ZX-12R and friends topic "Deel 8"

Remblokken ? Die gebruik je toch om te stoppen ?
Dan ben je hier verkeerd - iedereen hier is al gestopt.
Al 99 jaren geleden.
Ik ben ook gestopt - al meerdere keren.
Nooit meer gestart, alleen maar gestopt.
Hoe kan dat, vraag je je af ?
Dan ken je dr. Kawa nog niet ..
 
Dag allen,

Gezien het feit dat het ZX12r topic vrij dood is vraag ik mij af wat daar de reden van is.
Of is de ZX12r zo slecht dat niemand er over wilt praten ;) Anyway!

Voor degenen die toevallig meelezen heb ik de volgende vragen met een korte inleiding.

Tot vorig jaar was ik in het bezit van een (oer)Busa maar heb ik deze naar omstandigheden verkocht.
Nu ben ik weer op zoek naar een motor, iets vergelijkbaars zoals de Busa.

Is de ZX12r (bouwjaar 2002 > ) dan een goed alternatief, of dan toch weer terug naar een Busa?
Is 50.000 KM veel voor een ZX12r?

De Busa kan zonder problemen meer dan een ton lopen.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Gezien het feit dat het ZX12r topic vrij dood is vraag ik mij af wat daar de reden van is.
Of is de ZX12r zo slecht dat niemand er over wilt praten ;) Anyway!

Voor degenen die toevallig meelezen heb ik de volgende vragen met een korte inleiding.

Tot vorig jaar was ik in het bezit van een (oer)Busa maar heb ik deze naar omstandigheden verkocht.
Nu ben ik weer op zoek naar een motor, iets vergelijkbaars zoals de Busa.

Is de ZX12r (bouwjaar 2002 > ) dan een goed alternatief, of dan toch weer terug naar een Busa?
Is 50.000 KM veel voor een ZX12r?

De Busa kan zonder problemen meer dan een ton lopen.

Groet,
Ik heb er 3 gehad fijne motor heb op 1 zelfs 73000 km gezet voor ik hem kort reed, rij nu een zx10r omdat de 12 niet meer werd verkocht !
 
Zelf heb ik nooit een Hayabusa gereden, maar nu al wel 6 jaar een ZX-12R 2002 in bezit en flink gereden met ritten tot 1400km op 1 dag. Ik heb hem gekocht met 73.000km op de teller. Ik vind het een geweldige motorfiets die me keer op keer blijft verbazen qua power. De begrenzing is er ook eenvoudig vanaf te halen.

Bij 125.000km brak er helaas een uitlaatklep. 2e hands reserve onderdelen als blokken of koppen kon ik lastig vinden, dus heb ik de kop moeten laten opknappen. Was een duur geintje, maar de kop is nu wel beter dan nieuw. Ik denk dat er qua onderdelen en tuning mogelijkheden meer te krijgen is voor de Hayabusa, vanwege de populariteit van het blok en omdat de Hayabusa gedurende een langere periode geproduceerd is dan de ZX-12R.

En voor wat het waard is, ik vind het uiterlijk van een ZX-12R echt geweldig met die F16-achtige luchthapper onder de kuipruit en die vinnetjes aan de kuip.
 
Het is inderdaad een tijd geleden dat ik hier gekeken heb, was dit topic al bijna vergeten.
Tja waarom is het topic dood, weinig zx12 rijders meer.
Ook is het vanwege telefoon, watts app groepen, en facebook.
Ik ben nog wel steeds in bezit van mijn ZX12 2005, en verkopen:N
 
Sinds gisteren na 3 zx9r fietsen toch maar een zx12r gekocht. Heb ook nog 1 zx9r
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190929-200021_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20190929-200021_Marktplaats.jpg
    214,3 KB · Weergaven: 18
Hallo mijn naam is Jaap Talsma woon in Havelte( Dr ). Rijd al zeven jaar een Kawasaki ZX 12 ninja uit 2006 . Kwam hier toevallig langs en dacht ik stel mij even voor .Weet niet dat dit de juiste weg is om dat te doen ,maar dat hoor ik dan wel (of niet) Gr Jaap
 
Tja, welkom Jaap zal ik maar zeggen.
kijk hier bijna nooit meer zoals ik al gemaild had, nu toevallig wel weer.
Je zult hier weinig zx12r rijders nog tegen komen, want ze worden schaars.
Mooie blauwe zx12R, echter de kleur is niet van 2006.
 
Hallo mijn naam is Jaap Talsma woon in Havelte( Dr ). Rijd al zeven jaar een Kawasaki ZX 12 ninja uit 2006 . Kwam hier toevallig langs en dacht ik stel mij even voor .Weet niet dat dit de juiste weg is om dat te doen ,maar dat hoor ik dan wel (of niet) Gr Jaap
Leuk om te lezen dat er nog andere 12's in mijn buurt zijn. Ik woon zelf in Gorredijk, niet zo veel verder weg.
 
Leuk om te lezen dat er nog andere 12's in mijn buurt zijn. Ik woon zelf in Gorredijk, niet zo veel verder weg.
Het wordt afgeraden E10 te tanken. Als ik het internet mag geloven is E10 behoorlijk discutabel dus gooi ik er maar 98 voor de zekerheid.
Het wordt afgeraden E10 te tanken. Als ik het internet mag geloven is E10 behoorlijk discutabel dus gooi ik er maar 98 voor de zekerheid.
 
Aangezien het ZX7R topic een beetje stil is...

Hoe bevalt de standaard achter schokbreker van de ZX12R 2001?

Zit te overwegen om deze aan te schaffen voor mijn ZX7R 1996 waarvan de shock na meer dan 100.000km kapot is (en reviseren is duurder dan een tweedehands)
Inbouwlengte is gelijk, alleen topbout is andere diameter. En de shock is beter instelbaar naar het schijnt
De veer van de 12 die er op zit heeft ook 1 winding meer dan de 7

De prijzen van beide schokbrekers ontlopen elkaar niet met 35-80 euro

Alvast bedankt!
 
je weet het echt niet meer ,maar bedankt van nu alleen 98
Injectie zou moeten kunnen (carburateurs kunnen er niet tegen) maar gezien het hogere rendement bij V Power ( E10 versus brandstof met nagenoeg geen E10) tank ik ook in mijn auto Vpower net als beide carburateur motoren.
 
Aangezien het ZX7R topic een beetje stil is...

Hoe bevalt de standaard achter schokbreker van de ZX12R 2001?

Zit te overwegen om deze aan te schaffen voor mijn ZX7R 1996 waarvan de shock na meer dan 100.000km kapot is (en reviseren is duurder dan een tweedehands)
Inbouwlengte is gelijk, alleen topbout is andere diameter. En de shock is beter instelbaar naar het schijnt
De veer van de 12 die er op zit heeft ook 1 winding meer dan de 7

De prijzen van beide schokbrekers ontlopen elkaar niet met 35-80 euro

Alvast bedankt!
Volgens een hyperpro veer expert 1 dorp verder is de standaard schokbreker troep. 🤷‍♂️
 
Hallo forumleden,

Ik ben van plan een ZX12 te kopen dit voorjaar.
Mijn budget is 4000-5000 euro en daarvoor zoek ik een fris model van 2002 of jonger.
Is dit realistisch en zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?
Alle tips zijn welkom!

Groeten,
Remi
 
Dat is zeker realistisch en als je het in die bouwjaren zoekt hoef je ook niet op bijzondere dingen te letten.
Ik zou dan meer letten op (aantoonbare?) km-stand, (originele?) kuipdelen en extra's.
 
Dat is zeker realistisch en als je het in die bouwjaren zoekt hoef je ook niet op bijzondere dingen te letten.
Ik zou dan meer letten op (aantoonbare?) km-stand, (originele?) kuipdelen en extra's.
Bedankt! nu nog wachten op het voorjaar....
 
Zijn er nog zaken om rekening mee te houden bij het 1e model (2000-2001)?
Stel dat ik hier een nette van tegenkom, is dit dan ook het overwegen waard, of verdient 2002+ bouwjaar de voorkeur als je de keuze hebt?
 
Het uiterlijke verschil zit, naar mijn mening, in een mooier spatbord en 'brievenbus' onder de koplamp.
Daarnaast een hele serie met technische verbeteringen die elders in dit forum wel genoemd zijn.
 
De koop is gesloten, ik ben nu in het bezit van een zx12 uit 2000. Hierbij wat foto's. Iemand nog een hugger te koop of een goed online adres hiervoor? De gene die er op zit is aan vervanging toe...
 

Bijlagen

  • IMG_20210122_160832_1.jpg
    IMG_20210122_160832_1.jpg
    540,4 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20210122_160947_1.jpg
    IMG_20210122_160947_1.jpg
    283,1 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20210122_160933_1.jpg
    IMG_20210122_160933_1.jpg
    613,8 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan