Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Vandaag lekker weer dus bijna de hele dag lekker in de tuin bezig geweest; helaas voor de sponsor niet met dingen die zij belangrijk acht......... zoals blaadjes harken, tegels boenen en andere onzin waar ieder normaal mens hoveniers voor huurt.........

Nee, ik heb lekker de stoel van spannie helemaal schoongemaakt, opnieuw verlijmt waar nodig en de gaten gerepareerd.
Bekijk media item 1355832
Bekijk media item 1355833
Bekijk media item 1355835vind 'm netjes zat geworden.

Toen de gordel met alles wat er bij hoort weer goed gemonteerd; want daar kan je absoluut niet meer bij als de stoel op zijn plaats staat.......
Uiteraard daar veel langer mee bezig geweest als bedoeld; de bout van de rechts-onder bevestiging van de gordel draaide door; en ondanks verwoede pogingen (zelfs het wiel gedemonteerd en de ophanging gelost van de torsiestang) kwam ik niet bij de kop aan de onderkant van de spanbak....... die zit te dicht boven het scharnierpunt van de torsiestang..... les voor de volgende keer bij zo weinig ruimte buitenzeskant gebruiken,

Uiteindelijk was het probleem in een paar seconden opgelost door met vriend haakse slijper een gleufje voor een schroevendraaier in de zichtbare kant van de bout te maken en zo de bout vast te houden terwijl je de moer erop draait......... als ik dat direct verzonnen had was ik 2-3 uur eerder klaar geweest 8)7

Maar uiteindelijk de stoel erin gefrommeld, het kokosmatje er weer bij gezocht en alles netjes vast gezet (alleen de stoel nog niet, de tapeinden steken wel netjes door de bodem maar er zitten nog geen moeren op.

Vind het wel netjes worden zo:
Bekijk media item 1355838
Bekijk media item 1355839
Bekijk media item 1355843
Bekijk media item 1355842
Bekijk media item 1355841
De gordelrol hangt ook netjes en functioneert weer zonder problemen
Bekijk media item 1355840
Al met al begint het langzaam ergen op te lijken en dat de stoel een paar cm naar voren staat omdat anders de deur niet open gaat ziet verder geen hond
Bekijk media item 1355844
Al met al begint het ergens op te lijken....
Bekijk media item 1355845
Als het weer een beetje meezit de komende tijd doe ik het span nog een tweede laagje zwart geven; de matte streep erover en de biesjes ernaast.

Daarna moet ik een beetje niet vergeten dat de kont nog los zit, de kuip aan losse boutjes hangt, de achterschokbreker aan de bovenkant nog los zit rechts........ ik vanmiddag de torsiestang losgemaakt heb van de achtervork en wel weer in de kogelkop gestoken heb maar er nog geen moeren op zitten........
en zo zullen er nog wel een paar kleine slordigheden inzitten als ik de boel een keer goed naloop........

Zo bedenk ik me nu ineens dat het zekeringskastje nog loshangt...... iets wat opzeker in de eerste 50 meter al problemen zal geven😳
 
De accu zelf heeft inderdaad ook geen ontluchting; net als het vorige exemplaar; heb daarom altijd voor mijn gevoel voldoende gehad aan de afwaterings gaatjes die onderin de achterbak zitten.
 
De afgelopen dagen weer wat werk verricht wat geen hond ooit gaat zien.............

Eerst met een malletje de vorm bepaald, opgeplakt en ingetekend
Bekijk media item 1355895
Dan een beetje figuurzagen voor gevorderden (1,5mm staal)
Bekijk media item 1355896
Best aardig gelukt dacht ik zo.......
Bekijk media item 1355897
Dan bochie eraan vouwen zodat het op 2 punten vastzit en redelijk wat eigen stijfheid heeft
Bekijk media item 1355898
Gespoten krijg je dan zoiets........
Bekijk media item 1355899
En waarom zul je denken?
Omdat dit nu eenmaal verplicht is op een motor van deze leeftijd...
Bekijk media item 1355900
en het er toch wat strakker uitziet als het mickey mouse oor op het stuur.............
Bekijk media item 1355901
Door de extra beugel aan de binnenkant van de kuip hangt het gewicht van de spiegel niet aan het plastic van de kuip, de T5 kuip zit origineel namelijk maar op 3 punten vast; 2x bij de richtingaanwijzers en 1 punt op de onderste kroonplaat.
Bekijk media item 1355902Het onderste punt is vervallen omdat de kuip wat lager hangt als origineel bij de T5 (en het geheel is zoiezo al een stuk lager als de originele SPII voordeur........)

Vind dit wel een net spiegeltje, misschien alleen nog iets verder naar buiten, maar dat zien we dan wel weer, de kuip zit nu in ieder geval goed vast en redelijk spanningsvrij, toen ik bezig was vond ik het vreemd dat de koplamp oren wat bewogen.......... maar dat bleek te komen omdat daar de klemboutjes nog van ontbraken. (kleinigheidje vergeten kan altijd)..

Ook zag ik dat de klembouten van de bovenste kroonplaat er nog niet inzitten, maar die laat ik nog even weg; want ik heb eigenlijk geen idee meer of ik de balhoofdlagers wel volgens voorschrift heb vastgezet of dat dat alleen handvast zit O-) O-)
Dus die kroonplaat moet er heel misschien nog een keertje vanaf.............

Voor de rest begint het toch wel akelig dicht bij de dag te komen dat ik meneer Lamers ga bellen om een afspraak te maken om de boel eens een keer fatsoenlijk af te stellen.

Wel het voorspatbord nog even vastzetten enzo,.......... maar het begint steeds meer ergens op te lijken...............

(Ohja.......... en de kont ligt nog los, de busjes die ik daarvoor gemaakt had zijn een beetje kwijt..............)
 
welke heb je?
Silent Hektik, op de krukas (voor de dynamo) type weet ik niet uit mijn hoofd is door Lamers gemonteerd na het stralen en opnieuw in elkaar zetten van het blok, feitelijk hebben ze dus alleen de rotor en de opnemer op de dynamo geschroeft, de rest heb ik er los bij gekregen,,, het is volgens mij goed aangesloten elektrisch en klopt alleen de timing van geen kanten.
De motor start belazerd, alleen met gas en volle choke na lang doorstarten, daarna blijft ie alleen op het gas lopen en de rechtercylinder wordt snel bloedheet, de linkercylinder blijft koud.......
 
ik heb zo'n timingpistool gekocht dit weekend. Moet bij mijn T4 dat ook nog checken. hoe zit het met je carbs. netjes schoon enzo? Heb ook een carbsetje.
 
carbs zijn meegegaan bij de revisie van het blok; zijn ultrasoon gereinigd en waar nodig van nieuwe onderdelen voorzien
 
ja maar............ ja maar......... ik ben geen thuis knutselaar........... ik zit in de schuur ;(

heb het gewoon nog nooit gedaan, en ben niet op mijn best momenteel met nieuwe dingen... boekje wat je neerzet is volgens mij redelijk het zelfde als wat ik er bij heb gekregen, maar het helpt inderdaad wel dat het engels is ipv duits..... mijn duits is redelijk slecht........

Waarom ik het door Lamers wilde laten doen is heel simpel; om te zorgen dat het project voor de verandering eens doorloopt en afkomt zit ik momenteel in de modus dat ik werk snel uitbesteed als ik er zelf tegenop zie, anders blijft het weer 5 jaar op een hoopje in de schuur liggen (en nu kan ik het betalen, zoals het op de zaak momenteel gaat kan dat over een half jaar zomaar weer heel anders zijn)

Als iemand zin heeft om te helpen (gedeelde smart enzo) dan wil ik het best proberen, maar anders gaat Lamers daar gewoon netjes wat centen aan verdienen (help de lokale ondernemer de coronatijd door enzo)
 
Silent Hektik, op de krukas (voor de dynamo) type weet ik niet uit mijn hoofd is door Lamers gemonteerd na het stralen en opnieuw in elkaar zetten van het blok, feitelijk hebben ze dus alleen de rotor en de opnemer op de dynamo geschroeft, de rest heb ik er los bij gekregen,,, het is volgens mij goed aangesloten elektrisch en klopt alleen de timing van geen kanten.
De motor start belazerd, alleen met gas en volle choke na lang doorstarten, daarna blijft ie alleen op het gas lopen en de rechtercylinder wordt snel bloedheet, de linkercylinder blijft koud.......

Wat jij beschrijft van een koude cilinder kan het best zijn dat die cilinder de vonk geheel op een verkeerd tijdstip krijgt en dus niets verbrand .
 
Terug
Bovenaan Onderaan