ZX-12R and friends topic "Deel 8"

Hallo allemaal.

We zijn net weer terug van drie weken duik vakantie op de Filepijnen.
Ik ben vandaag weer begonnen en ze laten me vandaag weer eens niet met rust.

We vinden het hier barrrrrrr koud.
En we hebben een chronische slaap stoornis.

Voor het gezelligge etentje kom ik zo snel mogelijk op terug.

Eerst ff de data's chekken.
 
Hallo allemaal.

We zijn net weer terug van drie weken duik vakantie op de Filepijnen.
Ik ben vandaag weer begonnen en ze laten me vandaag weer eens niet met rust.

We vinden het hier barrrrrrr koud.
En we hebben een chronische slaap stoornis.

Voor het gezelligge etentje kom ik zo snel mogelijk op terug.

Eerst ff de data's chekken.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ja hoor wat hebben wij een medelijden met jullie 8-) 8-)

:W Zagetta
 
Coolman en Ina,
ik dacht het al dat jullie heerlijk weg waren 8-)
Dus geen probleem maak de agenda maar op orde
en schrijf gewoon op 9 feb om 18;00 uur etentje ZX12R topic erin :P
_O- ;)

We horen het van jullie
:W
 
ja is hetzelfde, wissel zit 'm op 2002 bouwjaar en omhoog.

Puur ter info: je kunt het model verschil volgens mij eenvoudig zien: heb je een dashboardje op de motor waar de klokjes meer op liggen met dof/zwart plastic rond je klokken dan heb je een A-model, heb je een dashboardje met carbon look waar de lampjes voor knipper e.d. meer "in" liggen heb je een B-model. Plaatwerk van A-modellen is hetzelfde qua vorm, plaatwerk van b-modellen is hetzelfde qua vorm. Dus A past op A, B past op B.

Naast klokken ook eenvoudig te zien aan de "brievenbus". Als de luchtinhapper zwart en duidelijk onder je kuip zit aan de voorkant: a-model, zit ie meer geintergreerd en grijs van kleur: b-model.
 
Laatst bewerkt:
ja is hetzelfde, wissel zit 'm op 2002 bouwjaar en omhoog.

Puur ter info: je kunt het model verschil volgens mij eenvoudig zien: heb je een dashboardje op de motor waar de klokjes meer op liggen met dof/zwart plastic rond je klokken dan heb je een A-model, heb je een dashboardje met carbon look waar de lampjes voor knipper e.d. meer "in" liggen heb je een B-model. Plaatwerk van A-modellen is hetzelfde qua vorm, plaatwerk van b-modellen is hetzelfde qua vorm. Dus A past op A, B past op B.

Naast klokken ook eenvoudig te zien aan de "brievenbus". Als de luchtinhapper zwart en duidelijk onder je kuip zit aan de voorkant: a-model, zit ie meer geintergreerd en grijs van kleur: b-model.

oke bedankt,dus kleurcodes zijn ook hetzelfde en de bestickering?
heb namelijk een rode zx12r dus die gaat door tot het 2002 model? :)
 
De bestikkering voor het 2001 model is anders. 2001 model heeft soort 'scheuren' in tegenstelling tot alle andere jaargangen. Maar de zx12r sticker boven het vleugeltje is wel hetzelfde.

2000
ZX12red_1280x1024.jpg


2001
mattemc.jpg
 
Laatst bewerkt:
De bestikkering voor het 2001 model is anders. 2001 model heeft soort 'scheuren' in tegenstelling tot alle andere jaargangen. Maar de zx12r sticker boven het vleugeltje is wel hetzelfde.

2000
[afbeelding]

2001
[afbeelding]
oke,bedankt voor de info.
had gereageerd op een rechterkuipdeel wat niet beschadigd zou zijn,maar achteraf dus wel beschadigd is.
dus daar heb ik niets aan.
dus als iemand een rechterkuipdeel heeft of weet in de kleur rood van het 2000 model.
ik hou me aanbevolen. :)
 
Oh grappig. Paul Dodsworth ken ik, daar heb ik een uitlaat bij gehaald :-)

Ik kan je z'n telefoon nummer wel geven... klopt je quicknet adres wat in je profiel staat ?
 
oke bedankt,dus kleurcodes zijn ook hetzelfde en de bestickering?
heb namelijk een rode zx12r dus die gaat door tot het 2002 model? :)


Nee. Model AAA loopt tot en met half 2002 Met de overjarige modellen tot in ....
Ik heb ooit eens een model 2002 met het kenteken en papieren van 2006 gezien.

Onderdelen zijn dus uitwisselbaar.

Echter bracht Kawa voor elk jaar een ander kleurschema.
Dus de kleuren passen niet.

Een kleurkode wordt niet op, aan, of ergens genoteerd.

Verf of kleur wordt besteld op basis van het chaschi nummer. en Bouwjaar.

Ps. Een aantal onderdelen zijn tot de laatste modellen verwerkt.
Soms met een ander origineel nummer.
 
Laatst bewerkt:
klopt als een bus. Kleuren/stickers zijn vaak het grootste probleem. Ik heb een half 2003 b-model qua kenteken dat volgens chassisnummer 2002 model is. Je mag er vanuit gaan dat het chassisnummer het enige juiste verteld (met natuurlijk een beetje verstand dat het ook logisch is ;)). Motoren kunnen zoals coolman al aangeeft, net zoals auto's, erg lang zonder kenteken staan.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, goede vent,heb bij hem een nieuwe voorvork gehaald, maar moeilijk te bereiken. Heeft erg veel onderdeelen en Motoren-ZX12R,s
Oh grappig. Paul Dodsworth ken ik, daar heb ik een uitlaat bij gehaald :-)

Ik kan je z'n telefoon nummer wel geven... klopt je quicknet adres wat in je profiel staat ?
 
Laatst bewerkt:
Kawa geeft inderdaad 2.7 en 2.9 op.
Dit is bedoelt om de voorband stabiel te houden.
Dan is ie geschikt voor 300 ++

Rij je echter veel in nederland en incidenteel in duitsland mag je de bandenspanning aan passen bv in 2.5 en 2.9
Warmt de voorband beter op. vooral op de korte stukjes.

Op het cirquit gaat het richting 2.0 en 2.0 afhankelijk van je rij stijl.

De uiteindelijke bedoeling is dat de banden goed opwarmen door interne frictie.(vervorming)
En daarmee de interne bandenspanning op de juiste druk komen.
En warme banden hebben meer grip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan