Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Dan kom je er wel achter als je met de verzekering in overleg gaat :+
Mij viel dat alles mee. Laatst m'n Landrover laten taxeren, om diefstal en aanrijding buiten mijn schuld verzekerd te hebben. Schrok van tax waarde, ongeveer 9x zoveel als ik betaald heb, maar premie was niet hoog. Bij diefstal volledig bedrag terug. Wel echte oldtimer verzekering.
 
Oude dame zit nu ook nog in oldtimer verzekering. Zolang ik nog een auto van de zaak heb kan dat ook gewoon zo blijven...
We gaan het meemaken
 
Righr.... 5 voor de motor.. 5 voor de bak .. ombouw zelf gedaan dus gratis😇
Ik hoop dat je dat niet zo tegen de taxateur gezegd hebt. Voor tien K kan je een soortgelijk spul niet kopen als iemand je van de weg rijdt. Tenzij je er weer vijf jaar over wil doen om alles opnieuw te maken.
 
1679939654345.png

3600 euro... binnen 2 minuten google...
 
Dus ik denk dat het wel meevalt... de SP is nooit heel populair geweest dus daar worden normale prijzen voor betaald
 
Laatst bewerkt:
Mij viel dat alles mee. Laatst m'n Landrover laten taxeren, om diefstal en aanrijding buiten mijn schuld verzekerd te hebben. Schrok van tax waarde, ongeveer 9x zoveel als ik betaald heb, maar premie was niet hoog. Bij diefstal volledig bedrag terug. Wel echte oldtimer verzekering.
Ik denk dat vooral bij casco verzekeringen de premies omhoog schieten
 
Bekijk bijlage 1861924
3600 euro... binnen 2 minuten google...
Zeg eens eerlijk, als je span TL gereden wordt en alle ombouwen door een bedrijf zou moeten laten doen, 3.600,00 voor de fiets 5.000,00 voor de bak, 1.500,00 ombouw cardan, 1.500,00 aanbouwdelen dan zit je al op 11.600,00
En dan komen de manuren er nog eens een keer bij. Ik denk dat de vervangingswaarde rond de 15k uit komt....

Als iemand buiten jouw schuld de boel TL rijd dan mag de verzekering van diegene ook zorgen dat er een vervangend spul komt, dan daar ga je daar toch niet zelf nog een keer jaren in steken?
 
och, tot nu toe heb ik op TL altijd dikke winst gemaakt door het wrak terug te kopen en dat met 2e hands shit weer aan elkaar te knopen........

ik maak me niet zo druk; maar dagwaarde is te weinig;-)
 
Ondertussen antwoord van Haan, draadspaakwiel met auto maten voor een zijspan maken ze niet....
EZS gebeld.... Ja hoor draadspaakwiel geen probleem.... 19 inch harley wielen, heb ik alleen een ander naaf nodig, ander ophanging en een ander spatbord...... Dus dat is ook geen optie..... (ik was eigenlijk al afgehaakt bij Harley)

omdat ik een eigenwijze drol ben..... En er ergens in mijn hoofd is gekomen dat bij een motor op draadspaakwielen een zijspan met draadspaakwiel hoort.....

en dit gewoon 14 inch is en zelfs de juiste bandenmaat heeft....
Bekijk media item 1357554
Maar experimenteren met nieuw spul zelfs ik een beetje onzinnig vind....

komt dit een dezer dagen mijn kant op...
Bekijk media item 1357553
Wiel van een MG......
 
Laatst bewerkt:
Dit moet je zijspanwiel worden? Dan moet je dus achter je draaibankje om een naafje te maken. Ik zou niet voor een MG naaf gaan, dan zit je met duims lagers en zo.
 
Mijn bankje is echt niet geschikt voor naven en zut, ik wil gewoon eerst weten of het pas te maken is voor de EZS naaf... En gewoon vast gebout kan worden....
daarom dit wiel... inlc verzending 25 hele euro's dus geen risico verder als het niet pas te maken is, de velg is in ieder geval bedoeld voor een 165 band en dat is precies de maat die nu onder het span ligt...

wil in ieder geval liefst niets wijzigen aan de EZS naaf, want dan kan ik gewoon met het spul blijven rijden terwijl ik wieltje rommel.....
 
Volgens mij moet je zowieso een naaf maken. Het MG wiel hoort met zo'n grote centrale moer op de naaf gezet worden. Je hebt dus een soort stomp met schroefdraad nodig.
 
Dat klopt.
Bij zo'n wiel horen vleugelmoeren die je met een houten hamer vast kon zetten.
Rechtse kant rechtse draad
Linkse kant linkse draad
 
Of je maakt gebruik van de overbodige ruimte tussen de spaken in het dikste deel van de naaf en jast daar 4 bouten doorheen....
 
Dat klopt.
Bij zo'n wiel horen vleugelmoeren die je met een houten hamer vast kon zetten.
Rechtse kant rechtse draad
Linkse kant linkse draad
dan zaten ze bij mijn Daimler verkeerd om, rechts linkse draad links rechtse draad , tegen het los lopen.
 
volgens mij moet als je bij een draaien wiel de moer probeert tegen te houden hij niet los maar vaster komen,
dus rechter wiel linkse draad.
die lessen zij wel van 60 jaar terug dus bij twijfel ??:?
 
Op mijn renault goelette zitten geen conische wielmoeren en is ook de schroefdraad verschillend links en rechts.
Geen centrale moer, maar ik denk dat de theorie mbt loslopen gelijk is.
Ik zal vanavond kijken welke schroefdraad aan welke kant zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan