ZX-12R met Powercommander III + begrenzer

frylord

Rookie
28 apr 2006
24
0
Uden
Hoi,

Ik heb een bouwjaar 2002 ZX-12R met een Powercommander III. Na nu al een paar jaar tegen die begrenzer aan te kijken heb ik besloten om die er eens eindelijk uit te slopen en te kijken wat het beestje nou echt kan.

Is er een mogelijkheid om dat met de Powercommander III te doen of moet ik perse een extra kastje hebben?

Ik heb al een beetje rond gekeken en heb 2 opties gevonden.
1. Muzzy Boneville box
2. Nikko G Pack

De G pack vindt ik wel duur maar hoor er goede dingen over. De Boneville is goedkoop, doet wat het moet doen maar schijnt af en toe de kilometer teller in de war te schoppen.

Kan iemand mij meer vertellen over deze twee (of misschien andere opties) en/of ze werken i.c.m. de Powercommander?

Alvast bedankt
 
Thanks,

Nou eigenlijk om de zoveel tijd ga ik met vrienden naar duitsland om eens de topsnelheid te proberen. We zijn afgelopen zondag (paas weekend) weer geweest en 300km/h op de teller gehaald.

Elke keer als de teller 300km/h aangeeft komt die tweede begrenzer in en is het afgelopen met de pret. Ik ben dat een beetje zat en ben eigenlijk benieuwd wat het beestje nou eigenlijk kan.

Normaal gesproken rij ik rustig, het is als ik af en toe (1 of 2 keer per jaar) naar Duitsland ga voor een topspeed run. Daarom mag het niet teveel kosten, voor die paar keer ga ik echt niet 300/400 euro uitgeven.

Een maat van mij had het zondag over de Bonevillebox en dat hij "maar" $90 kost. $90 heb ik er wel voor over en dat heeft dus mijn intresse gewekt.
 
kijk eens bij www.sp12.com dat is van de firma geiger uit duitsland ,die rijden wedstrijden met de zx12 en daar is een g.pak te krijgen dat de begrenzer op heft tevens mooi ander spul voor de zx12. :P 8-)
 
Thanks,

Nou eigenlijk om de zoveel tijd ga ik met vrienden naar duitsland om eens de topsnelheid te proberen. We zijn afgelopen zondag (paas weekend) weer geweest en 300km/h op de teller gehaald.

Elke keer als de teller 300km/h aangeeft komt die tweede begrenzer in en is het afgelopen met de pret. Ik ben dat een beetje zat en ben eigenlijk benieuwd wat het beestje nou eigenlijk kan.

Normaal gesproken rij ik rustig, het is als ik af en toe (1 of 2 keer per jaar) naar Duitsland ga voor een topspeed run. Daarom mag het niet teveel kosten, voor die paar keer ga ik echt niet 300/400 euro uitgeven.

Een maat van mij had het zondag over de Bonevillebox en dat hij "maar" $90 kost. $90 heb ik er wel voor over en dat heeft dus mijn intresse gewekt.

Aha... ok. Nou ja, dat kan ook gewoon in Nederland hoor. Kom rustig een keer langs in Almere op de A27. Daar doen wij het ook altijd eventjes. Alleen wel een rustige run doen om te kijken of ze niet op hun favoriete plek foto's aan het schieten zijn zoals ze NU aan het doen zijn bijvoorbeeld.
 
kijk eens bij www.sp12.com dat is van de firma geiger uit duitsland ,die rijden wedstrijden met de zx12 en daar is een g.pak te krijgen dat de begrenzer op heft tevens mooi ander spul voor de zx12. :P 8-)

Thanks voor de link, inderdaad ze hebben genoeg spul. :)

Alleen dit zit me een beetje dwars
G-Pack für ZX-12R Modell 2001 - 2003. Set 249,00 €

250 euries heb ik er eigenlijk niet voor over.
 
Is het probleem dat de teller niet doorloopt maar de motor wel of dat de motor ook begrensd wordt? Want de eerste is makkelijk op te lossen met een GPS systeem.
Iig succes ermee. :)

Ik ga nu naar Frankrijk op de 06 636! :}
 
Is het probleem dat de teller niet doorloopt maar de motor wel of dat de motor ook begrensd wordt? Want de eerste is makkelijk op te lossen met een GPS systeem.
Iig succes ermee. :)

Ik ga nu naar Frankrijk op de 06 636! :}

Nou zover ik heb begrepen is dat als de teller de 300 raakt er een 2 toeren begrenzer inkomt. Het schijnt dat je dit heelerg makkelijk op kan lossen door het kabeltje van de teller eruit te rukken en een GPS ontvanger te gebruiken. Maar ik wil eigenlijk een iets "nettere" oplossing.

Maar jah als het niet anders kan...

Kan iemand dit bevestigen? Is het inderdaad zo dat als je de kabel van je teller eruit rukt hij gewoon doorloopt?
 
Met begrenzer loopt ie 300kmh, zonder 305kmh. Kweenie of het de moeite waard is...
 
Met begrenzer loopt ie 300kmh, zonder 305kmh. Kweenie of het de moeite waard is...

Deze gaat toch ietsjes harder,en is toch een zx12 r
full
 
Hoi,

Ik heb een bouwjaar 2002 ZX-12R met een Powercommander III. Na nu al een paar jaar tegen die begrenzer aan te kijken heb ik besloten om die er eens eindelijk uit te slopen en te kijken wat het beestje nou echt kan.

Is er een mogelijkheid om dat met de Powercommander III te doen of moet ik perse een extra kastje hebben?

Ik heb al een beetje rond gekeken en heb 2 opties gevonden.
1. Muzzy Boneville box
2. Nikko G Pack

De G pack vindt ik wel duur maar hoor er goede dingen over. De Boneville is goedkoop, doet wat het moet doen maar schijnt af en toe de kilometer teller in de war te schoppen.

Kan iemand mij meer vertellen over deze twee (of misschien andere opties) en/of ze werken i.c.m. de Powercommander?

Alvast bedankt
Klopt de bonnevilebox schopt de teller in de war ik had hem ook maar heb hem er weer vanaf gehaald !! ff door blijven zoeken op het internet
P.s een teller van model 2001 haald ook de begrenser eraf maar is wel gelijk de duurste optie die gaat ook tot 340km
Greetz van die ouweman
 
P.s een teller van model 2001 haald ook de begrenser eraf maar is wel gelijk de duurste optie die gaat ook tot 340km
Greetz van die ouweman

Hmmmmzzzzz.... Wat is de kans dat je zo'n teller op de sloop kan vinden? _O-

Werkt die teller ook op de model na 2001? Dus het is gewoon click en go of moet er nog iets gedaan worden qua kabels of electronica?
 
Hmmmmzzzzz.... Wat is de kans dat je zo'n teller op de sloop kan vinden? _O-

Werkt die teller ook op de model na 2001? Dus het is gewoon click en go of moet er nog iets gedaan worden qua kabels of electronica?
Nope je kan hem er zo opzetten ken iemand die het heeft gedaan , bij de dealer een nieuwe teller besteld van een model 2001 en hop erop werkt goed maar kost wel een paar centen , de begrensing komt vanuit de teller en bij model 2001 zat die er nog niet op vandaar
8-) 8-)
 
Zal de gemiddelde politiemotor/auto er om geven of je nou 305 of 340 kan? :P ;)

Ik denk dat die BMW's het toch heelerg moeilijk zullen krijgen bij snelheden boven de 200. Als ze je niet kunnen pakken kunnen ze je niks doen. Als je niet gepakt wordt kunnen ze je alleen een schikkings voorstel sturen, welke je kan accepteren of weigeren. Als je weigert zal de MJ je aanklagen en zal je in een rechtbank moeten bewijzen dat jij dat niet was op de scooter.
 
Vind het stickertje een beetje zielig..... :X

Heb je nou een gevoel voor humor of niet? :)

Maar goed we gaan te ver off-topic mensen, ik ben eigenlijk geintreseert in mensen die ervaring hebben met die begrenzer.
 
Hee Heavey, kun je mij dat ook leren; je rijdt 330 km/u en ik zie je linkerhand in beeld en met rechts moet je dan de fotocamera bedienen.. :?
Dat lukte mij niet bij 320 :(
(Afbeelding)


Ik ben de persoon niet die stuurt komt van een Forum uit Italie vond het wel een leuk plaatje,en het ging daar over de rechtuitstabiliteit van de ZX 12 met het gas vol open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan