Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Weet je nog welke maat kousen je gekocht hebt voor je draadboom? is 8-18mm een beetje gangbaar of heb je groter nodig?
 
Heb geen kousen gekocht. Omdat de basis een bestaande boom is heb ik alles hergebruikt..
Heb alleen een assortimentsdoos krimpkous en wat stekkerzooi gekocht...
Rest zat al in de boom...
 
Was overigens wel miskoop van de eeuw... omdat er alleen standaard enkele stekkertjes aanzaten en niet zoals ik hoopte de standaard blokstekkers voor de spanningsregelaar e.d. en omdat de kleuren afwijken van het schema van de SP2 heb ik er net zoveel werk aan gehad als wanneer ik vanaf nul zelf de boom ontworpen had... dus feitelijk heeft de aanschaf van een nieuwe kabelboom mij niets aan winst opgeleverd en alleen maar bizar veel gekost...
 
en toen hadden we ineens een vrije dag..............

Bekijk media item 1354821
Bekijk media item 1354822dus alles onder de tank maar eens permanent vastgezet met tywraps......... en de tank op zijn plaats gekiept.........

uiteraard (ik weet dat het slecht is, maar ik wil ook weten of het allemaal blijft werken...........) de boel weer gestart; start slecht, blijft niet goed lopen en ploft..............
Bekijk media item 1354823en dat blijkt dus niet eens zo heel raar te zijn.......... aan allebei de kanten ontbreekt er iets...........

Bekijk media item 1354824dat is gelukkig met een ijzerzaag en een vijltje zo opgelost........

Bekijk media item 1354825start ineens heel wat beter en ploft en reutelt een stuk minder..............

Nu maar verder met de achterkant; de elektra verklaar ik bij deze af en volledig functioneel............
Bekijk media item 1354826Verder dus met de givi-beugel, die vind ik nog een beetje te wiebelig, en dan het kontje repareren en spuiten.
 
Inmiddels weer een doosje rommel besteld in de lunchpauze......... zo moet ik de chokekabels opnieuw maken want deze passen niet lekker, ben ik bij eerdere bestellingen de tt en km kabel vergeten of ben ik ze gewoon alweer kwijt....... ontbreken er her en der nog wat rubbertjes om de zijdeksels op zijn plaats te houden....... heb ik vandeweek de oude spiegel gemonteerd en gelijk weer weggeflikkerd......... en zo nog wat kleine dingen die op het geheel allemaal de kosten niet zijn maar wel nodig zijn als je e.e.a. weer netjes in elkaar wilt frotten..........
 
Kan wel, heb echter voor de looks en het gemak gekozen voor een koppelingshendel met chokeheveltje
 
Omdat ik niet meer met die stomme draadjes bezig ben is er ook weer wat meer motivatie om ook in de avond even lekker te gaan rommelen..........

Beugeltje bouwen om de kofferbevestiging iets te versterken..........
Bekijk media item 1354830Dit hebben we eergisteren uitgeknaagt met vriendje haakse slijper......... en gisteren in de juiste vormen getreiterd en van wat gaten voorzien

Vandaag eerst even wat stoom afblazen en wat gaatjes prikken in een kaartje met behulp van wat samengeperste lucht en grappige vormpjes van lood.........
Bekijk media item 1354831
Daarna de nieuw gemaakte beugel aan de eerder gemaakte framebrug vast gesoldeerd
Bekijk media item 1354832Nu heeft de koffer bevestiging 4 ophang punten ipv twee
Bekijk media item 1354833
Normaal zit een givi rek ook aan de onderkant vast, meestal met een stangetje naar de ophanging van de uitlaat, dat hoeft bij deze bevestigings beugel (gegoten aluminium) niet echt maar de brug tussen de beugels aan de onderkant was wel altijd van redelijk belang. Omdat nu met de nieuwe achterkant de positie van het rek lager zit komt de onderbeugel erg rot uit en kan ik die alleen maar aan het kunststof achterspatbord vastzetten, daar kan dus niet veel kracht op komen te staan en de bovenste bevestigingen zijn dus veel belangrijker nu: en die vond ik dus nog een beetje te wiebelig.............
 
nu alleen het achterste uitsteekseltje even wat netter vormgeven en voorzien van 2 m6 gaatjes om het achterspatbord tegen vast te zetten, door de bredere band is de bevestiging van het spatbord links aan het frame vervallen (werd te dik) en zet ik 'm iets verder naar achteren vast (en trek dan ook de rand een heel klein stukje naar buiten aan de bovenkant zodat de band vrij blijft als de motor volledig in de veren gaat...........
 
heheheh, opgebouw uit kleine 9mm hulsjes. :P
Nice... maar wat lastig trainen thuis .. en dat gaat met lucht wel... (ben wedstrijd schutter...) wat ik aan dit specifieke exemplaar leuk vind is de klassieke haan... greep is eigenbouw... net als de richtmiddelen..
 
Nice... maar wat lastig trainen thuis .. en dat gaat met lucht wel... (ben wedstrijd schutter...) wat ik aan dit specifieke exemplaar leuk vind is de klassieke haan... greep is eigenbouw... net als de richtmiddelen..

Het is ook allemaal werk gerelateerd hoor.
Thuis sta ik ook met lucht. ;)
 
heheheh, opgebouw uit kleine 9mm hulsjes. :P
Nice... maar wat lastig trainen thuis .. en dat gaat met lucht wel... (ben wedstrijd schutter...
Het is ook allemaal werk gerelateerd hoor.
Thuis sta ik ook met lucht. ;)
Alleen op de SV pak ik af en toe een Walther GSP van de vereniging........... gewoon omdat het kan.......... maar we dwalen af O-)

Kofferrek past lekker nu en wiebelt niet
Bekijk media item 1354836
Bekijk media item 1354835
Bekijk media item 1354834
nog beetje afwerken en dan spuiten
 
Die koffer verpest t aanzicht van de Guzzi wel een beetje, maar je hebt het wel heel erg netjes gemaakt zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan