Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

whahahahaaaaaaaghhhh.......... vrouwlief heeft stucadoor gestrikt...............komt over twee weken.......... of ik voor die tijd even wil zorgen dat de slaapkamer leeg is..

ze was overigens heel verbaasd toen ik zei dat dat redelijk krap was omdat ik ook nog nieuwe leidingen en wcd's in moet frezen VOOR de stucadoor komt 8)7
Best knap dat ze een stucadoor heeft weten te strikken op zo'n korte termijn, in de huidige tijd....
 
laten we zeggen dat een oost-europese stucadoor een nederlands bedrag krijgt en daarom wat met opdrachten heeft geschoven O-)
 
maakt mij niet uit waar ze allemaal vandaan komen........... maar het is gelukt om op tijd de gaten in een knetterharde muur te krijgen, hoofdsponsor heeft daarbij geschitterd door afwezigheid dus vandaag ben ik op mijn gemak mijn eigen hok in gedoken en heb weer eens wat tijd besteed aan de oude dame, als ze dalijk de verf uitgekozen heeft ligt dat ook gelijk weer stil, dus effe meters maken O-)

week of twee geleden de linker bevestiging van de stabilisator opnieuw gemaakt en gespoten, vandaag maar eens op zijn plaats geschroeft...........
Bekijk media item 1355084
Bekijk media item 1355083
Ook heb ik toen de beugel voor de gordel in de grondverf gespoten, ook die heb ik maar een beetje op zijn plaats geschroefd..........

Daarna begonnen met de plaat om de accu op te zetten, deze keer wil ik geen aluminium bak gaan zitten vouwen maar gewoon alleen een simpele grondplaat met een borgband; gewoon zoals het normaal in het frame van de guzzi zit.
In de oud ijzer bak een accu-grondplaat van een V65 Lario gevonden, die heeft precies de goede breedte maar is uiteraard niet diep genoeg; maar daar hebben we tegenwoordig natuurlijk ook wat spulletjes voor in huis:
Bekijk media item 1355086
Bekijk media item 1355087
Bekijk media item 1355088
Bekijk media item 1355089
nog beetje aangepast aan de rechterkant en dan de accu er maar eens op lepelen;
Bekijk media item 1355085
Nu nog even kijken hoe ik de boel aan de voorkant vast kan zetten, dan een randje aan de linkerkant tegen het schuiven en een kunststof of polysester deksel over de polen en de kabels.
 
Zo dan.......... na voor mijn gevoel 3 jaar tewerkstelling voor de hoofdsponsor gisteren maar weer eens een hele dag in mijn eigen hok gespendeerd.......... kontje van de motorfiets is nu ontdaan van ducttape en vulschuim en opnieuw opgezet in polyester....... zal vanavond effe foto'tje plaatsen...... nu geen zin om ze van mijn telefoon te trekken; moet zo voor de baas naar Amsterdinges.............

Vanavond wil ik ook nog even de uitsparing voor het achterlicht iets netter maken; kont drukt nu tegen het lampglas en dat gaat dus op zeker scheuren met de trillingen van een dikke Guzzi..........
 
As promised.........

Bekijk media item 1355353
Bekijk media item 1355352
Bekijk media item 1355351
Bekijk media item 1355350
Pasvorm begint ergens op te lijken, nu er her en der aan geschuurd en gevijld is kun je ook zien dat ik in eerste instantie ook een deel van het achterlichtgat aan heb gepast, want dat week ook (maar dan aan de onderkant). Alles lijkt er dus op te wijzen dat bij de T5 Politie uitvoering het achterlicht hoger zit en de kont onder een hoek gemonteerd zit t.o.v. het frame en niet zoals bij mij nu netjes vlak......

Het geschuur bevestigd wel het optische idee wat ik had; alleen de onderrand en het achterste deel wordt hoogglans zwart..... het (namaak) zadel-deel wordt mat-zwart.
 
En dan na weer een dagje schuren en plamuren maar eens een beetje passen en een beetje verf er tegenaan kliederen........
Bekijk media item 1355594
Bekijk media item 1355593
Bekijk media item 1355592
Bekijk media item 1355590Begint ergens op te lijken zou je bijna denken.......

Overigens ook tijdens het uitharden van de plamuur pas-busjes gemaakt om de kont vast te kunnen schroeven en de borgbouten eindelijk eens in de voor en achtervork geschroefd (as klemming)..........

Bovendeel moet nog wel iets matter, deze week nog even wat andere lak halen en een bus spuitplamuur, er zitten krassen in het plastic die niet helemaal weggeschuurd zijn...

Maar het is wel al een stuk beter als de schuim en ducttape oplossing
 
blijft toch altijd een gekloot met dat polyester, je kan er de mooiste dingen mee maken, met het nodige schuurwerk en geduld :Y
en bij het laatste gaat het bij mij fout, geduld genoeg. maar niet met dit soort dingen.
het gaat jou duidelijk beter af, succes met de voortgang.
 
Lekker bezig weer..


Die stabilisatorstang kan die nu niet verdraaien op deze wijze, bij de aansluiting achterbrug?
 
Denk dat die alleen kan verdraaien op de manier die ze bij MZ verzonnen hebben, enige verschil met de manier van ophangen die ik gemaakt heb en die van de MZ Super Elastic is dat ik als verbinding een vaste stang gebruik naar zowel de achterbrug als de ophanging van het zijspan. Daar gebruikt MZ rubber blokken voor. Dat is waarschijnlijk om te zorgen dat er genoeg flex in het systeem zit om de achtervering niet al te massief te maken op slecht wegdek. Hier is het wegdek wat beter (en ik heb geen plaats voor rubber blokken... de afstand tussen de ophanging en de stang is noodgedwongen wat groter als bij een MZ).
Ik heb iets meer demping in de stang zelf door de verlenging naar de achterbrug waardoor de stang iets zal buigen voordat deze tordeert.
We zullen gewoon af moeten wachten wat het netto effect op het rijgedrag is en of de vering van de guzzi niet zoveel stugger is dat de stang uberhaupt niet zal werken?

Bij statisch testen beweegt de motor niet zichtbaar als je de zijspan vering indrukt, maar andersom reageert het span wel (een beetje) als je de vering van de motor indrukt........ dat laatste gaat alleen wat lastig zonder op de motor te gaan zitten omdat de combinatie van zichzelf al redelijk hard afgeveerd is; EZS heeft de achterveren destijds vervangen door stuggere en niet progresieve exemplaren.
Mocht de stabi goed werken is de volgende stap de progresieve veren terug zetten en kijken of het effect van de stabilisator op de wegligging voldoende is om weg te komen met iets meer comfort.
 
Nu nog streepie langs... zoals in de ouwe kont... maar dan moet eerst de lak goed droog zijn....
 
snel drogende lak en lekker weer........... dus streepie gezet..........
Bekijk media item 1355614
Bekijk media item 1355608
Bekijk media item 1355607Best netjes dacht ik zo............

Bekijk media item 1355611
Bekijk media item 1355613
Bekijk media item 1355612en ook voor het echie ziet het er best strak uit.......... Als je van dichtbij kijkt zie je wel wat kliene dingetjes maar dat hou je altijd zonder profesionele spuitkabine........ en het meeste valt wel weg als er blanke lak overheen zit (alleen het glanzende deel uiteraard)

De letters moeten trouwens ook nog iets beter opgeknapt voor dat ik die op zijn plaats lijm, ze liggen nu los op het randje (daarom zitten ze ook een fractie te laag)
 
Dat mat met een biesje erlangs is trouwens ook het plan voor de neus van spannie...............
 
Terug
Bovenaan Onderaan