ZX-6 veerafstelling???

kloasje

MF'er
21 jun 2001
145
0
H,zand

Halloo,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben maar goed, (geen internet bij nieuwe baas!!)
Onderaan bij "grote muis" staat altijd het volgende:
_____
Kawasaki ZX-6R '98
Vering Moto 73:
Voor; Demping: ingaand 5 klikken, uitgaand 2 klikken. Veervoorspanning: 7 ringen zichtbaar.
Achter; Demping: ingaand 6 klikken, uitgaand 4 klikken. Veervoorspanning: +2 omwentelingen vanaf standaard

Nu ben ik ook nog steeds in het bezit van zo'n ding, en na steeds betere rondetijden op zolder ben ik een beetje met de vering gaan rommelen!!

Nu heb ik diezelfde moto73 destijds ook gelezen, en deze afstelling gaf een aanzienlijke verbetering (volgens de verslaggevers!!

Ik was dan ook zeeeer verbaast om te lezen dat ik alle instellingen straffer af moest stellen dan origineel (logisch lijkt mij!!!)
Op de veervoorspanning (voor)na!!! Die moet volgens deze gegevens 7 ringen zichtbaar terwijl origineel 6 ringen zichtbaar zijn!!
Dan komt toch echt de vering slapper te staan terwijl de demping straffer komt!!

Wie kan mij dit raadseltje eens uitleggen??

Groetjez :z
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan de rest wel volgens die lijst afgesteld??
IK nl. wel, met dus dan ook 4/5 ringen zichtbaar, en daar istie best mee opgeknapt!
Je moet ook eens proberen met de clipons onder de kroonplaat, dan voelt de motor ook al veel beter aan!
Groetjes :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan