Zweet in m'n handschoenen

Ik heb ze ondertussen in de vriezer gehad, wel eerst laten ontdooien, anders breekt er misschien iets :$

Voor magnetron ben ik wat huiverig, gauw hoge plaatselijk temperaturen, weet niet
of ik met gebakken/gesmolten delen achterblijf ;( .
Zal nog ff iets van Febrez\e halen, en die keukenrol houders, blijven die staan ??!
Begin eens met 30 seconden op 1000 watt ofzo, dan smelt er echt nog niks!
 
Die keukenrolhouders zijn chromen verticale stands die je op je aanrecht plaatst. Die zijn vrij stevig, forceren je handschoen open zodat ze ook binnen netjes kunnen drogen.
Ik heb zwaar lederen werkhanschoenen op het werk en die blijven ook netjes staan. De droogtijd is sindsdien gehalveerd. Alleen durven collega's ze wel eens zodanig modelleren dat er maar één vinger rechtop staat. Je mag raden welke.....
 
Leren handschoenen gaan bij mij gewoon in de wasmaschine of eventueel in een
emmertje sop.

Hetzelde met leren motorpak, maar dan in de badkuip.(ff opletten: eigen risico!).
Haal wel de protectors er uit.
Gaat al jaaaaren goed. Weleens een overdracht van kleuren gehad, maarja...

Handschoenen drogen met een lege keukenrol er in. Eventueel na wat uurtjes even verwisselen met een droge/verse.
 
Vandaag bij Xenos, twee keukenrol standaards gehaald , staan in de vensterbank 8-) , maar je komt toch al gauw in de F'' You stand terecht O-)
 
Zullen je buren vast leuk vinden.... ;)
_O- _O- _O- :W
Misschien deze winter van die moffen op m'n stuur, geen porum op m.n
husaberg maar wel warm en droog.
Handvatverwarming heb ik geen stroom genoeg voor '(

voor jouw zijn handschoenen met batterijen misschien wel een goed idee

of deze
of misschien deze

Staat bij dat ze niet geschikt zijn voor op de moto B| .
En het gaat mij ivm met dagelijks gebruik ook om gemak[ivm Moffen], aan uit, aan uit
met die handschoen, en dan weer in je helm, blijft lastig, komt de voering er weer uit etc.
Maar kan niet constant dure nieuwe kopen, m'n dunne was ik,
maar die leren gooi ik dan maar weer op de kachel.

Leer op de kachel? :N

Liefst in de open haard :o , droogt lekker krokant op :+ , bedoelde dicht in de buurt
van kachel O-) , moet toch de boel weer 'snel 'droog krijgen
 
_O- _O- _O- :WStaat bij dat ze niet geschikt zijn voor op de moto B| .
En het gaat mij ivm met dagelijks gebruik ook om gemak[ivm Moffen], aan uit, aan uit
met die handschoen, en dan weer in je helm, blijft lastig, komt de voering er weer uit etc.
Onder de moffen draag ik nog steeds mijn zomerhandschoenen. Als ik de hvv aanzet dan zit er minder isolatie tussen zodat ik véél vlugger effect heb van de warmte.
Liefst in de open haard :o , droogt lekker krokant op :+ , bedoelde dicht in de buurt
van kachel O-) , moet toch de boel weer 'snel 'droog krijgen
 
Ik heb dunne fleece handschoenen van de Hema aan, heb er of winterhandschoenen overheen of nog dikkere met bont gevoerde wanten. Hangt een beetje van de te verwachten koude af.
Wat nog beter is: handkappen. De rijwind geeft een afkoelingsfactor (in goed Nederlands: 'chillfactor') wat je dan grotendeels voorkomt. Heb er eens een setje gemaakt van een versleten achterband en wat ijzer. Werkte top!
 
Als je goede Gore-tex handschoenen draagt maakt het niet uit hoe dik ze zijn.
Gore-tex Xtraffic is nog beter, dan zijn alle lagen gelamineerd en voelt de handschoen dunner aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoorde gister van een teamgenoot bij ijshockey dat er spelers zijn die babydoekjes in hun handschoenen doen om zweetlucht te voorkomen. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar als het bij ijshockey werkt dan werkt het vast ook bij motorhandschoenen. Ze deden gewoon tijdens en na het dragen die doekjes erin en nergens meer last van.
 
Staat bij dat ze niet geschikt zijn voor op de moto B| .
En het gaat mij ivm met dagelijks gebruik ook om gemak[ivm Moffen], aan uit, aan uit
met die handschoen, en dan weer in je helm, blijft lastig, komt de voering er weer uit etc.


dude... bij de eerste staat als "titel" zelfs motorhandschoen :')

en dat aan uit, ideaal met die dingen op batterijen, het enige nadeel van de mijne is de draad die eraan zit, met de batterijen heb je daar geen last van
doordat het niet heel dikke handschoenen zijn krijg je minder zweet pootjes en kleeft de voering minder, exact wat jij wil hebben toch?
 
Ik heb ze ondertussen in de vriezer gehad, wel eerst laten ontdooien, anders breekt er misschien iets :$

Voor magnetron ben ik wat huiverig, gauw hoge plaatselijk temperaturen, weet niet
of ik met gebakken/gesmolten delen achterblijf ;( .
Zal nog ff iets van Febrez\e halen, en die keukenrol houders, blijven die staan ??!

Mensen vergeten dat de bacteriën dan wel dood zijn, maar wel nog in de handschoenen zullen zitten. Uiteindelijk zitten er dode bacteriën in je handschoenen welke een perfecte voedingsbodem zullen vormen voor nieuwe bacteriën..

Je schiet er dus niet veel mee op je handschoenen in de vriezer of magnetron..


Wat tegenwoordig erg goed werkt is de aanwezigheid van bijvoorbeeld zilver-ionen in deodorant en antibacteriële kleding. Deze zilver-ionen zorgen ervoor dat bacteriën zich haast niet kunnen vestigen op de plek waar die zilver-ionen zitten.

Nog nooit geprobeerd maar misschien eerst handschoenen wassen met een beetje dettol, en daarna heel licht inspuiten met een deodorant met zilver-ionen. Veel van die deo's zijn best wel geurloos :Y

Gelukkig geen last van zweethandschoenen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan