ZX-6R '97 met balhoofd speling?

Red1

Die hard MF'er
26 okt 2002
596
1
Overijssel
Ik heb sinds een paar maanden mijn zx-6r uit '97. Wat mij opvalt is dat wanneer ik afrem en ik bijna stil sta de laatste paar meters trillingen in de clipons te voelen zijn. Ik heb het idee dat de remblokjes voor versleten zijn omdat op een bepaalde snelheid de voorrem even iets piept, maar heb niet het idee dat hierdoor,juist op de laatste paar meters, trillingen moeten ontstaan.

Heb zelf dan ook het gevoel dat de balhoofdlagers mogelijk versleten zijn.

Is dit ook het geval of kunnen er 100 andere oorzaken zijn?

Je balhoofdlagers kun je zelf controleren.
Als je een middenbok hebt, zet je motor dan daarop. Ga op je motor zitten en draai je stuur helemaal van links naar rechts. Als je dat rustig en voorzichtig doet, dan voel je nergens weerstand. Als je in een bepaalde stand een soort van knikje voelt, dan zijn je lagers aan vernieuwing toe.
Heb je geen middenbok, moet je ff creatief zijn om je voorwiel van de grond te krijgen.

Een andere test is om je motor met het voorwiel tegen een muur te zetten en zittend op je motor proberen door d emuur te rijden.
Het idee is dat de voorvork en het balhoofd knikken. Doe dit natuurlijk voorzichtig, je probeert iets te voelen en dat gaat niet met brute kracht.

Als je dan toch aan de voorkant bezig bent, koop ff een fles remmenreiniger.
Spuit hiermee de remklauw schoon. Draai voorzichtig aan het voorwiel en probeer te voelen of de remblokken in de schijf aanlopen of happen.
Zit er misschein op je remschijf een rand vuil? Die kun je envoudig schoonmaken met schuurlinnen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,

Balou

Terug
Bovenaan Onderaan