zwevende remklauw

Scheur

Die hard MF'er
3 nov 2004
842
5
Den Helder
op mijn CB500 zit een zwevende remklauw.. (zeg ik het goed? > remzuigers aan 1 kant van de klauw) kan ik daar een andere voor in de plaat zetten? dus een níet zwevende?
 
nooit van gehoort.wel van zwevende schijven.of semi zwevende schijven kan ook nog.maar zwevende klauwen zijn mij onbekend.als je zwevende schijven hebt kan je die wel vervangen voor vaste schijven maar dat doe je natuurlijk niet.zwevende schijven zijn wel beter.centreren zich altijd en zal bij duurdere merken nie gebruikt worden als het niet goed was.volgens mij kun je ook meer remkracht halen uit een zwevende schijf in vergelijk met een vaste schijf met dezelfde remppomp-leidingen enz.op de sportfieten zie je niets anders dan zwevend.maar waarom wil jij die in godsnaam vervangen??
 
nooit van gehoort.wel van zwevende schijven.of semi zwevende schijven kan ook nog.maar zwevende klauwen zijn mij onbekend.als je zwevende schijven hebt kan je die wel vervangen voor vaste schijven maar dat doe je natuurlijk niet.zwevende schijven zijn wel beter.centreren zich altijd en zal bij duurdere merken nie gebruikt worden als het niet goed was.volgens mij kun je ook meer remkracht halen uit een zwevende schijf in vergelijk met een vaste schijf met dezelfde remppomp-leidingen enz.op de sportfieten zie je niets anders dan zwevend.maar waarom wil jij die in godsnaam vervangen??

mijn schijf is niet zwevend, ik moet hem wel vervangen omdat hij versleten is, maar daar gaat het topic niet over..

mijn remklauw is zelfcentrerend.. zou ik die kunnen vervangen voor een vaste remklauw of niet??
 
Je kan een 4 zuiger remklauw monteren als hij past op je vorkpoot.
Het voordeel t.o.z. van een 2 zuiger is dat hij harder remt en beter te doseren is.
 
Wat voor een cb500 is het, zo'n oude van '77 of zo?
Die heb ik ook een gehad en daar is wel heel erg veel aan de remmen te verbeteren.
 
xl , dank voor de uitleg.heb ik ook weer wat geleerd.wist echt niet dat er die dingen waren.op welke fiets zitten ze gemonteerd(buiten een cb500 dan hè)??kan ik ook eens kijken in een motorzaak hoe er dat uitziet.
 
xl , dank voor de uitleg.heb ik ook weer wat geleerd.wist echt niet dat er die dingen waren.op welke fiets zitten ze gemonteerd(buiten een cb500 dan hè)??kan ik ook eens kijken in een motorzaak hoe er dat uitziet.
Alle 2-zuiger renklauwen (zuigers aan dezelfde kant) werken op deze manier.
Oudere types zoals cbr600 vfr750 hebben deze klauwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan