Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Allemaal aan de airco verslaafd ook zeker O-) .

Geen mooier werkweer dan dit weer! Ik mag het graag doen, werken terwijl je een heel zweetspoor nalaat. Lekker lassen en slijpen met dit weer💪
 
Aan zee is t ook veel warmer dan in t verre oosten toch?

Ik heb er ook niet veel hinder van. Gisteren grootste deel van de dag met aftimmeren van t plafond bezig geweest.

Ik wil zo nog even een stukje met steenwol in t plafond gaan worstelen, daar is t nu immers ook heerlijk weer voor
 
Aan zee is t ook veel warmer dan in t verre oosten toch?

Ik heb er ook niet veel hinder van. Gisteren grootste deel van de dag met aftimmeren van t plafond bezig geweest.

Ik wil zo nog even een stukje met steenwol in t plafond gaan worstelen, daar is t nu immers ook heerlijk weer voor
Wat een goed idee! Ik heb ook nog een stukje steenwol dat ik moet plaatsen onder een schuin dak, daar ben ik afgelopen winter mee gestopt, toen was het immers veel te koud.
 
Hoi.

Mooie dag voor de buitenboel.
Beetje ramen lappen, uurtje dom rondjes rijden op de maaimasjien, kantjes met de bosmaaier en op tijd aan het bier.
Straks dat ei aansteken en wat vlees cremeren.

Morgen weer te werk, beetje rond vliegtuigen lopen, kom de dag wel door.

Een prima 22 graden, mag van mij zo blijven tot Oktober/November.

Groeten, Paul.
 
Allemaal aan de airco verslaafd ook zeker O-) .

Geen mooier werkweer dan dit weer! Ik mag het graag doen, werken terwijl je een heel zweetspoor nalaat. Lekker lassen en slijpen met dit weer💪
nehh, gewoon de hele middag met mijn hoofd in de financiele administratie gezeten.... tante mini hoofdsponsor is geslaagd en gaat een HBO opleiding doen....... moet effe uitzoeken hoe ik dat het handigst betaal, ze krijgt helemaal niets van vadertje staat; maar als ik zo boem haar hele studie betaal heeft ze kans dat ze over het geld wat ze van haar ouders krijgt inkomsten belasting moet betalen........ daar had ik effe niet op gerekend.

even overleggen met onze vaste belastingmeneer; hoe we het een en ander het best vorm kunnen geven, zodat ons studentje toch een beetje het idee heeft dat ze financieel "zelfstandig" is en misschien ook eens een beetje leert om met geld om te gaan en te sparen e.d.
 
nehh, gewoon de hele middag met mijn hoofd in de financiele administratie gezeten.... tante mini hoofdsponsor is geslaagd en gaat een HBO opleiding doen....... moet effe uitzoeken hoe ik dat het handigst betaal, ze krijgt helemaal niets van vadertje staat; maar als ik zo boem haar hele studie betaal heeft ze kans dat ze over het geld wat ze van haar ouders krijgt inkomsten belasting moet betalen........ daar had ik effe niet op gerekend.

even overleggen met onze vaste belastingmeneer; hoe we het een en ander het best vorm kunnen geven, zodat ons studentje toch een beetje het idee heeft dat ze financieel "zelfstandig" is en misschien ook eens een beetje leert om met geld om te gaan en te sparen e.d.

Je mag toch jaarlijks een behoorlijk bedrag belastingvrij schenken?
Ik ben wel benieuwd eigenlijk


Die steuntjes, dat zijn zo'n beetje de laatste loodjes, of niet?
 
Een kleine 6K per jaar mag je toch belastingvrij schenken aan je kinderen ?
5 en een beetje, maar dat is een verzamelbedrag van alles wat je betaald voor haar studie en levensonderhoud en dat is dus per maand niet eens zo heel veel; ruim de helft gaat al direct naar de boeken en het collegegeld....... dus ik moet daar echt even in duiken (of beter gezegd onze belasting meneer vragen om er in te duiken, want het is redelijk ingewikkeld......

steuntjes is laatste metaalwerk, nu gaat het polyestergeklieder weer beginnen, heb een groter stuk uit de bak moeten knagen voor de stabi als verwacht en er zit geen accubak meer in..........
 
5 en een beetje, maar dat is een verzamelbedrag van alles wat je betaald voor haar studie en levensonderhoud en dat is dus per maand niet eens zo heel veel; ruim de helft gaat al direct naar de boeken en het collegegeld....... dus ik moet daar echt even in duiken (of beter gezegd onze belasting meneer vragen om er in te duiken, want het is redelijk ingewikkeld......

steuntjes is laatste metaalwerk, nu gaat het polyestergeklieder weer beginnen, heb een groter stuk uit de bak moeten knagen voor de stabi als verwacht en er zit geen accubak meer in..........
Hoe oud is ze?
 
