Zwetende Cylinder ?!?

25 jul 2004
53
0
Nijmegen
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een barrel op de kop getikt, om mee te beginnen. Het is een GSX 850 uit 1980, rijdt lekker, heeft wat kleine mankementjes waar aan wordt gewerkt, maar nu had de verkoper mij al verteld dat de cylinder 'zweet'. Nu had ik daar tot dusverre niks van gemerkt, tot ik vandaag es met mun vriendin naar A'dam reed, en belsoot effe dat barrel tot de 150 te laten doortrekken, zo'n kleine 70 kilometer met een gemiddelde van 130/140 gereden, waarna ik effe een peukie ben gaan roken bij een tankstation, waar ik zag wat de man bedoelde... loopt er olie over mun blok, niet veel ofzo, maar de oorsprong is duidelijk de cylinder. Is dit normaal voor zo'n oude barrel? Ik wil hem niet graag kwijt, aangezien ik het een erg mooie bike vin, en hem graag wat opknap nog....
 
zou ik niet doen "gewone lak"
gebruik maar 2 komponentenlak, deze is brandstofbestendig..
meeste andere lakken kunnen er niet tegen en lossen op als er benzine op geknoeid wordt, of verkleuren rond de tankdop....
Krijg je spijt van , niemand kan tanken zonder te knoeien , hoe goed je ook oppast
 
Nou, ik heb die tweede GS 850 opgehaald, en die ziet er rete goed uit, al het lakwerk is nieuw, en goed, al is het frame wit, en de rest zwart, dus daar kan ik nog mee aan de slag. Hij heeft alleen een rare kuur, hij rijdt namelijk alleen als ie op de pri stand staat (de benzinestand om de benzine door te laten lopen), zou dat te maken kunnen hebben met de benzinedop? Nou ja, daar ga ik morgen achter komen. Maar wat vervelender is, is dat ie niet stapvoets te rijden is, gaat gewoon niet, tenzij op veel toeren, op de koppeling en met de rem er licht bij. Anders stottert ie maar wat. Verders een goede basis om van de twee motors een goede te maken. Iemand tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan