Zwarte knipperlichten

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Goedemorgen allemaal!

Even een vraagje; ik zoek voor mijn cbr 600rr gehele zwarte knipperlichten (led) via eBay heb ik wel gevonden alleen was benieuwd of zo iets in nl te vinden is? Hetgeen wat ik nu gevonden heb is meer smoke zeg maar.

Bedankt alvast
 
Ik ben bang dat het bij "smoke " zal blijven. Helemaal zwart kan niet, omdat je dan geen knipperlicht meer ziet.
Overigens mag een knipperlicht voor de Nederlandse wet alleen oranje of helder (wit) glas zijn.
 
Ik ben bang dat het bij "smoke " zal blijven. Helemaal zwart kan niet, omdat je dan geen knipperlicht meer ziet.
Overigens mag een knipperlicht voor de Nederlandse wet alleen oranje of helder (wit) glas zijn.


Volgens mij heb je het hier niet helemaal bij het goede eind JanB.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006746/geldigheidsdatum_20-04-2009#Hoofdstuk5_Afdeling4_10

Artikel 5.4.53

1.De grote lichten, dimlichten en stadslichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.

2.De richtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.

3.De achterlichten mogen niet anders dan rood stralen.

4.De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.

5.De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.


En:

Artikel 5.4.55

1.De in de artikelen 5.4.51 en 5.4.52 bedoelde lichten moeten goed werken.

2.De verlichtingsarmaturen en de onderdelen daarvan moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd.

3.De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.

4.Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn. De op een motorfiets zonder zijspanwagen gemonteerde lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.

5.De in de artikelen 5.4.51 en 5.4.52 bedoelde lichten en retroreflectoren, voorzover het het lichtdoorlatend gedeelte betreft, mogen ten hoogste een vierde deel zijn afgeschermd.

6.De retroreflector mag geen gebreken vertonen, die de retroreflectie beïnvloeden.

7.Remlichten van motorfietsen moeten werken bij bediening van de achterwielrem of de voorwielrem.



db
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan kan ik mijn knipperlichten ook gaan vervangen :/
full


Edit: En als er een E-keur op je knipperlichten zit? Hoe werkt dat dan?
 
Laatst bewerkt:
Vind het gewoon mooi staan als bijna alles zwart is, vandaar😉
Maar heb nog niet echt winkels gevonden die dat verkopen zeg maar😎

Er zijn er genoeg, in ieder geval online. Ik zocht verleden week op het internet een (OEM) knipperglas en kwam alleen maar dat smoke spul tegen. Zoek maar op e-bay en aliexpress.
 

volgens mij zijn die regels van 2009, dat is al weer 6 jaar geleden...
Dacht vorig jaar in het blad van de MAG gelezen te hebben dat er in 2014 een en ander veranderd is qua verlichting...
Dubbele achterlichten, zwak brandende knippers, en nog meer dingen...
Amerikanen hebben trouwens rode knippers die hier rond rijden
 
volgens mij zijn die regels van 2009, dat is al weer 6 jaar geleden...
Dacht vorig jaar in het blad van de MAG gelezen te hebben dat er in 2014 een en ander veranderd is qua verlichting...
Dubbele achterlichten, zwak brandende knippers, en nog meer dingen...
Amerikanen hebben trouwens rode knippers die hier rond rijden

Nee klopt, het is een gedateerde link. Letterlijk.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006746/

Even snel doorheen gelezen en het lijkt er op dat alles vervallen is. Mijn gok is dat alles dus is opgevangen in de Europese wetten.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan