Zweden, tips?

Die bomen zijn er, net als dit (maar is niet zo'n aanrader, leuk als je toevallig in de buurt bent, maar niks speciaals)

ikea.JPG
 
Ik heb dat ook wel, zelfs met offroad rijden. Want ook dan is zeker niet elke plek geschikt. Mijn probleem is altijd dat je de mooiste plekken vind als het nog veel te vroeg op de dag is, en als je aan het eind van de middag op zoek gaat kom je niks tegen. Ik moet er dan echt op letten dat ik op tijd begin met rondkijken naar een plekje, terwijl ik dan soms nog helemaal geen zin heb om al te stoppen.

Herkenbaar: dat ene leuke plekje kom je veel te vroeg op de dag tegen. Zo rond de 2e week van mijn reis had ik me daarom voorgenomen om alles wat ik voor 14u tegenkwam, te negeren, en alles wat ik na 14u tegenkwam direct op te zoeken, ook als dat 14:01u was. 8-) Meestal had ik er mijn 250-300km per dag dan al opzitten en het gaf me de kans om uitgebreid de tijd te nemen voor opzetten van de tent, een wandeling, een biertje, wat vissen, koken, enz., enz..... En bijkomend voordeel: je kan als eerste het beste plekje uitkiezen (ook bij wildkamperen, verbazingwekkend hoeveel wildkampeerplekjes later op de dag al bezet zijn).
Nog n tip overigens: neem een oogmasker mee, ga je plezier van hebben tijdens die nachten die niet donker worden. En zoek geen plekjes dichtbij bosjes, daar zitten de muggen; open plekken waar wind is, houden ze niet zo van. En er kunnen geen bomen op je tent vallen. 8-)

Hier heb ik echt mazzel gehad tijdens zo'n nachtelijke windvlaag (in Gadette, en voor de goede orde: het is nacht op het moment dat ik deze foto maakte).

IMG_7384.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nog n tip overigens: neem een oogmasker mee, ga je plezier van hebben tijdens die nachten die niet donker worden.

Haha ik dacht dat ik dat niet nodig had want hytte, maar ik had die avond veel te veel gezopen en moest dus halverwege de nacht pissen. Mijn hytte had geen WC dus moest toen buiten pissen.

Leek wel alsof er een bouwlamp in mijn gezicht werd gezet.
 
Nou, veel reclame hoef je niet te maken hoor, lezers zat denk ik. Of is wat ik nu zeg ook reclame? 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan