Zwetende benzinetank

Paans1980

Rookie
11 nov 2004
2
0
Geertruidenberg
Dames en heren,

Ik heb een klein probleempje met mijn ducati 900 ss c. Pas geleden zag ik op mijn frame een spoor met vloeistof lopen. Dat blijkt benzine te zijn nou dan ga je kijken waar het vandaan komt en het blijkt uit mijn benzinetank te komen. Ik gezocht onder de tank en nu blijkt dat er bij een las die mijn scharnier aan de tank bevestigt (waar je de tank mee schuin zet) een kleine beetje zweet. Hebben jullie hier misschien een oplossing voor want ik heb geen zin in een nieuwe tank want die zullen wel duur zijn

Groeten

Adri
 
Er zijn meerdere oplossingen,bijvoorbeeld:

* een tankcoating toepassen (zoiets als 'Tank Cream'),

* de gescheurde las opnieuw lassen danwel hardsolderen.

Ook met een brandstoftank kan dit geen kwaad,wel eerst goed omspoelen met water en een dag en nacht laten ademen,zodat alle vluchtige delen verdampt zijn.
Daarna kan er veilig aan gelast worden zonder BOEM! ;)

Succes!
 
ik zou em idd solderen jah met goed vloeimiddel om tussen de naad te komen. ik zou niet lassen ivm je verf, kromtrekken van het staal en de veiligheid. met lassen verhit je een te groot gebied en zal de verf rondom niet ten goede komen en moet je een groter gebied overnieuw moeten bijwerken als bij solderen. wat je ook doet qua reparatie: wees er zeker van dat alle benzine gas dampen eruit zijn!
 
Een druppeltje zilver(hard)soldeer lijkt me de beste oplossing. De plek waar het lekt ietsjes inslijpen met een dremeltje, klein zuurstof/acetyleenvlammetje, beetje flux en een druppeltje zilversoldeer.

Zo hou je de rest van de tank ook relatief koud.
 
Er bestaat ook een speciaal goedje dat je in de tank kan kiepen, de tank vervolgens goed rond draaien, uit laten harden, en klaar....
Heeft de vorige eigenaar van mijn GS ook gedaan, enig nadeel is dat de carburateurs nogal snel vervuilen, en volgens mij kom ik daar weer die tanksealer tegen.
Je zou het eens kunnen vragen aan een vakman, is n.l. wel sneller gedaan dan solderen, en scheelt ook een spuitklusje.

Je kan het resultaat van je reparatie trouwens snel kontroleren, door op de reparatie (of het vermoedelijke lek) kalk te smeren, en vervolgens rode diesel in de tank te doen. Je zien dan direct de kalk verkleuren, en is eenvoudiger dan afpersen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Er is in de handel verkrijgbaar=koelpasta voor dit soort klussen werkt zeer effectief.......dit om verhitting tegen te gaan van de omringende gebieden.
Verder zou ik kiezen voor hardsolder.

Suc6
 
Dames en heren,

Ik heb een klein probleempje met mijn ducati 900 ss c. Pas geleden zag ik op mijn frame een spoor met vloeistof lopen. Dat blijkt benzine te zijn nou dan ga je kijken waar het vandaan komt en het blijkt uit mijn benzinetank te komen. Ik gezocht onder de tank en nu blijkt dat er bij een las die mijn scharnier aan de tank bevestigt (waar je de tank mee schuin zet) een kleine beetje zweet. Hebben jullie hier misschien een oplossing voor want ik heb geen zin in een nieuwe tank want die zullen wel duur zijn

Groeten

Adri

ik zou de tank leeg maken
en dan hetzelfde gas als een mig lasapp. gebruikt aansluiten op de tank
en iets druk op laten staan en lassen dan krijg je nooit een boem!!!!!!
 
ik zou de tank leeg maken
en dan hetzelfde gas als een mig lasapp. gebruikt aansluiten op de tank
en iets druk op laten staan en lassen dan krijg je nooit een boem!!!!!!

ik ken iemand die dat ooit NIET gedaan had... heeft een poosje zonder wenkbrouwen en wat haar rondgelopen.... voor hetzelfde geld waren er andere lichaamsdelen verdwenen :+
 
Nog ff een tip van mn opa ;)


Vroegah(tydens zn surveivol togt met de bsa ondekt)



in geval van NOOD, en uiteraart by kleine lekasies, ff met een stukie zeep erover schraape,en t zit digt voar ff :}





Ps vroegah hadde we geen kooting aleen maar zeep
 
Terug
Bovenaan Onderaan