Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Hoe'st verder?
Druk, afgelopen weken geprobeerd om achterstallig contractwerk weg te zetten voor de buitendienst omdat de grote klanten weer open waren, maar dat gaat nu langszaam allemaal weer op slot....... we gaan het wel zien, drinkwater is essentieel dus een aantal van onze werkzaamheden gaan gewoon door, maar de feitelijke legionella preventie ligt op zijn gat. Dat gaat dalijk nog wel de nodige problemen veroorzaken; heel veel leegstand wat niet beheerd wordt............

we gaan het wel meemaken.

Zelf werk ik vanuit huis nu, alles wat ik normaal op kantoor doe kan thuis uiteraard ook gewoon; alleen de fysieke inspecties van drinkwaterleidingen in gebouwen zal altijd ter plaatse moeten gebeuren.

Guzbak suddert rustig verder, begin langszaam wat ideeen te krijgen hoe ik dat suffe kabelboom verhaal het netst op kan lossen, maar zoals ik al zei; dat zijn geen fotowaardige verhalen............ geheel hangt nu met kroonsteentjes aan elkaar zodat ik dalijk kan bepalen waar ik stekkers wil hebben en waar ik permanente verbindingen kan gaan gebruiken........ heb inmiddels al wat meer prik her en der, maar het dashboard werkt nog niet.........
 
het was eigenlijk een grapje 3wheel....
als reactie op het "niet hoesten!"
Hoest verder... ;)

sorry, zal weer terug gaan naar de serieuze modus :+
 
Foto's van kroonsteentjes doen het wel goed in het techniek topic. Ik zou daar even een onnozele vraag stellen om de boel op te porren
dan wacht ik effe tot er ook een flinke klauw onder het dasboard hangen......... en dan vraag ik of het het beste met kit of electratape waterdicht kan maken O-)
 
vandaag weer even beetje in de werkplaats rond gehangen........ de baas vond dat de tuin gebezemd moest worden want er vallen blaadjes uit onze berk............
Bekijk media item 1352701gelijk maar even spul een slinger naar buiten gegeven en ook de vloer van de schuur even schoongebezemd...............

Afgelopen tijd kleine dingetjes gedaan zoals de gelijkrichter netjes ophangen waar die hoort zodat ik niet iedere keer kortsluiting veroorzaak als ik aan draadjes aan het frommelen ben:
Bekijk media item 1352702
Vandaag een plekje verzonnen voor de zekeringskast, uit het russen topic meegekregen dat ook ik een mechanische spanningsregelaar heb, waar ik dan weer de "wijsheid" uithaal dat het kreng net zoals origineel rechtop gemonteerd moet worden en ik 'm dus niet zoals ik van plan was plat achter de zekeringskast kan leggen.........

Gelukkig was er aan de achterkant van de beugel nog genoeg ruimte om 'm daar rechtop te monteren.......

zekeringskast en bobines zitten nu hier:
Bekijk media item 1352704spanningsregelaar komt aan de achterkant te zitten daar waar de beugel naar beneden richting frame gaat
Bekijk media item 1352705ik probeer de installatie zoveel mogelijk netjes op de plaats van de accu te hangen zodat het niet zo krap op elkaar onder de zijdeksels hangt.

daarvoor is vanmiddag dit beugeltje gesoldeerd.......
Bekijk media item 1352707en dus inmiddels alweer zwart gemaakt...............
 
ps; je ziet gelijk 1 van de pijnpunten van de nieuwe kabelboom, overal zijn de zelfde rode stekkertjes gebruik en die zitten niet allemaal even netjes over de isolatie heen, dus dat moet ook nog overal krimpkous overheen........ beetje miskoop wel...........
 
Misschien had ik het al eens eerder geroepen, waarom niet een nieuwe zekeringendoos met moderne steekzekeringen?
Ik zou voor de bobine klemmen een tussenbusje maken zodat de buitenste beugel, de onderkant op de foto niet getrokken maar geklemd
 
Je hebt dat al eerder geroepen, en dat kastje is ook gekocht, samen met de meest gebruikte steekzekeringen voor een guzzi......... voor nu gebruik ik even de oude kast om de hele simpele reden dat ik de nieuwe kwijt ben........

tussenbusje komt er ook, maar dan moet ik eerste alles goed monteren zodat ik in kan schatten hoe dik dat noet zijn zodat de bobines niet uit de beugel schuiven.
 
En voila......... het kastje dat de afgelopen weken de grote verdwijn truuk heeft uitgehaald is terug....... en de beugel zit zowaar laag genoeg dat ie ook nog past ook...........
Bekijk media item 1352724Alleen even kijken hoe het uitkomt met de stekkers aan de onderkant, misschien kan ik beter een uitsparing in de beugel maken onder de zekeringskast zodat er iets meer ruimte is voor de stekkers en draden..........

verder vond ik (in de zelfde tas met oude bedrading) mijn originele spannings regelaar, waarvan ik me toch stiekum afvraag of die wel mechanisch is....... want er zit een dinges aan de onderkant in plaats van alleen drie stekkeraansluitingen...........
Bekijk media item 1352727verder is het gewoon een Bosch, alleen staat op deze made in germany terwijl de "nieuw" gekochte uit spanje komt

Ook zat in de tas nog een stukje heel nuttig kabelwerk; de losse boom van de dynamo naar de spannigsregelaar en gelijkrichter, met de originele stekkers er nog aan.............
Bekijk media item 1352729maar wat veel belangrijker is (en ontbreekt aan de nieuwe...........) is de rubber aansluitmof voor in het dynamodeksel waardoor het e.e.a. soort van waterdicht is aan de bovenkant.
Die gaat dus ook hergebruikt worden, alleen even kijken of ik de draden voor de ontsteking er ook doorheen krijg, dat zou wel het netste zijn.............
 
Terug
Bovenaan Onderaan