Word volgende maand 17... "schenking" voor studie geld voor kinderen onder de 21 of voor een studie die is begonnen voor het kind 21 was.
Dus in dat opzicht gaat het goed... ik was mij alleen niet bewust van de weerwar aan regels die er omheen hangt als je kind geen studiefinanciering krijgt omdat de ouders "te veel" verdienen...
 
Word volgende maand 17... "schenking" voor studie geld voor kinderen onder de 21 of voor een studie die is begonnen voor het kind 21 was.
Dus in dat opzicht gaat het goed... ik was mij alleen niet bewust van de weerwar aan regels die er omheen hangt als je kind geen studiefinanciering krijgt omdat de ouders "te veel" verdienen...
Niemand krijgt er studiefinanciering. Het is een studielening.....

En schenking? Van ons, als ouders wordt verwacht dat we aan beide studerende kinderen elk ca €500/maand bijdragen in de kosten. ( de verf wordt duur betaald komende tijd :X :X :+)
 
5 en een beetje, maar dat is een verzamelbedrag van alles wat je betaald voor haar studie en levensonderhoud en dat is dus per maand niet eens zo heel veel; ruim de helft gaat al direct naar de boeken en het collegegeld....... dus ik moet daar echt even in duiken (of beter gezegd onze belasting meneer vragen om er in te duiken, want het is redelijk ingewikkeld......

steuntjes is laatste metaalwerk, nu gaat het polyestergeklieder weer beginnen, heb een groter stuk uit de bak moeten knagen voor de stabi als verwacht en er zit geen accubak meer in..........
Dacht iets van 6,6 atm.
 
5 en een beetje, maar dat is een verzamelbedrag van alles wat je betaald voor haar studie en levensonderhoud en dat is dus per maand niet eens zo heel veel; ruim de helft gaat al direct naar de boeken en het collegegeld....... dus ik moet daar echt even in duiken (of beter gezegd onze belasting meneer vragen om er in te duiken, want het is redelijk ingewikkeld......

steuntjes is laatste metaalwerk, nu gaat het polyestergeklieder weer beginnen, heb een groter stuk uit de bak moeten knagen voor de stabi als verwacht en er zit geen accubak meer in..........
Wat is er mis met contant geld?
of je verstrekt een (renteloze) lening, kan jij het helpen dat je het contract kwijt ben na de studie......
:+
 
Laatst bewerkt:
precies andersom toch? Meer zeeklimaat, hier aan de kust de Zeeuwsche kust........
Het was een klein beetje cynisch bedoeld... MAr ik was de smileys vergeten...
IMG_20210614_2100518.jpg


Dat ouwewijven gemiep over een beetje warmte als t 25+ is...
Beetje zweten gaan er niet zo heel snel wat dood van hoor.
Hoe harder je klaagt hoe heter t voelt
 
Allemaal aan de airco verslaafd ook zeker O-) .

Geen mooier werkweer dan dit weer! Ik mag het graag doen, werken terwijl je een heel zweetspoor nalaat. Lekker lassen en slijpen met dit weer💪

Ik wil niet zeggen airco verslaafd.
Maar, op het werk staat in de meldkamer de airco aan. Die staat eigenlijk altijd aan.
En als ik de patrouille auto stap dan staat ook de airco aan. Anders hou je het echt niet uit.
Dus niet echt verslaafd, maar vind het wel heel erg lekker. O-)
 
Wat is er mis met contant geld?
of je verstrekt een (renteloze) lening, kan jij het helpen dat je het contract kwijt ben na de studie......
:+
Dat kan niet, als de belastingdienst dat te weten komt, dan gaan hun uit van een vast percentage van 6% rente.
Kun je beter koter rente laten betalen die je dan weer belastingvrij terug schenkt. Beetje "vestzak/broekzak" maar kost in principe alleen wat tijd.

Aan de andere kant, belastingvrij schenken aan kind is iets van 6,6 dznd. Dan moet je toch al een aardig eind kunnen komen lijkt mij?
 
whahahahaaaaaaaghhhh.......... vrouwlief heeft stucadoor gestrikt...............komt over twee weken.......... of ik voor die tijd even wil zorgen dat de slaapkamer leeg is..

ze was overigens heel verbaasd toen ik zei dat dat redelijk krap was omdat ik ook nog nieuwe leidingen en wcd's in moet frezen VOOR de stucadoor komt 8)7
 
Dat kan niet, als de belastingdienst dat te weten komt, dan gaan hun uit van een vast percentage van 6% rente.
Kun je beter koter rente laten betalen die je dan weer belastingvrij terug schenkt. Beetje "vestzak/broekzak" maar kost in principe alleen wat tijd.

Aan de andere kant, belastingvrij schenken aan kind is iets van 6,6 dznd. Dan moet je toch al een aardig eind kunnen komen lijkt mij?
Dat de lening op papier aan voorwaarden moet voldoen zal best, maar dat is op papier en zolang dat klopt.........:+
En anders "geen aktieve herinnering".
 
Terug
Bovenaan Onderaan