Zwitserland, net onder het Schwarzwald ?

Ronald Voncken

MF veteraan
5 jan 2002
1.746
0
Posterholt
Ik ga eind mei "toeren" in het Schwarzwald, met als doelstelling een dag van noord- naar zuid Schwarzwald te rijden, 1 of 2 dagen Zwitserland en dan weer terug door het Schwarzwald.

Het Schwarzwald is mij wel bekend, echter het stukje Zwitserland ten zuiden van het schwarzwald niet. Is er iemand die dit gebied wel kent en eventuele tips hieromtrent heeft ?

Alvast bedankt
 
Met een uurtje extra zit je in de noord-alpen (bij het 4-woudstedenmeer bijvoorbeeld)...lijkt me een stuk interessanter.

Mittelland is overwegend saai.

Optie is ook om even naar Frankrijk te gaan en een stuk Vogezen mee te nemen, en een afzakkertje naar de Franse/zwitserse jura. Heb ik toen in een dag gedaan en zaten veel mooie stukken in. Moet wel zeggen dat het Zwarte Woud (pal naast het Rijndal) het meeste beviel. Was dus wel behoorlijk zuidelijk en heeft dan wat alpiene trekjes (qua omgeving (weiden op hoogte) en dorpjes dan).
 
Ga naar de Rheinfalle. Ongeveer 10 km in Zwitserland en erg gaaf. :)

[me]willem169 wil ook nog es toeren in 't Zwarte Woud[/me]
 
Met een uurtje extra zit je in de noord-alpen (bij het 4-woudstedenmeer bijvoorbeeld)...lijkt me een stuk interessanter.

Mittelland is overwegend saai.

Optie is ook om even naar Frankrijk te gaan en een stuk Vogezen mee te nemen, en een afzakkertje naar de Franse/zwitserse jura. Heb ik toen in een dag gedaan en zaten veel mooie stukken in. Moet wel zeggen dat het Zwarte Woud (pal naast het Rijndal) het meeste beviel. Was dus wel behoorlijk zuidelijk en heeft dan wat alpiene trekjes (qua omgeving (weiden op hoogte) en dorpjes dan).


:^

Vergeet de B500 niet. Vooral het laatste stuk (richting Zwitserland dan) is errug gaaf om te rijden :9~

Schaffhausen is erg leuk om even te stoppen, er zijn zelf motorparkeerplaatsen.


CAT
 
Terug
Bovenaan Onderaan