Zwieberen, op snelweg

TheMauster

MF veteraan
25 jul 2005
21.175
8
Rotterdam ergens
Facebook
Ik was laatst weer eens een stukje snelweg aan het :] , en ik kwam er achter dat mijn gs500x een beetje zwieberde met achterband, en voor ook dacht ik.
Et was niet overdreven veel maar hield ook niet op door te acceleren of een bocht te nemen. (dit maakt een bocht nemen ook minder leuk.)
Ik heb al gekeken en heb geen speling kunnen vinden op de assen.
Word ik nou gek of wat? :Y

En nee, et was de wind niet ............. denk. :Z :z

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Kep net een nieuw voorbandje erop (laten) gooien.

Nog geen snelweg gereden maar ik merk in het dorp nu al verschil.
Stuurt een stuk rustiger.
Misschien door een kenner is kritisch je banden laten bekijken. *O*

En ik weet niet of ik het zwieberen had genoemd O-)
 
Nog nooit een Soez (buiten de R's) met standaard vering gezien die op hoge snelheid niet door de bocht ging als een hobbelpaard.

MAW: Het is je vering, is normaal, andere motor kopen.
 
Dus: Bandenspanning, vering, bandenslijtage en doe balhoofdslager er ook maar bij. Heb je trouwens koffers/kuip? de mijne pendelt vanaf 160 door de topkoffer.
 
Ik had ook met mijn goldwing dat hij nogal hobbelde met name rond de 50km/u en als ik boven de 170km/u kwam ging het stuur zoeken zeg maar. Progressieve voorvork veren hebben bij mij het probleem gereduceerd tot bijna 0 en heb er geen last meer van.
Koste 110 euro :)
 
ik heb het zelf ook met me gs500e (25kw). Als ik met 150 + een snelle bocht neem... dan zit ie eigelijx ook al op zn top.. maar dan begint dat ding ook te zwieberen en te doen ! Maar kan dat ook niet zijn dat de achtervering te zacht staat ?..achterbandje is ook bijna op, dus dat is ook niet echt lekker voor zown bochtje.

:W :}

EDIT: lees het al in het topic...sorry |(
 
Wellicht combinaties van alles maar ook zeker het wegdek ;) niet vergeten..

:]
 
- banden
- speling op lagers in voor/achterwiel
- balhoofd
- slap frame (alle bouten en moeren dr in goed aangedraait?)
- etc...

Heb je die speling op je as gechecked door echt de wielen eruit te halen en de lagers te voelen? Ik had laatst gemerkt dat ik wat speling had zitten op het lager aan de tandwielkant van mn wiel (zit in een apart deel van het wiel met rubbers opgehangen), de speling was niet te merken met het wiel in de motor. Ik heb dat lager nu vervangen en de motor rijdt een stuk strakker (voorheen inderdaad ook nogal zwabberen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan