- Onderwerp starter
- #1.626
vol goede moed met het doosje stekkers en het dasboard naar de werkplaats getogen............
Bekijk media item 1354748
Maar toen ik dat rubber eromheen stond te frommelen wist ik ineens weer wat ik gemakshalve al weken aan het vergeten ben...... dat de vorkpoten tussen de kroonplaten nog blank zijn en lelijk beginnen te worden en dat de bovenste kroonplaat ook nog gespoten moet worden.............
Potkrikje gepakt om het gewicht van de voorkant te halen............. dammm..... met een 15 inch voorwiel past het potkrikje niet meer; het is net 5mm te hoog om onder de voorkant van het frame te zetten; ik pakte 'm altijd op de EZS buis die de zijspan ophanging met de andere kant van het frame verbind, is mooi sterk punt en je hoeft niet aan het blok zelf te "tillen"
Maar even kijken volgende keer of het uitmaakt of de voorband goed opgepomt is of niet maar voor nu heb ik het even zo opgelost:
Bekijk media item 1354749Weten we als het dak naar beneden komt gelijk of ik destijds bij de bouw van de bijschuur gelijk had en dat de dakbalken zijn bedoeld om de bak te liften e.d. en niet om het volle gewicht van de oude dame op te pakken....... nou ja de druk is een beetje van het voorwiel af; dus de kroonplaat durf ik er nu wel af te halen.....
pittig detail wat nog leuk had kunnen worden (en wat 1 van de grootste risico's is van dit soort extreem lang lopende projecten) is dat de borgmoer ook nog niet op de kroonplaar zat, wat in de praktijk betekent dat de boel kan verdraaien en de kegellagers los komen te zitten.........
kroonplaat ligt er ondertussen dus zo bij........
Bekijk media item 1354750
Morgen maar weer voorzichtig op zijn plaats proberen te frotten......... en dan verder met de bedrading, wilde daarvoor eerst het rubber rond de tellers monteren zodat ik weet waar ik delen bedrading aan het frame van het dashboard vast kan zetten zonder dat die in de weg zitten....
Maar dat staat nu dus even on hold tot de lak droog genoeg is om de kroonplaat terug te kunnen zetten.....
Als alle banden goed op spanning zijn en het pot-krikje dan nog steeds niet past moet ik maar eens iets van een schaarkrikje gaan halen; je moet toch de voorkant op kunnen tillen als je wat werk hebt aan het voorwiel......
Bekijk media item 1354748
Maar toen ik dat rubber eromheen stond te frommelen wist ik ineens weer wat ik gemakshalve al weken aan het vergeten ben...... dat de vorkpoten tussen de kroonplaten nog blank zijn en lelijk beginnen te worden en dat de bovenste kroonplaat ook nog gespoten moet worden.............
Potkrikje gepakt om het gewicht van de voorkant te halen............. dammm..... met een 15 inch voorwiel past het potkrikje niet meer; het is net 5mm te hoog om onder de voorkant van het frame te zetten; ik pakte 'm altijd op de EZS buis die de zijspan ophanging met de andere kant van het frame verbind, is mooi sterk punt en je hoeft niet aan het blok zelf te "tillen"
Maar even kijken volgende keer of het uitmaakt of de voorband goed opgepomt is of niet maar voor nu heb ik het even zo opgelost:
Bekijk media item 1354749Weten we als het dak naar beneden komt gelijk of ik destijds bij de bouw van de bijschuur gelijk had en dat de dakbalken zijn bedoeld om de bak te liften e.d. en niet om het volle gewicht van de oude dame op te pakken....... nou ja de druk is een beetje van het voorwiel af; dus de kroonplaat durf ik er nu wel af te halen.....
pittig detail wat nog leuk had kunnen worden (en wat 1 van de grootste risico's is van dit soort extreem lang lopende projecten) is dat de borgmoer ook nog niet op de kroonplaar zat, wat in de praktijk betekent dat de boel kan verdraaien en de kegellagers los komen te zitten.........
kroonplaat ligt er ondertussen dus zo bij........
Bekijk media item 1354750
Morgen maar weer voorzichtig op zijn plaats proberen te frotten......... en dan verder met de bedrading, wilde daarvoor eerst het rubber rond de tellers monteren zodat ik weet waar ik delen bedrading aan het frame van het dashboard vast kan zetten zonder dat die in de weg zitten....
Maar dat staat nu dus even on hold tot de lak droog genoeg is om de kroonplaat terug te kunnen zetten.....
Als alle banden goed op spanning zijn en het pot-krikje dan nog steeds niet past moet ik maar eens iets van een schaarkrikje gaan halen; je moet toch de voorkant op kunnen tillen als je wat werk hebt aan het voorwiel......