Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

De hoofdsponsor wilde de tuin geharkt hebben........... dus ook de werkplaats maar weer even uitgebezemd; omdat daar geen fundering inzit lopen de wanden niet door tot de vloer (dan wordt het veels te vochtig) dus daar ligt ook wel wat zooi in de herfst............

Bekijk media item 1355910En als het dan weer even in het daglicht staat dan zie je waarom ik perse een deel van de kont mat-zwart wilde hebben; loopt veel mooier over in het zadel en oogt net iets minder massief....

Wel wil ik de "originele" striping van de zijdeksels eraf halen (word leuk, zit onder de blanke lak) en deze omdraaien, met de open kant naar achter en aan laten sluiten op de streep in de kont........ gewoon, omdat het kan........

Dalijk als de rug weer een beetje oke is van de *****tuin lekker even verder rommelen en eens kijken of ik het voorspatbord fatsoenlijk gemonteerd krijg; dat is 1 van de vele kleine dingetjes die nog los ligt..........

Vanavond ook even kijken hou ik de zolder anders in kan richten; heb toestemming van de baas voor de aanschaf van een kleine draaibank O-)
 
Ik krijg al pijn in mijn rug (en nek) als ik je stuur zie. Maar misschien vertekend het en rijd het lekker zo.
Het geheel ziet er wel goed en netjes uit :t
 
Ik krijg al pijn in mijn rug (en nek) als ik je stuur zie. Maar misschien vertekend het en rijd het lekker zo.
Het geheel ziet er wel goed en netjes uit :t
Helemaal eens, ben ook benieuwd hoe makkelijk het stuurt. Ik ben blij met mijn 'hefboom' stuur. En ziet er wel heel stoer uit zo'n stuur:]
 
Met deze clip-ons heb ik gewoon gereden toen er nog een standaard vork en motorfiets wielen inzaten......... dus met de voorvork van Leo zou het een stuk lichter moeten sturen; de zithouding is redelijk sportief, omdat in de praktijk is gebleken dat mijn rug dat het lekkerst vind.
De clip-ons kunnen overigens nog een flink stuk omhoog indien nodig; ze zitten ongeveer halverwege de onderste en bovenste kroonplaat en daar zitten ze al 20 jaar :P

Het basis uiterlijk e.d. is helemaal het zelfde gebleven, alleen het onderliggende rijwieldeel is nu aangepast, kuip, clipons en zit houding zijn ongewijzigd.

Spatbord zit inmiddels aan allebei de kanten eindelijk netjes vrij van de voorband
Bekijk media item 1355912
Bekijk media item 1355913
en eigenlijk was daar niet zo heel veel voor nodig.............
Bekijk media item 135591420mm was alles wat ik tekort kwam.........

nu even laten drogen...
Bekijk media item 1355915
Daarna goed en netjes dichtmaken en malletje van trekken en in polyester namaken, de basisvorm van dit spatbord met de richel en deuken precies op de juiste plaats sluit te mooi aan bij de vork om te gaan zitten klooien met een of ander aanhanger spatbord
 
Gaaf geworden, helemaal eens dat t matzwarte een goed idee was. Benadrukt de lijn en maakt idd minder massief.

Voorkant wel erg aanwezig. Tellerpartij zit wat hoog ten opzichtr van kuip en stuur. Maar kan ook aan de hoek van foto liggen.

Een van de weinige motors welke een wingrek kunnen hebben^^
 
Tellerpartij is origineel......... maar een of andere mafklont heeft het stuur en het T5 kuipje een cm of 10 naar beneden geknutseld O-) O-)
Weet ook niet waarom, zat al zo voor het zijspan er aan geknoopt werd overigens.......


 
Laatst bewerkt:
De laatste keer dat 3wheel er op gereden heeft was hij nog jong en flexibel. Mijn inschatting is dat hij dit gaat merken als de motor weer rijdt.
denk dat het wel meevalt, mij rug is al een jaar of 20 naar de kloten en de SPII is daar vanaf het begin omheen gebouwd, het originele stuur heeft er alleen gedurende de bovaggarantie opgezeten, daarna is de boel gelijk verbouwd met Le Mans voetsteunen en clip-ons, daardoor leun ik voorover en hoeft mijn rug de klappen van de vering niet recht op te vangen maar kan gewoon scharnieren om mijn vette reet............
 
De laatste keer dat 3wheel er op gereden heeft was hij nog jong en flexibel. Mijn inschatting is dat hij dit gaat merken als de motor weer rijdt.
Ik zat al te bedenken.
Ik heb als bakkenist eens een foto genomen van die zithouding met dit stuurtje.

Toen had je nog geen camera in je telefoon. :X

Los digitaal toestel. Waar dan dertig foto's op konden van 640 bij 480 ofzo. *D
 
Lang op een oude K100RS gereden, ook met zo'n smal stuurtje. Kwam twee jaar geleden in belgie een motard met zijspan tegen K100RS met grote eml bak en nog steeds zo'n smal stuurtje. De man had er helemaal geen last van, de enige keer dat hij het zwaar vond sturen was thuis de garage in en uit. Ik ben ook benieuwd of het op zo'n span veel gaat schelen. gevoelsmatig zeg ik ja maar we gaan het horen denk ik.
 
Als K100rs rijder kan ik beamen dat het stuurtje bij parkeersnelheden soms wat smal voelt maar dat het zodra je rolt meer dan breed genoeg is.
 
Ik heb het stuur van mijn K100RS laten vervangen door een K100 stuur. Was voor mij een hele verbetering. Was bij Jensen in Nijmegen, die deed dat regelmatig.
 
Nee, helemaal niet zelfs.
Ik heb ook een k100rs gereden, eerst solo en daarna met schwenker.
Als laatste een star span van gemaakt incl. schommelvork.
Schwenker vond ik geen probleem met het rs stuur, het vaste zijspan vond ik te zwaar sturen
 
Heren, wat jullie van het stuur vinden nu ineens maakt mij niet zoveel uit; het is hetzelfde stuur als er opzat toen de bak er voor het eerst aanging, met een standaard voorvork en 85mm naloop......... dus met een schommel voor en een Leo naloop gaat dat toch al een heel stuk lichter sturen.
Enige moment dat je een negatief verschil voelt is in de werkplaats, de hefboom is gelijk gebleven maar er staat iets meer rubber op de antislip vloer, zodra je kunt rollen is dat verschil weg.

ps; en alle zijspanrijders zijn eigenwijze eigenzinnige druiven

pps; dus ik ook
 
Vrolijk kerstfeest allemaal.............

Gelukkig heb ik maar een klein beetje hekel aan de feestdagen en is de Grinch mijn grote held (hoewel hij aan het eind van het verhaal wel de mist in gaat............)

En voor de gene die denken dat er weer helemaal niets meer gebeurd hier? Dat komt een beetje omdat ik voor het eerst aan het proberen ben om iets van polyester te maken met behulp van een "echte" mal......... en daar gaat een beetje tijd inzitten met weinig fotowaardige momenten....

voor de zeurpieten echter een kleine selectie:

Bekijk media item 1355961
Bekijk media item 1355968
Bekijk media item 1355963De mal en het eerste halffabrikaat..............

Bekijk media item 1355965
Bekijk media item 1355971
Bekijk media item 1355962Niet onaardig dacht ik zo........

Bekijk media item 1355956
Bekijk media item 1355957
Bekijk media item 1355955De vorm is aardig gelukt en het past nog ook.............

Nu ben ik bezig om de vorm iets aan te passen ten opzichte van het verbrede origineel, de deuken voor de vorkpoten laat ik toch vervallen, de driehoekjes halverwege waar van origine de geleiding van de remleidingen heb ik er uiteindelijk ook maar gewoon afgezaagd. (die waren net als de deuken niet helemaal lekker uit de mal gekomen, wat de beslissing wel geholpen heeftO-)......)

Als laatste moet er waarschijnlijk een kleine uitsparing komen vlak bij de achterkant; daar waar het spatbord onder de dwarsverbinding van de vorkpoten door gaat, daar raakt het spatbord de vork bij de veerbeweging.
 
Bekijk media item 1355978
Bekijk media item 1355977
Bekijk media item 1355976
Vandaag toch weer even stiekum met de vlakschuurvriend in de schuur gestaan

Past best netjes.... en of er een uitsparing in moet voor de dwarsverbinding hangt er een beetje vanaf hoe ik m vast ga zetten denk ik....

En nog even een mal maken voor de ronding... zodat die aan allebei de kanten gelijk is....
 
Door al die bangmakerij heb ik polyester zeker 25 jaar vermeden, maar vorig jaar dat spatbord voor de EZS bak verbreden is me enorm mee gevallen, dus ik zou t zo weer gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan