zwevende remschijven

Fatzo

MF'er
2 mrt 2004
178
0
Dongen
Ik heb op m'n harley zwevende remschijven van billet, waarvan het hart en het remgedeelte aan elkaar zijn bevestigd dmv stalen bussen. En om deze bussen gaat het nu. Deze worden op hun plaats gehouden door een stalen veerclip. Nu is het me al twee keer overkomen dat deze clips zijn gebroken. Ik had ze allemaal voor de winter vernieuwd, maar aangezien ik het gehele jaar door rijdt dacht ik dat het te maken had met de pekel. Maar na de eerste keer brak ook een van de vernieuwde clips. :(
Gelukkig niet echt onder het rijden, maar toch...! Ik weet dat er zwevende remschijven in de handel zijn die met "geklonken"(?) bussen bevestigd zijn, maar die ken ik niet van billet.
Wie o wie kan mij helpen?? :Y
 
Misschien dat je niet zo "slank"bent als je zelf denkt(type Jerry Springershow gast")? })

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Ducati, en ik heb Bij Startwin in Loenen langer aftermarketbussen gehaald zodat ik tussen de clip en de remschijf nog een verende revet kon plaatsen. :Z
Het werd wat lomper, maar je hebt ze tegenwoordig vast wel in leuke geanaliseerde....euh geanodiseerde kleurtjes.

Bert
 
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Ducati, en ik heb Bij Startwin in Loenen langer aftermarketbussen gehaald zodat ik tussen de clip en de remschijf nog een verende revet kon plaatsen. :Z
Bij mij zitten er ook verende revetringen tussen, maar desondanks braken de clips. Zou een Harley dan zo hard trillen dat het kapot gaat?
_O- ;)
 
Misschien dat Billet schijven meer voor het mooi gemaakt worden dan om echt mee teremmen
Ik dacht dat de gemiddelde Harley rijder altijd op de achterrem vertrouwde
En als jij rijdt als een niet gemiddelde harley rijder is het misschien wel wat teveel gevraagd van de schijven
(dit is niet als kritiek bedoeld op de gemiddelde harley rijder nog op jou :] )
 
Ik ben zo'n rijder (heeft niets met Harley te maken) die eigenlijk hoofdzakelijk de voorrem gebruikt, altijd al gedaan. En ik gas behoorlijk door, ja. Als het dan zo is dat billet kwetsbaarder is dan andere zwevende remschijven, dan moet ik ze dus afschaffen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan