Zweten rem ontluchtings nippel

MrUfip

MF veteraan
27 sep 2002
3.731
0
Zwolle (Overijssel)
een tijdje geleden heb ik mijn remmen gereviseerd en stalen remleidingen gemonteerd, alles prima, alleen toen het zaakje in elkaar zat, zweette mijn rem ontluchtings nippel een klein beetje, niet dat er druppels aan hingen, maar wel wat nat.

Op advies van hier, heb ik nieuwe rem ontluchtingsnippels erin gezet, alleen die zweten ook nog steeds. Wel iets minder, maar droog is het niet ;( . De remvloeistof komt bij de schroefdraad door naar buiten.

Wat nu? Iemand nog ideeen? Of stop dat zweten vanzelf? Ben ik de enige met dit probleem of komt het vaker voor?
 
ist geen rest vloeistof die langs de schoefdraad omhoog komt??
Nippel is wel conisch maar zodra je hem losdraait gaat niet alles door de borig heen maar ook langs de draad...
Heb zelf vorige week mn vloeistof vervangen en wanneer ik het afsluitrubbertje dr op deed (blazen dus eigenlijk) kwam het ook langs de draad omhoog.
Heb het schoongemaakt en toen was het over. Moet 16/17 augsutus op Spa rijden en zal dan wel merken of ze het geod doen of niet.
Op straat deden ze het goed.....
 
ist geen rest vloeistof die langs de schoefdraad omhoog komt??
Nippel is wel conisch maar zodra je hem losdraait gaat niet alles door de borig heen maar ook langs de draad...
Heb zelf vorige week mn vloeistof vervangen en wanneer ik het afsluitrubbertje dr op deed (blazen dus eigenlijk) kwam het ook langs de draad omhoog.
Heb het schoongemaakt en toen was het over. Moet 16/17 augsutus op Spa rijden en zal dan wel merken of ze het geod doen of niet.
Op straat deden ze het goed.....

Ja idd, dat is het ook, het komt langs de draad omhoog. ben benieuwd of het bij jou ook over is...
Is het ook niet dat een ontluchtingsnippel agv oxideren echt dicht gaat zitten? Want als ik naar de oude nippels kijk, die zijn her en der flink aangetast a.g.v. oxideren.
 
Ja idd, dat is het ook, het komt langs de draad omhoog. ben benieuwd of het bij jou ook over is...
Is het ook niet dat een ontluchtingsnippel agv oxideren echt dicht gaat zitten? Want als ik naar de oude nippels kijk, die zijn her en der flink aangetast a.g.v. oxideren.


Heb van de week precies hetzelfde gehad na montage van Brembo remklauwen. Na het ontluchten leek het ook dat de ontluchtingnippels bleven zweten. Effe schoongemaakt met water en droog geblazen met perslucht was het over. Na het ontluchten ook even 10 minuten even puntje toiletpapier in nippel stoppen zodat er vloeistof uit de nippels in het papier opgezogen wordt. Dan weet je dat daar geen vloeistof meer uitkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan