Zwitserland: info

Het is inderdaad waarschijnlijk de Simplon pas, ja.
Dan heb ik mij vergist... zal het even aanpassen.
 
In de lange rij foto's van Boevie ken ik de Furggenpass als de Simplonpas. En de autotrein helaas maar al goed.

1963 met mijn ouders, zij met caravan ik met de motor er achter aan, een rondreis Zwitserland gedaan. In de Centovalli liep de caravan tegen de oplooprem aan met rokende remmen tot gevolg. Bij het inhalen van de caravan blokkeerde de motor ineens. Later bleek een gebroken krukas. Met een touw aan het handvat tot aan Iselle achter de caravan voortgetrokken. Daar de hele trits op trein gezet naar Brig. Motor op de trein gezet naar Bazel en vandaar met vrachtwagen naar Rotterdam, dit alles met hulp van zakenrelaties van mijn vader.
Motor was een Honda Dream 300, met de koppeling nog op de krukas.

Bekijk bijlage 1397822
1963, lang voordat ik geboren ben.
Denk dat die autotrein door de tunnel toen nog vrij nieuw was.

Was wel grappig, met regen en slecht zicht erin vanaf Zwitserland en met zon eruit in Italia, toch?
 
Hoi boevie leuke foto's ziet er gezellig uit. worstje eten met zuurkool op de stelvio heerlijk wie kent dat niet.

Reis je tegenwoordig alleen , of nog met de hoe noem je ze ook al weer de garmin elite .:]:]
 
Even denken....
Ja sorry, zit nu achter een biertje.

Oké. Google foto's zegt 2015 :X
Dat is niet goed. Ik heb toevallig vanmiddag nog een proefritje gemaakt met ééntje van de Garmin elite boys.
Maar hij ging met zien deerntje naar Andorra.
Ik was héél jaloers maar heb niet veel laten merken.
Vorig jaar is hij mee geweest met een georganiseerde reis met dat andere Garmin elite mannetje .

Ik wil nu eindelijk wel weer een keer fijn knappen maar ik heb net een contract getekend, dus ik sta op zero vakantiedagen.
En het vrouwtje wil ook al weer op vakantie. Ik word helemaal gek jonge. Ik weet niet meer wat ik moet. Eigenlijk wil ik weer acuut naar Bella Italia.

Nou ja, ik hou je op de hoogte. Even afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Simplonpass.


1397974
 
Laatst bewerkt:
He Andorra Daar ben ik niet geweest wel heel dicht in de buurt heb het toen eigenlijk bewust links laten liggen teveel toeristen enz.
Maar georganiseerd zeg je was dat omdat het vervoer er dan bij inzit. als je geen zin heb om met de motor daarnaar toe te rijden.

Zelf heb ik hem op de aanhanger gezet rijd gemakkelijk de eerste keer camping Isabena gezeten leuke camping.
 
Ruig shirtje aan van AC&DC. Dat past helemaal niet bij die Zwitsers, die houden van fluitende vogeltjes en murmeltiere.
 
A sorry dat was net in Italie we wilden even wat eten natuurlijk geen kaart in zwitseland dacht kijk toch maar even zo dan groenvoer alleen was al meer dan hier biefstuk. Dus toch maar even gas geven en dan zit je gelijk in Italie .
 
Suisse, Svizerra, Schweiz voorlopig overleefd, nog geen speeding tickets
(Duitse moto-kennis had me ook nog eens extra gewaarschuwd, 1e reactie op "3 days Switzerland" was: Speeding Tickets. Beware of Speeding Tickets. Had zel zelf ook slechte ervaringen mee).

Over paar weken nog tentative afspraak in St Gallen.
En in Sept/Oct wellicht nog eens naar Geneve (leuk idee, maar wat zal dat een sodeju duur hotel zijn daar...)

Lausanne vond ik Prachtig, precies mijn type stadje.
Olten ... Mwha.. maaar was wel goede werk-dag daar.
 
Zwitserland is duur...... Maar de passen zijn gratis (geen tol), brandstof en campings zijn niet duur.
Geen idee wat eten en drinken kost in de supermarkt, iemand?
 
De Zwitsers aan de Duitse grens gaan zaterdags massaal shoppen in Duitsland.
Zeep, shampoo, tandpasta, luiers, enne... files.

Eten en drinken is een goeie vraag, dat weet ik niet exact meer.
Ze gaan wel naar de kroeg. In sommige kantons mag je zelfs nog roken, in de aangrenzende weer niet.
 
Eten en drinken in restaurants is ook duur. Afgelopen jaar 2 pizza's en 2 cola, omgerekend 40 euro. En dat was gewoon een normale pizzeria, niet een chique tent ofzo. In de supermarkt is het iets duurder dan bij ons.

Kamperen is trouwens ook duur, 15 tot 20 euro voor 1 persoon, klein tentje en motor vind ik niet echt goedkoop.
 
Als ik in CH aan het rondtoeren ben en krijg trek, probeer ik ALTIJD de grens over te gaan. Voorkeur Italië.
Eten in een resto vaak voor minder dan de helft van CH. Alleen tanken in Zwits is goed te doen.

In alle jaren maar 2 nachten in CH gekampeerd. O, ja....Ook 1x in CH op een hooizolder geslapen.
De tent zet ik bij voorkeur in het 'buitenland'.
Afgelopen jaar aan de Bodensee, 500m 'over de grens' gekampeerd. In dit geval Oostenrijk.
Volgende camping was in Dingelsdorf-Konstanz in D. Dat is 10km over de grens.
 
Laatst bewerkt:
40 euro hier ook voor soep en drinken dat was al weer 2 jaar terug
Maar het blijft gaaf rijden daar dus dat kon er wel af , de grote honger die bewaren we altijd voor de Italie.
 
Maar nog even in ik zit weer in Spanje Franrijk Pyreneeën eens even kijken waar de ze de toer rijden dan heb ik gemist toen ik langs lourdes reed .
 
Als ik in CH aan het rondtoeren ben en krijg trek, probeer ik ALTIJD de grens over te gaan. Voorkeur Italië.
Eten in een resto vaak voor minder dan de helft van CH. Alleen tanken in Zwits is goed te doen.

In alle jaren maar 2 nachten in CH gekampeerd. O, ja....Ook 1x in CH op een hooizolder geslapen.
De tent zet ik bij voorkeur in het 'buitenland'.
Afgelopen jaar aan de Bodensee, 500m 'over de grens' gekampeerd. In dit geval Oostenrijk.
Volgende camping was in Dingelsdorf-Konstanz in D. Dat is 10km over de grens.

Campings zijn in Zwitserland niet duur. Hotels en restaurants wel, maar als je halfpension neemt loopt dat ook wel los. In Oostenrijk mag je bij elke pasweg die een beetje leuk rijdt 10-30 euro aftikken. Gaat ook hard op die manier. En je moet je geld toch ergens aan uitgeven, als het zich maar ophoopt heb je er ook weinig aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan