altijd wel één die het doet is mijn ervaring;)

Of een K100RS....prima motor om onderdelen voor de guzzi te halen.
 
Gisteren mn voetrem trachten te ontluchten. Breekt de veer welke het pendaal omhoog houd van de plunje weg. Ja kan je gaan vloeken of griniken. Nu het laatste. Veer is vermoedelijk 40 jaar oud. Ja geeft eens de geest.net als de plunje die ik net daarvoor vervangen heb.
Nee, guzzi is betrouwbaar, maar er word ook mee gereden en vaak veel km en dat jaren lang. Als andere merken het allang hebben opgegeven.
De gemiddelde leeftijd ligt hoog van de guzzi's. Ja je kan met een nieuwe ook wel eens de maandagochtent masjiene treffen. Maar door de bank genomen. De machienes en hun eigenaren zijn vaak voor het leven aan elkaar verknocht. 😊😊🙄🥺🥺🤪😎
 
zal ook wel iets heel kleins zijn...... maar zoiezo heeft haar ex er aan gewerkt en dat was niet het helderste lampje in de doos guzzi sleutel-technisch........... we gaan het wel zien; belangrijkste is even dat het kreng niet nog verder achteruit gaat zolang ze haar zaken niet op orde heeft...........
Van deze serie zijn de knoppendozen aan het stuur erg slecht, dus ik vermoed dat de dodemans knop dood is..........
 
in ieder geval past het...........
Bekijk media item 1351861Staat het mij niet in de weg.......
Bekijk media item 1351862en heb ik zelfs nog loopruimte over
Bekijk media item 1351863
Morgen even kijken of ik de spiegel gangbaar krijg zodat ik 'm naar binnen kan draaien, de hoes er weer over heen en voorlopig niet meer naar kijken. Elektrisch is wat lastig zoeken bij zo'n oude fiets, bovendien heeft haar ex onderdelen uit de carburateurs gehaald om zijn eigen guzzi te kunnen verkopen, dus ik heb geen flauw benul wat er verder nog aan dat ouwe lijk ontbreekt.......
Zo op het eerste gezicht verder alleen de bougiedoppen en bougiekabels.......

Tis zoiezo nog een jonkie, heeft pas 160.000km weg.... maar staat nu al zolang stil dat waarschijnlijk de achterste krukas-keerring wel zal gaan lekken als de boel weer loopt........ dat is standaard euvel bij de grote guzzi's; als ze te lang stil staan gaat die keerring verkleven aan de krukas en trek je er brokjes uit als het spul daarna weer gaat draaien waardoor ze gaan druppelen uit het vliegwielhuis........ kan je opzich nog prima mee rijden, maar als de lekkage te groot wordt heb je kans dat je koppelingsplaten wat vettig worden en dat bevorderd de werking niet echt.

Verder was ik niet echt van plan om er op korte termijn naar te kijken, eerst mijn eigen zooi op orde krijgen........ dan spelen met de zooi van een ander..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan