Zwarte handen (na een regenbui)

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Weet iemand hoe je nou van die zwarte handen af kan komen als je in de regen hebt gereden en je handschoenen hebben afgegeven waardoor je getrakteerd wordt op \"steenkoolscheppen\".......?

Ook wel leuk om te weten is hoe je dit kunt voorkomen natuurlijk ;)
 
Voorkomen. Als je weet dat je handschoenen afgeven bij regen moet je er latex handschoenen onder dragen. Blijven je handen ook droog.

Had er vroeger wel last van, kleur ging er meestal wel met schuurmiddel af :)
 
ja ik heb daar inderdaad over gehoord maar ik heb leren handschoenen van REVIT en heb daar absoluut geen last van!!

denk\'k dat het aan de kwaliteit leer ligt
 
Had hetzelfde probleem toen ik voor 1e keer door de regen, zeg maar stortbui, had gereden. Hele klauwen blauw! :(
 
gaat vanzelf over, is nieuwigheid. trouwens als je ooit in een fikse regenbui dreigt terecht te komen dan hebben ze bij de benzinepomp een heel handige oplossing! Ze hangen meestal naast de dieselpompen en ze kosten geen ruk! vooral als het wat kouder is, is dawelhandig. Ik heb altijd een setje onder mijn zadel liggen
 
gaat vanzelf over, is nieuwigheid. trouwens als je ooit in een fikse regenbui dreigt terecht te komen dan hebben ze bij de benzinepomp een heel handige oplossing! Ze hangen meestal naast de dieselpompen en ze kosten geen ruk! vooral als het wat kouder is, is dawelhandig. Ik heb altijd een setje onder mijn zadel liggen


Haha, da\'s een goeje oplossing! :+

Maar gekleurde handen komt van de verf van het leer. Begin eens meet je handschoenen inspuiten met leer beschermer (voor jassen en schoenen) Niet te zuinig, gewoon lekker veul meuk erop, zijn ze meteen ook warmer, en waterdichter, dus zul je ook geen gekleurde handen meer krijgen.
 
Goede handschoenen kopen. Met m\'n oude (kostte een paar tientjes) had ik zelfs door de zweet al zwarte handen. En na een regenbui waren m\'n handen zelfs pikzwart. Tegenwoordig Alpinestars en die handschoenen geven helemaal niet af.
 
ff inwaxen met leervet, geven nog steeds wel af maar stukken minder! Na een tijdje: nix aan \'t handje!! :)
 
tot nu toe altijd al gehad , lekkere zwarte of blauwe fikken
ziet er we lekker idioot uit, maar slijt wel weer

Eerst goedkope MQP\'s gehad en nu wat betere Daamen handschoenen.
Beiden de eerste buien zwarte handen.

Later vanzelf over.
 
Zonder handschoenen rijden? ;)

Ik zou gewoon een paar behoorlijke kopen. Ik heb ze van Akito ofzo en die waren niet goedkoop maar zijn wel goed. En geven niet af.
 
Tsja ik heb wat dit betreft nogal een luxe probleem:

Ik heb drie paar motorhandschoenen, een dik paar gevoerde handsdschoenen die bij mijn pak hoort ,echte winterhandschoenen trouwens maar ook in de zomer prima te dragen, een paar lange zomerhandschoenen van kunststof en leer, en dan nog het algeheel lederen paar wat kort is en onder mijn leren jas is (ja ik rijd ook wel eens in spijkerbroek en \"gewone\" leren jas ja)......

En de laatste twee geven af...... :(
Maar ik zat me dit dus af te vragen laatst, zodoende mijn vraag alhier....
 
Terug
Bovenaan Onderaan