Zwevende schijf beetje aandrukken

superduc again

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2004
14.377
5.615
dussen
Ik heb pas een gebruikte zwevende schijfrem gekocht
Nu vind ik dat er wat veel speling op zit
Dacht er over om de busjes met een hydraulische pers een tikie aan te drukken
Weet dat er nogal overspannen gedaan wordt over remmen
Maar dit is de achter rem en hij is van mijn harley en ik gebruik de achter rem nooit

p649847342-4.jpg
 
Beetje naïef om te zeggen dat je je achterrem niet gebruikt. Om bv. een goede en juiste noodstop te maken heb je toch echt je achterrem nodig....maar als het toch niks uitmaakt kun je net zo goed je remklauw ervanaf halen dan rammelt de schijf nergens tegenaan
 
zitten er geen veertjes achter de bussen?
bij een bmw zwevende schijf kun je die veertjes wat uit elkaar buigen, daarna zit ie weer goed..

Is zelfs mogelijk de veertjes te vervangen voor nieuwe.. (bmw levert die gewoon los!)
 
Beetje naïef om te zeggen dat je je achterrem niet gebruikt. Om bv. een goede en juiste noodstop te maken heb je toch echt je achterrem nodig....maar als het toch niks uitmaakt kun je net zo goed je remklauw ervanaf halen dan rammelt de schijf nergens tegenaan

Ben gewent om alleen met mijn voorrem te remmen
Op mijn duc ruim genoeg om een noodstop te maken ( 2 spiegler 8 zuiger klauwen Alth schijven , radiale rempomp)
Op mijn harley is het iets minder ( beringer radiaal pomp, performance machine 4 zuigerklauw en een zwevende schijf)
Heb de achterrem nog niet nodig gehad , maar je weet nooit dat je hem een keer nodig hebt
 
Zit nu een vaste op niet geboord
Wil er eentje met gaatjes , die had ik al een tijdje liggen
Omdat ik van de week een klauw heb kunnen kopen met houder die ik aan de onderkant kan schroeven ga ik die schijf ook gelijk vervangen
 
Wat zit er nu voor achterrem op je harley dan, en waarom heb je de keuze voor een zwevende schijf gemaakt als je hem toch niet gebruikt?

Exact mijn vragen. Zoals ik het begrijp, zit er nu geen zwevende schijf op en wil je er eentje op zetten. Als je een zwevende remklauw hebt, is dat helemaal niet nodig. Je wint er niks mee.

Edit:

Lezen, dan pas reageren RetepV... :X

Gewoon gaatjes in je remschijf laten boren (of zelf doen), als het je om de gaatjes gaat.
 
Laatst bewerkt:
Heb ze inmiddels wat aan gedrukt , schijf is niet meer zwevend , maar rammelt ook niet meer, waarom zou je je achterrem gebruiken als je een goeie voorrem hebt
Ik ga het monteren , en zal er wat mee proef remmen , heb ik die rem ook eens geprobeerd
 
Ik denk dat TS de geometrie van een harley niet helemaal begrijpt. Bij een sportfiets is de achterrem waardeloos bij een noodstop, maar bij een harley rust er een stuk meer gewicht op de achterkant.

Kan je het achterwiel de lucht in remmen?

Indien ja, achterrem waardeloos bij noodstop.

Indien nee, dan achterrem erbij bij noodstop.
 
:^

Ik snap sowieso niet dat je een (semi) floater dicht gaat drukken. De reden om dat spul te laten zweven is een constanter contact met de remblokken en dus ook minder trillingen in 't geheel.

Nou zal dat laatste bij een Harley minder van belang zijn, maar toch.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan