Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Mijn vader gaf ze een tikje in de nek met de botte kant van een mes. Maar ja, die woonde in een benedenhuis in Amsterdam, daar viel niet veel gras te maaien.
 
Das toch anders..... Wel goed boek trouwens.... I.t.t. zijn shardik waar ik nooit verder als halverwege het 2e hoofdstuk ben gekomen....
 
Das toch anders..... Wel goed boek trouwens.... I.t.t. zijn shardik waar ik nooit verder als halverwege het 2e hoofdstuk ben gekomen....
Dat is waar, wel uber-sad nummer (hoewel ik het verder niet heel goed vind ofzo)

Ik heb de "tekenfilm" als kind eens gezien, en ik lees behoorlijk wat, maar het boek heb ik nooit gelezen.
 
Ondertussen is de schade van het grijze helpertje volledig herstelt
Bekijk media item 1356595
Bekijk media item 1356594
En het volgende project aangekocht....
Bekijk media item 1356597
Waarvan de electronica wel wat hulp kan gebruiken....

Hier snap ik verder niet veel van...
Bekijk media item 1356599
Bekijk media item 1356600
Maar dit kan nooit de bedoeling zijn van een hoofdschakelaar
Bekijk media item 1356598
Plan is om te proberen de originele electronica te herstellen... parallel daaraan loopt een onderzoek naar de mogelijkheid tot ombouw naar 3 fase motor met frequentie regelaar... omdat die lagere snelheden kunnen draaien... wat weer gunstig is voor grappen als draadsnijden (zeggen ze)
 
Laatst bewerkt:
Zou hem gelijk upgrade naar een echte motor .
Je begrijpt denk wel dat ik een slechte ervaring hebt met die gelijkstroom motor .
Zit namelijk ook in mijn Frees en die is met de derde motor bezig .
Mijn draaibankje van Emco zit de eerste nog op en die is van 1976 al draait die nu wel op 400volt drie fase
Op Marktplaats komt vaak een adv. voorbij van een driefase motor met regelaar voor een Emco 8 betaalbaar en sterker dan wat er nu achter zit
 
Laatst bewerkt:
Met de genoemde adverteerder heb ik inderdaad contact, probleem is een beetje de beperkte ruimte, route nu is een voetmotor onder de bank hangen en dan een langere primaire snaar
 
dat is absoluut een feit en mede daardoor vind ik het ook extra leuk om het daarmee te doen.

Ik red me er aardig goed mee, maar durf me echt niet te vergelijken met bv mijn opa vroeger; die zou zijn gazon zelfs prachtig strak kunnen maaien, zo scherp had die m en zo stabiel en gebalanceerd kon hij ermee maaien.
hij maakte m ook niet scherp met een wetsteen aan een stok (geen idee wat het juiste NL woord daarvoor is) maar hij hamerde de braampjes plat op een klein stalen aambeeldje dat je met een dwarsstok in de grond stak ( voor het maaien van Rogge hadden ze vroeger veel kortere zeisen die als het waren een verlengstuk van je arm waren en je dus ook met 1 arm bediend, daar heb ik nog wel een origineel setje van op zolder liggen )

ik heb het gras liever niet te kort, dan wordt netjes snijden echt wel een uitdaging, je strijkt het gras dan eerder plat dan dat je het afsnijdt, of ik moet echt meer aandacht gaan leren besteden aan het scherp maken.
maar vooral het maaien van onkruid zoals brandnetels en ander wat harder en stevig gewas stelt eigenlijk niet zo heel veel voor hoor; dat snijdt bijna vanzelf.
de grote truuk met de zeis is vooral om niet te veel in 1 maaibeweging te willen, maar steeds kleine stapjes vooruit, maar wel in een brede maaibeweging te pakken, maar dat geld voor de bosmaaier eigenlijk ook wel is mijn ervaring. en niet per ongeluk een stukje boom meepakken want dan kan je gelijk weer gaan scherp maken
Dat heet het "haren" van een zeis, je klopt voorzichtig van binnen naar buiten het metaal wat platter waardoor hij weer haardun word.
daardoor wordt je zeis weer serieus scherp. dat aambeeldje heet trouwen een haarspit en daar hoort een raar, krom, hamertje bij. is soms nog wel eens aan te komen op rommelmarkten of zo. maar een moker in de bankschroef, platte kant naar boven werkt ook prima. En dan voorzichtig beginnen met oefenen.
1655748618884.png
 
Anyways, ondertussen is de offerte voor de tuin afgeschoten, gaan we de vloer zelf doen en wordt er alleen binnenkort een nieuw hek geplaatst met een poort netjes recht voor de neus van de oude dame....

hiervoor zijn afgelopen weekend zoveel als mogelijk de eerste voorbereidingen getroffen..... En is de bestrating doorgetrokken naar de plaats waar de poortkomt
Bekijk media item 1356927
Bekijk media item 1356935
Bekijk media item 1356931
Bekijk media item 1356928
ik vind het best aardig, misschien als het hek staat de rode en grijze tegels wat meer om en om leggen zoals op de nieuwe oprit, in het oude deel liggen ze allemaal bij elkaar....

Bekijk media item 1356936
Ik bedoel het geheel kan best wat netter als je toch bezig ben je rug te slopen:P
 
Laatst bewerkt:
Yessss, vandaag nog een pakketje van TLM ontvangen, de borgmoeren voor de achtervork, klein maar niet onbelangrijk detail....
zo gelijk even monteren.. Dit zijn hele speciale moeren, superlicht en je hebt geen enkel gereedschap nodig....

ze zijn ook een beetje onzichtbaar, want DPD zegt dat ze zojuist bezorgt zijn..... Maar ik zit gewoon thuis en er is geen ene piep bezorg:(
 
Yessss, vandaag nog een pakketje van TLM ontvangen, de borgmoeren voor de achtervork, klein maar niet onbelangrijk detail....
zo gelijk even monteren.. Dit zijn hele speciale moeren, superlicht en je hebt geen enkel gereedschap nodig....

ze zijn ook een beetje onzichtbaar, want DPD zegt dat ze zojuist bezorgt zijn..... Maar ik zit gewoon thuis en er is geen ene piep bezorg:(
Mijn levering van Tlm ging anders helemaal goed. Nieuw rubber voor op mn treeplanken.
Tis al wel enkele weken terug....
 
En inderdaad, bijna exact een week nadat het pakket geleverd is....

rammelt de brievenbus
Ik snap echt het hele probleem niet, is gewoon brievenbus post???

Anyways... Ze zijn helemaal bling bling
Bekijk media item 1357027
Vandaag komt er ook nog een rolletje tape binnen, zit alweer een paar weken tegen het voorwiel aan te hikken, daar moet een andere binnenband in want dit ventiel raakt de remklauw als ik het borgmoertje tegen de velg draai en het ventiel netjes recht zit...

binnenband hangt klaar, maar het is wat lastig om het voorwiel te verwijderen... Nu heb ik ander bandenapparaat geregeld wat ik toch wel wil proberen.... Dus ga ik gelijk voor de full monty en maak het wiel tubeless... (althans... Dat ga ik dapper proberen...... Denk ik.....)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan