Zwetende benzine tank

1 mei 2007
123
0
Heerhugowaard
Waarschijnlijk heb ik een benzine tank die het nogal warm heeft ;)

Pas geleden viel het op dat bij mijn GSXR uit'96 een nogal ruikende benzine lucht onder m'n motorhoes vandaan kwam.
Nadat ik de tank omhoog gehaald had, was bij de aansluiting van de benzine pomp de verf aan het loslaten en zaten er blaasjes op de lak aan de onderkant.

Nu ik de tank eraf heb gehaald en de plaat waar de benzine pomp op gemonteerd zit los heb gehaald, zit er tussen die plaat en de tank een rubberen pakking. Volgens mij zit er ook een soort pasta omheen of is dit de zacht geworden lak van de tank?

Mijn vraag is eigenlijk waar ik nu op moet letten als ik een nieuwe rubberen pakking ertussen zet. Moet ik er ook een soort pasta tussen smeren? Of kan ik gewoon de pakking er tussen doen en klaar is Kees, Henk, Piet, Jan enz.?

Wie o wie weet hier iets meer van?
 
bij mij was het zo dat ik geen extra pasta/pakking nodig had...
al ging het b9ij mij wel over een simpel vacuum gestuurd kraantje...
constructie zal wel vergelijkbaar zijn..

wel had ik het probleem dat bij flik duwen op die blaasjes... niet uit alle macht maar gewoon een beetje drukken ik zo mijn sleutels door mijn tankwand heen stak.... :P
ofwel, verzeker jezelf ervan dat je tank niet aan het roesten is..

als dat niet zo is.. rubbertje ertussen en blazen maar weer
 
Waarschijnlijk heb ik een benzine tank die het nogal warm heeft ;)

Pas geleden viel het op dat bij mijn GSXR uit'96 een nogal ruikende benzine lucht onder m'n motorhoes vandaan kwam.
Nadat ik de tank omhoog gehaald had, was bij de aansluiting van de benzine pomp de verf aan het loslaten en zaten er blaasjes op de lak aan de onderkant.

Nu ik de tank eraf heb gehaald en de plaat waar de benzine pomp op gemonteerd zit los heb gehaald, zit er tussen die plaat en de tank een rubberen pakking. Volgens mij zit er ook een soort pasta omheen of is dit de zacht geworden lak van de tank?

Mijn vraag is eigenlijk waar ik nu op moet letten als ik een nieuwe rubberen pakking ertussen zet. Moet ik er ook een soort pasta tussen smeren? Of kan ik gewoon de pakking er tussen doen en klaar is Kees, Henk, Piet, Jan enz.?

Wie o wie weet hier iets meer van?

Die blaasjes... die zou ik maar eens goed bekijken, goed kans dat die zo poreus zijn dat de benzine er langzaam doordrupt.

Ik heb zelf voor zoiets ooit http://www.tankcure.com/ gebruikt, werkt erg goed :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan