Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Die koffer verpest t aanzicht van de Guzzi wel een beetje, maar je hebt het wel heel erg netjes gemaakt zo!
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat alles voor de maar bilschit is en in dit geval is dit niet anders 😉
Toch wel mooi om te zien dat hij altijd alles weet te maken in dat kleine hokje met een minimum aan gereedschap 💪
Goed bezig steven ,nog even doorbijten en je bent er
Grtz Fox
 
don't worry; de koffer wordt zelden gebruikt: maar het moet gewoon wel kunnen......... meestal is dus het enige ontsierende de beugel, vandaar dat ik de bevestiging zo net mogelijk weggewerkt wil hebben..........

toen ze nog solo door het leven ging zaten ze er overigens wel altijd op............

en ik vond het altijd wel wat hebben, in deze trim ben ik regelmatig naar Boedapest gereden. (bikercamp.hu)
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
en @Guzzi Fox dat minimum aan gereedschap vind ik reuze meevallen hoor, ik ken niet zo heel veel particulieren hier in Rottje knor met kleine tuintjes en mini schuurtjes die een boorkolom, werkbank en autogeen lasset hebben staan _O- _O-

Enige wat nog op de wensenlijst staat is een draaibank...................

en misschien een freesbank............

en heel misschien een brug.............

een loods.............

een Land Rover.........

och je moet altijd wat te dromen houden...............
 
Laatst bewerkt:
EHE is me net voor, je hebt een subtiele, haast onzichtbare oplossing gemaakt voor de bevestiging van de meest zichtbare en minst subtiele toevoeging.
Koffers zijn natuurlijk haast onmisbaar maar de mooie slanke Guzzi lijn wordt er aardig achter verstopt.
Wel netjes gemaakt, dat wel!
 
Can't take all the credit............ de gegoten aluminium bovenbevestiging is standaard Moto Guzzi, ooit uitgebracht voor de SP3, dus alleen de frame-brug waar het geheel aanhangt is eigen ontwerp, het achterframe van de 3 is anders en de uitlaten hangen lager dus daar zit de beugel direct op het achterframe geschroeft voor zover ik weet. Maar dat komt bij een SP2 frame een beetje lullig uit......... de koffer hangt dan bijna volledig op de plaats van de uitlaat demper en onnodig ver naar achteren.....,,

en voor de lijn? och grootste deel van de tijd is de enige onderbreking van de lijn het wingrack zelf, enige wat daar echt heel erg aan opvalt is het knipperlicht wat zoals jullie al eerder liefelijk omschreven als een soort rare sataliet achter de motor hangt; hoewel ik denk dat dat met de huidige positie van het rek ook wel mee valt; het zit lager en verder naar voren en het knipperlicht komt wat meer naast het achterlicht uit............
 
Zo, kofferrek en bevestigings plaat ook beetje opgeknapt....... en opnieuw gespoten........ bevestigings plaat is precies goed....... maar toen was de lak op....... dus het wingrack is met een iets andere combinatie van matt en blanke lak gedaan en dat pakt net iets te glommie uit........ maar dat wordt vanzelf wel weer vies...........

Verder zijn dit voorlopig even de laatste plaatjes; nu gaat het polyester gerommel weer beginnen en gaan we de kont aanpakken, de accubak maken........

Bekijk media item 1354860
Bekijk media item 1354864
Bekijk media item 1354861
Bekijk media item 1354862
Bekijk media item 1354863
Like I said, alleen het wingrack vind ik absoluut niet storend en voor de rest doe ik gewoon wat ik zelf wil :P

Op deze foto's kun je wel redelijk zien dat er aan de kont nog wel het een en ander gebeuren moet; achter het zadel zit nu een stuk schuim met ducttape, dat moet gewoon netjes polyster worden. daarnaast zit ik er over te denken om boven de bevestigingbeugel tussen het kontje en het wingrack een stukje polyester te zetten zodat het gat in de kont netjes op het rek aansluit (aan de voorkant is het zoiezo wel netjes, maar aan de achterkant kijk je er tussendoor)

Daarnaast heb ik de destijds gemaakt accubak eruit getrokken omdat hij fors in de weg zat bij het maken van de tunnel door de vloer van het span voor de stabilisator; dat moet ook weer hersteld worden, losse accu in de achterbak vind ik toch ook net niks..........

Verder moet ik vandeweek even inventaris doen wat ik nog heb liggen aan bout materiaal en wat ik nog tekort kom om alles netjes af te monteren.........

Werk zat dus nog maar voorlopig weinig foto waardigs........

en ja........ het spatbord zit scheef, omdat het nog niet vast zit links
 
en @Guzzi Fox dat minimum aan gereedschap vind ik reuze meevallen hoor, ik ken niet zo heel veel particulieren hier in Rottje knor met kleine tuintjes en mini schuurtjes die een boorkolom, werkbank en autogeen lasset hebben staan _O- _O-

Enige wat nog op de wensenlijst staat is een draaibank...................

en misschien een freesbank............

en heel misschien een brug.............

een loods.............

een Land Rover.........

och je moet altijd wat te dromen houden...............
 
Goed bezig. Ik zou me zelf niet kunnen inhouden om hem maar eens te starten en een rondje te gaan rijden.
(En het dan allemaal goed genoeg vinden en er verder niks meer aan te doen en gewoon te rijden :P)
Dat was ook precies wat ik nadacht...

Ik dacht echt dat je nu klaar was...

En die koffer; mijn opmerking was een verkapt compliment.
Ook ik begrijp dat je soms net iets meer mee moet kunnen nemen
 
heren, dat rijden gaat voorlopig niet gebeuren....... deze week weer iedere dag in de werkplaats gestaan en mijn rug geeft duidelijk aan dat dat niet de bedoeling is............

Verder zitten er nog een paar dingen los zoals de zijspanbak (passende boutjes op) het voor spatbord en ontbreken alle borgbouten van de assen........ helemaal veilig is de oude dame nog niet..........

Maar het aller belangrijkste (en ja jullie mogen lachen) er is zoveel gewijzigd aan rijwieldeel en remmerij dat de combi waarschijnlijk qua rijden niet meer terug te herkennen is....... dat in combinatie met volgens mij al 10 jaar uit de running?? maakt me wat huiverig om weer op te stappen.............. maar een goed teken is wel dat het inderdaad fors kriebelt................
 
Je mag mij zeker begrijpen hoör ! DIT is nu net de reden waarvoor ik zoveel respect heb u hebt geen plaats nog machines , en toch ....
ohh en trouwens..........een laatste aanvulling hierop......... anders krijg je echt een verkeerde indruk van mijn "prestatie" de voorvork, achtervork en verbreding van het achterframe? dat heb ik echt niet zelf gedaan: mijn laskunsten zijn niet van een niveau dat ik dat veilig vind............
Dus het feitelijke rijwieldeel komt gewoon bij Leo vandaan............... en dat mag rustig gezegd worden.
 
ohh en trouwens..........een laatste aanvulling hierop......... anders krijg je echt een verkeerde indruk van mijn "prestatie" de voorvork, achtervork en verbreding van het achterframe? dat heb ik echt niet zelf gedaan: mijn laskunsten zijn niet van een niveau dat ik dat veilig vind............
Dus het feitelijke rijwieldeel komt gewoon bij Leo vandaan............... en dat mag rustig gezegd worden.
Bij mij hetzelfde verhaal.
Leve Leo 💪💪💪💪
Was het niet van Leo geweest had ik er nooit aan moeten beginnen .
Nogmaals bedankt Leo
 
Wat @DAF400 zegt. Ik zou ook zo zijn, het spatbord er maar even af laten dan, gauw laatste bouten er in en rijden...
Ik bewonderde altijd al je engelengeduld, en dat wordt steeds groter, ik zou het niet kunnen.

Ik kan niet wachten om weer eens op een span te stappen, en voor mij is het veel korter geleden.
 
En de nieuwe chokekabels passen zo mogelijk nog slechter als de vorige............... maar er zitten wel mooie verstelbare bochtjes aan..........
Uiteraard met de verkeerde schroefdraad, maar dat is niets wat een snijplaat niet oplost.........
Verder zijn ze alleen maar een halve meter te lang; dus ik ga weer lekker doen wat ik eigenlijk vanaf het begin had moeten doen............ zelf de kabels maken. Bochies zijn mooi; die herbruik ik...... Buitenkabel op maat knippen, binnenkabel op maat knippen en nieuw nippeltje eraan solderen en klaar ben je..........

Had gehoopt (meer leeftijd, meer knaken, meer luiheid) om gewoon een keer standaard kabels uit het rek te kunnen bestellen en dat gewoon lekker in 1 keer monteren............

Maar goed.......... bij een SP2, met de carburateurs van een SP3, clip-ons in plaats van het gewone hoge stuur en het choke hendel aan het stuur van een 1100 sport (ofzo) kun je natuurlijk eigenlijk op je vingers uittellen dat je 1 en ander aan zult moeten passen;(;(

Zag trouwens dat ik waarschijnlijk ook iets aan de gaskabels zal moeten doen; op beide bochtjes boven op de carburateur ontbreekt het borgmoertje, dus ik kan de gaskabels niet goed gelijk stellen zonder dat ze gaan verlopen....... is allemaal beetje snel in elkaar gegooid om de electra te kunnen testen....... (werken startmotor en ontsteking, start het geheel en blijft het lopen, gaan dan de oliedruk en dynamo lampjes uit etc etc)

En nee, de bochtjes kunnen niet komen te vervallen; de geplaatste carburateurs zijn een ietsie pietsie groter als de originele vierkante, als de kabel recht naar boven moet om een mooie vloeiende bocht te maken dan zit ik tegen de tank aan.
Het blijft een samenraapsel van onderdelen..........
basis SPII
koppen geflowed.........
36mm carburateurs SP3
clip-ons Le Mans
Kuip T5
Voetsteunen en schetsplaten Le Mans 1000
onderste frame buizen Le Mans 1000 (andere lagering rem en schakel pedaal)
remmen ducati 916 (ook achter een voorremklauw van een 916)
in het span 2 klauwen van een V50
ohja en om het af te maken???
De stabilisator stang van een MZ Super Elastic.............

O-)

maar het is bijna klaar hoor........... ( op een schaal van dit project is volgend jaar toch ook bijna............)
 
heren, dat rijden gaat voorlopig niet gebeuren....... deze week weer iedere dag in de werkplaats gestaan en mijn rug geeft duidelijk aan dat dat niet de bedoeling is............

Verder zitten er nog een paar dingen los zoals de zijspanbak (passende boutjes op) het voor spatbord en ontbreken alle borgbouten van de assen........ helemaal veilig is de oude dame nog niet..........

Maar het aller belangrijkste (en ja jullie mogen lachen) er is zoveel gewijzigd aan rijwieldeel en remmerij dat de combi waarschijnlijk qua rijden niet meer terug te herkennen is....... dat in combinatie met volgens mij al 10 jaar uit de running?? maakt me wat huiverig om weer op te stappen.............. maar een goed teken is wel dat het inderdaad fors kriebelt................
Fietsen verleer je ook niet. Net als neuken. Een oer gevoel.
 
Gewoon opstappen idd en rustig aan straat uit om na een uurtje weer gewoon driftend de straat weer in te komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan