Zweet in m'n handschoenen

madmenno67

MF veteraan
24 apr 2012
1.666
0
Nu de tijd van de dikkere handschoenen er weer aankomt, wil ik
graag weten

Hoe houden jullie je handschoenen[leer] fris.

Ik krijg toch vaak klamme handjes, en m'n handschoenen worden
MUF B|

Graag tips en ervaringen , hoe je je handschoenen fris houdt.
 
klamme handjes= kou toch!

Met dit weer, zweethanden door warmte heb ik nog niet meegemaakt.
Welk type handschoen heb je?
Probeer eens wat anders!

Ik rij al weer een tijd met de Richa (schoeller) Ice Storm Gloves,met binnenhandschoen als het nog kouder wordt.
Maar zoals vandaag, dat het in eens weer warmer is, dan heb ik de Alpinestars SMX-3 Air Gloves.
Lekker luchtig.
 
Goretex is the magic word :Y

Rest van de membramen worden wel beter maar schieten òf te kort in waterdichtheid òf in ventilerend vermogen. ;)
 
Ik heb dit probleem ook.. Ik gebruik voor de winter waterdichte handschoene maar het is een halfuur rijden naar me studie. Mits ik niet om de week me handschoenen was gaan ze erg ruiken (dus ook je handen als je ze eruit haalt waardoor je ze dus eerst wassen moet.

Iemand miss een trucje hiertegen? :)
 
Ik niet, handgreepverwarming is your friend als het wat kouder wordt.
Ik gebruik redelijk dunne handschoenen maar met verwarming gaat het prima, tenzij het gaat vriezen uiteraard. Stinken? Ik ruik ze waarschijnlijk niet. O-) En was ze ook nooit trouwens. :N
 
Febreze erin spuiten. Gebruiken we ook voor de body protector van onze zoon. En je wilt niet weten hoe dat ding kan meuren na een dagje fietscross
 
Thermo handschoenen aandoen....

Ik heb altijd thermo light handschoenen aan van Odlo. In de zomer ideaal, want zelfs met de meest luchtige handschoen krijg ik nog zweethanden.
Als het kouder word doe ik de thermo warm handschoenen aan.

Deze thermo handschoentjes draag je onder/in je motorhandschoen... De thermo handschoentjes kun je gewoon wassen, dus totaal geen last van nare geur
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met van alles, zomerhandschoenen, crosshandschoenen, leren handschoenen
textiel 'regen'handschoenen, 's winters , dikke leren handschoenen.
Ik koppel en rem constant met mn SM , brandt me regelmatig aan de uitlaat
ook niet bevordelijk voor m'n handschoenen, en met wat regen erbij B|
Waterdicht , nou , niet bij mij !!!!!!!!
Trek m'n voering mee met uittrekken ;( .
Maar kan niet constant dure nieuwe kopen, m'n dunne was ik,
maar die leren gooi ik dan maar weer op de kachel.

Misschien deze winter van die moffen op m'n stuur, geen porum op m.n
husaberg maar wel warm en droog.
Handvatverwarming heb ik geen stroom genoeg voor '(

Ik ruik wel een voetenlucht als ik mijn handschoenen uittrek :$
Zeker ff Febreze halen
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg deze tip van m'n rijinstructeur en het werkt best goed. Ze gaan stinken door de bacteriën. Bacteriën doden dus d.m.v. een desïnfecterende spray van Hansaplast bijvoorbeeld.
 
Mijn vingers vriezen bij 15 graden al van m'n hand af. Leuke afwijking helaas. Ik zeg luchtige handschoenen. Hansaplast kan de geur tegen gaan maar niet het zweten.
 
goedkope handschoenen van de lidl gingen al rap meuren bij mij, duurdere "echte"houden het beter vol.

tip, handschoenen in een plastic zak een nacht in de vriezer helpt ook erg goed!
 
542186_344337755612636_953284395_n.jpg


Deze heb ik, luchtige handschoenen. Geen zweet niet, draag ook in de winter.
 
Misschien lachwekkend, maar het werkt wél. Twee verticale keukenrolhouders (te vinden bij Blokker of Casa) waar je je handschoenen over trekt. In de winter kan je ze op de verwarming, kleerkast of vensterbank zetten zodat ze mooi drogen. Daktarin (anti bacteriéle spray) kan je niet alleen voor je laarzen gebruiken, ook voor je handschoenen is dit een goed middel.
 
Handschoenen in de vriezer bewaren helt echt. Maar dan wel gedurende langere tijd. En consequent.
 
Je kunt je handschoenen ook in de was gooien. Elke motorwinkel verkoopt wasmiddel voor motorkleding in alle soorten en maten. Ook voor leer of waterdicht spul.
 
Ik draag altijd Goretex handschoenen. Nog nooit last gehad van zweten of een geurtje.
 
Hardlopers hebben vaak van die dunne katoenen handschoentjes aan.
Die kun je ook onder je zomerhandschoenen aandoen en dan blijft het (tot net boven nul) nog goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
goedkope handschoenen van de lidl gingen al rap meuren bij mij, duurdere "echte"houden het beter vol.

tip, handschoenen in een plastic zak een nacht in de vriezer helpt ook erg goed!
:^ Je kan ze ook een paar seconden in de magnetron doen, dat doodt bacteriën ook, en is wat sneller :)
 
Hele jaar door zomerhandschoenen.

De dunste die er bestaan.

(vorig setje was nog dunner, echt gestapo handschoenen :+ , dingen waren ultiem, alleen kwijtgeraakt :( )
 
:^ Je kan ze ook een paar seconden in de magnetron doen, dat doodt bacteriën ook, en is wat sneller :)

Dat dood bacteriën echt, maar dan niet met natte handschoenen doen, dunkt me. Dan zijn ze gekookt.

Misschien lachwekkend, maar het werkt wél. Twee verticale keukenrolhouders (te vinden bij Blokker of Casa) waar je je handschoenen over trekt. In de winter kan je ze op de verwarming, kleerkast of vensterbank zetten zodat ze mooi drogen. Daktarin (anti bacteriéle spray) kan je niet alleen voor je laarzen gebruiken, ook voor je handschoenen is dit een goed middel.

Kan je dan niet gewoon een lege keukenrol nemen?
 
:^ Je kan ze ook een paar seconden in de magnetron doen, dat doodt bacteriën ook, en is wat sneller :)
Ik heb ze ondertussen in de vriezer gehad, wel eerst laten ontdooien, anders breekt er misschien iets :$

Voor magnetron ben ik wat huiverig, gauw hoge plaatselijk temperaturen, weet niet
of ik met gebakken/gesmolten delen achterblijf ;( .
Zal nog ff iets van Febrez\e halen, en die keukenrol houders, blijven die staan ??!
 
Terug
Bovenaan Onderaan