Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Moet je zien, hoe productief dat thuis werken is :+
tsja, daar is onze planning nog niet helemaal uit, maandag mag ik nog gewoon naar een klant........... alleen mijn kantoorwerk mag (kan) ik thuis doen; maar technische inspecties kun je helaas niet vanachter je buro bij elkaar verzinnen......... wel mijden we indien mogelijk de risico-gebieden
 
vandaag weer een klein beetje voor mezelf gedaan......... zolang ik niet te veel til of buk gaat dat prima.....

eerst maar nieuw oogje, nieuwe cup en nieuw stelwieltje monteren
Bekijk media item 1350140
Dan de veer eroverheen ploppen
Bekijk media item 1350141
Lekker onder spanning zetten en de veerschotel erop leggen
Bekijk media item 1350142
Spanning eraf en veerschotel op zijn plaats laten vallen
Bekijk media item 1350143
Nieuw rubber in oog persen en dan heb je weer een mooie pogostick erbij
Bekijk media item 1350144
Die zowaar nog past ook.......
Bekijk media item 1350150
En petje af voor Leo, de nieuwe achtervork is uiteraard wat breder gemaakt voor het nieuw wiel; maar het past allemaal perfect
Bekijk media item 1350149
En zo hobbyen we ook thuis voorzichtig verder......
 
Dat bumprubber gaat vanzelf wel omhoog. Mooi om te zien hoe alles samen komt. *O*
valt wel mee; guzzi's zijn best goed afgeveerd......... heb nog nooit op de aanslag van de achtervering gezeten............ en er zit een losse extra ring boven...... die rammelt nu..........
 
Hoe gaat het met de werken aan moto ?

Fox
deze week hoop ik nog de laatste schokbreker af te werken, daarna de rug nog een beetje extra rust gunnen, want die was de afgelopen tijd fors aan het protesteren. Daarna gaat het rijwielgedeellte op transport, want ik heb inmiddels een bedrijfshork met trekhaak tot mijn beschikking. Zo gaan we voorzichtig maar gestaag verder
 
Nog altijd niet beter die rug? Spoedig herstel

Fox
Bedankt, herstellen doet het nooit meer volledig, is op paar punten versleten, maar zo als het nu gaat ben ik in ieder geval al weer bijna helemaal pijnvrij, dus wordt er langszaam weer geknutseld......... heb natuurlijk paar weken geleden eventjes een motorblok achter in de auto gezet......... en dat soort dingen moet ik eigenlijk gewoon laten doen........... maar dat is niet altijd makkelijk: toegeven dat je een oud versleten mannetje bent|(|(

Als garage maat dit weekend ook een beetje snotter en koorts vrij is rij ik waarschijnlijk weer even die kant op en ga ik eens kijken waar ik daar de takels uit mijn werkplaats het beste op kan hangen, waar ik nu het meest tegenop zie is gewoon de verhuizing: rijwieldeel staat op zolder...... dus dat moet dan ook weer naar beneden, dan alles achterin de auto en op een aanhanger frotten............ allemaal dingen waar ik nu eigenlijk even helemaal geen zin in heb. Dus zolang er nog kleine klusjes zijn? zoals achterschokbreker reviseren, spoilertje spuiten etc etc, amuseer ik me wel, project loopt nu al zo vreselijk lang dat die paar maanden ook niks meer uitmaken, zolang ik maar aan de gang blijf.....

Vandeweekeven order plaatsen bij EZS, zag dat de wielnaaf van het zijspan niet compleet meer was, er ontbreekt 1 lager, dus dat gooi ik er ook maar allemaal helemaal nieuw in......
 
Daarna eens voorzichtig zijspan frame naar beneden; dat weegt niet zoveel; schokbreker en swingarm monteren want dat maakt voor het vervoeren geen drol uit en dan weet ik tenminste of het compleet is, want her en der zijn er in de loop van de jaren uiteraard wel wat onderdelen kwijt geraakt en/of weggegooid; zo zag ik dat de schokbreker van het span met bouten en busjes vast heeft gezeten en ik dus geen flauw benul heb waar die bussen dan weer gebleven zijn........

kortom het beweegt nog steeds, maar op het tempo van een ouwe zak_O-
 
Als garage maat dit weekend ook een beetje snotter en koorts vrij is rij ik waarschijnlijk weer even die kant op

De slogan in België is momenteel " BLIJF IN UW KOT "
Als je het niet wilt doen voor jezelf doe het voor de anderen !

de " bijna " lockdown is tot 18/04 verlengd hier , mijn zijspan staat al van half februari in Frankrijk voor ombouw , hij zit in de afbouw fase ,
en toch laat ik mij niet bekoren om hem op te halen , 2 weken wachten is niet het eind van de wereld , en als ik jou topic lees , is het voor jou
zeker niet het eind , je kan nog enkele jaren verder jij
 
Zo is het hier in principe ook, vandaar dat ik het voorbehoud maak, maar zelf zit ik in een vitale sector (drinkwater) dus ik moet ook gewoon werken, dan is een bakkie gaan doen bij een goede vriend die ik toch al niet knuffelde of zoendeO-) niet zo'n probleem. We merken overigens wel dat sommige keuringen en werkzaamheden stilvallen omdat de objecten dichtgaan voor personeel van buiten.

Verder ben ik het helemaal met je eens; ik blijf ook zoveel mogelijk binnen, werk zoveel mogelijk vanuit huis.... heb alleen afgelopen woensdag nieuwe auto van de zaak op moeten halen, en a.s. woensdag staat er weer een inspectie in mijn planning.

Gewoon wat extra voorzichtigheid betrachten, maar dat was ik al gewend, Legionella is ook geen lieverdje en dat is mijn bussines, desinfectie materiaal, beschermende kleding en pbm's liggen bij mij standaard in de achterbak.
Verder bellen we alle afspraken de middag van te voren na om zeker te weten dat er geen zieken op locatie zijn en dat het object en de drinkwaterinstallatie vrij toegankelijk zijn.

En wat betreft het al dan niet verhuizen van het span, daarvoor hoef ik verder helemaal niemand te zien als ik dat niet wil, zijn garage is vrij toegankelijk zonder door het huis te moeten en ik heb eigen sleutels........
 
Laatst bewerkt:
:Y


En wat betreft het al dan niet verhuizen van het span, daarvoor hoef ik verder helemaal niemand te zien als ik dat niet wil, zijn garage is vrij toegankelijk zonder door het huis te moeten en ik heb eigen sleutels........
[/QUOTE]

Is zelf hier niet toegelaten , alle niet essentiële verplaatsingen zijn niet toegelaten , heb mij gisteren wel gewaagd aan een ritje van wel 5 km tot aan de benzinepomp met de solo bmw omdat ik bijna droog stond van het laatste ritje ( ook al weer 2 weken geleden ) en een lege benzine tank staat niet 8-)
Ja , Legionella moet ook niet mee gelachen worden ;(
 
Ik doe dagelijks mijn ritje .
Kom daarbij met niemand in contact, het is dat of hier onnozel worden .
En als de politie mij tegenhoud , zeg ik dat ik van de boer kom voor aardappelen te halen ( er ligt trouwens een zakje aardappelen in span )
Ik vind het een beetje belachelijk de mensen mogen buiten voor te sporten maar niet voor moto te rijden
Zelf heb ik heel slechte voeten waar ik al enkele zwaare operaties aan gehad heb en draag ik orthopedie schoenen op maat gemaakt dus sporten zit er voor mij niet in
Zelf gaan vissen mag niet meer
 
en de laatste zelfgereviseerde stuiterstaaf.............
Bekijk media item 1350204
dalijk maar even op zolder gaan zitten en kijken waar de onderdelen van de ophanging van het zijspan gebleven zijn, scharnierpen en lagering is nieuw besteld en compleet, ophanging schokbreker wordt issue en er ontbreekt vooralsnog een lager van de naaf...
 
Beetje per beetje komt wel in order , heb je een deadline voor ogen ?
Wilde deze zomer rijden, maar de diverse restricties maken een aantal dingen voorlopig even wat lastiger. maar zoals het nu verder loopt is dit jaar nog steeds technisch mogelijk......... als er dalijk bij ons mensen weg moeten omdat een deel van het werk op zijn gat ligt heb je hooguit kans dat de bak niet gespoten maar hand gerold wordt; dat soort geneuzel....... voor de rest zijn de grootste kosten wel zo'n beetje gemaakt nu.

openstaande uitdagingen:
- de boel verplaatsen naar een garage met vlakke vloer voor afstellen en uitlijnen
- volledig nieuwe draadboom in elkaar fietsen
- bak laten spuiten
- hele spul weer terug naar Lamers om ontsteking en carburatie e.d. af te laten stellen....
- andere stuurdemper?? (de huidige is een EZS exemplaar wat is bedoeld voor een sufkloot die rondrijdt op standaard wielen en met een standaard solo voorvork.......... en denk dat minder demping nu wel mogelijk moet zijn)
 
Als alles eens gemaakt is en je hoeft enkel de puzzel sammenstelen kan het wel eens vlug gaan.
Wat betreft die sufkloot met originele wielen en telescoopvork ik ben er (voorlopig) zo 1 wel met pols platen, fac dempers en progesieve veren in vork ik rijd met originele stuurdemper van guzzi
En mijn stuur slaat niet , naloop is 5cm kleiner geworden dan origineel .werkt gewoon perfect naar mijn gevoel . Is bij mij wel een 40 mm vork .
De wielen zou ik graag wel zie veranderen naar 15"

Grtz Fox
 
Ik reed zonder pols platen....... dus dat stuur wilde wel zwiepen...............
 
anyways....... eerste serieuze samenbouw poging redelijk geslaagd........... lekker aan de tuintafel in het zonnetje...........

was effe etteren om de ringen ertussen te krijgen zodat e.e.a. spelingsvrij functioneert...........
Bekijk media item 1350205
Bekijk media item 1350207
Bekijk media item 1350208
Bekijk media item 1350209
Maar de beloofde vooruitgang zit er in dus.........
Ook is in ieder geval de lagering voor de wielnaaf compleet; nog nieuw in verpakking en dus bij demontage al besteld....
Bekijk media item 1350210
Rug heeft het soms gebogen staan toch redelijk overleefd zonder extra chemicalieen...... dus dat is ook redelijk hoopgevend.....

maar veilig opgeruimd in de schuur i.p.v. weer naar zolder gesleurd is ook gelijk een klein stukje verhuisprobleem opgelost........
Bekijk media item 1350211
rest nog de zoektocht naar busjes voor de schokbreker, want die zit er nu "los" tussen; klemt goed in het frame en de vork, maar de gaten in de schokbreker-ogen zijn groter als de boutgaten in de ophanging.........

Dan deze week toch nog even belletje naar EZS, want als ik zo naar de naaf kijk en de positie van de kegellagers denk ik dat daar ook nog keerringen/stofkappen in gezeten hebben........

kortom een ouderwets welbestede zondag....... dat is ook wel weer een tijdje geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan