ZX-6R project

Apocal1pse

Die hard MF'er
25 aug 2008
334
5
Budel-Schoot
Zoals sommigen van jullie misschien wel weten ben ik sinds kort geslaagd in mijn zoektocht naar een zx-6r, het is er één geworden uit '98 op 25kw kenteken. :] *D

Ik heb gekozen voor een motor met schade, die ik zelf (samen met mijn vader die dat vaker heeft gedaan ) op ga knappen.
De dingen die kapot zijn (tot nu toe })) zijn:
  • kuipdeel links (origineel) bekrast
  • kuipdeel rechts (polyester) diep bekrast en ophanging op 1 plaats afgebroken
  • topkuip (polyester) ophanging afgebroken en bekrast aan linkerzijde)
  • ophangingspunt van koplamp kapot
  • spiegel links bekrast
  • beide bestuurdersvoetsteunen afgebroken bij de ophanging (driehoek)
  • koppelingshendel kapot (afgebroken toen ik hem probeerde recht te buigen :( '( )
  • bestuurderszadel klein stukje bekleding kapot
  • deukje in uitlaat
  • kont bekrast aan linkerkant
  • achterbrug bekrast
  • carterdeksel aan linkerkant bekrast en overgespoten in zilver (half/half :r )

De kuipen zijn beschadigd, maar ik denk dat ik ze wel kan maken en spuiten, vooral omdat de rechter- en topkuip van polyester zijn. :Y
Of ik hem in de originele kleuren ga maken weet ik nog niet, dat zie ik wel als ik de kuipen af heb.
Ik ben ook aan het overwegen om, als ik ze niet meer gemaakt krijg, een imitatiekuip te kopen die goedkoop op ebay staan, of de kuiper eraf te laten en hem om te bouwen tot streetfighter.

Zoals je kan zien heeft (een van ) de vorige eigenaar (s) de kont al dichtgemaakt zodat er geen handvaten meer opzitten, dit is wel strak gedaan.
De taartschep is afgezaagd en er zitten kleine knippers op (linksvoor kapot).

Voor enkele onderdelen heb ik al een adresje gevonden, maar ik ga eerst even een lijstje maken wat ik allemaal moet hebben zodat ik niet 10x op en neer kan :+ .

Zo hoop ik dus voor weinig een goede motor te hebben waar ik mijn 25kw periode en misschien daarna ook nog veel plezier aan kan beleven.
Ook vind ik het opknappen wel leuk, heb ik weer wat te doen met dit weer :)

Als er iemand onderdelen heeft of weet te liggen dan mag je dat altijd zeggen natuurlijk, en verder zijn ideeën, tips en kritiek altijd welkom maar a.u.b. geen onzin, het moet wel over het project blijven gaan.

En er mogen natuurlijk geen foto's ontbreken, dus bij deze:
img0197ea7.jpg

img0210za7.jpg

img0199fx0.jpg

img0200eb2.jpg

img0198hx5.jpg

img0206cs5.jpg

img0213kb3.jpg

img0207jm7.jpg

img0204fk6.jpg

img0202ne9.jpg

img0201yk4.jpg


edit: foute knop gedrukt, was nog niet klaar met de foto's haha
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is hij van ene Gijs geweest, en is er iets mee aan de hand.
Is er hier iemand zo vriendelijk om me te vertellen wat.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor die laatste zin idd, maar in het ZX-6r topic vinden ze het blijkbaar grappig om eerst te vertellen dat ze mijn motor kennen en dan enkele emoticons erbij te zetten die willen aangeven dat er iets mis mee is, en me vervolgens dan niet te vertellen wat.
Ik kan me best inbeelden dat er iets mis mee is, het is tenslotte een schademotor maar ik vind het niet grappig dat mensen me voor de gek houden.
 
Sorry voor die laatste zin idd, maar in het ZX-6r topic vinden ze het blijkbaar grappig om eerst te vertellen dat ze mijn motor kennen en dan enkele emoticons erbij te zetten die willen aangeven dat er iets mis mee is, en me vervolgens dan niet te vertellen wat.
Ik kan me best inbeelden dat er iets mis mee is, het is tenslotte een schademotor maar ik vind het niet grappig dat mensen me voor de gek houden.

hier ga je volgens mij nog veel respons op krijgen :P ;)
 
Dat kan best, maar dan wil ik wel weten waarom, je bent nu al de derde die zoiets zegt zonder inhoud, maarja ik laat het hier maar bij want ik kom hier toch niet verder.
Volgens sjwoops is het niet de motor waar over gepraat werd, dus het zal me allemaal een zorg zijn.
Hij ligt nu toch open dus als er iets mis mee is wat ik nog niet wist dan kom ik daar snel genoeg achter.

Ik ga gewoon verder met sleutelen en hoop jullie volgend seizoen bij een meeting te zien.
Veel motorplezier ;)
 
Sorry voor die laatste zin idd, maar in het ZX-6r topic vinden ze het blijkbaar grappig om eerst te vertellen dat ze mijn motor kennen en dan enkele emoticons erbij te zetten die willen aangeven dat er iets mis mee is, en me vervolgens dan niet te vertellen wat.
Ik kan me best inbeelden dat er iets mis mee is, het is tenslotte een schademotor maar ik vind het niet grappig dat mensen me voor de gek houden.
ik denk niet dat de jongens het slecht bedoelen, dus ik zou me er niet super druk om maken als ik jou was, ben nog aan het bij lezen dus weet niet of je al antwoord heb op je vragen. de enige Gijs die ik ken is GijsV en als je he gewoon mailt dan is hij vast niet te beroert om je te vertellen wat er mee "aan de hand" is *:)
 
Nee denk ik ook niet, maar zul je wel al doorhebben als je bijgelezen hebt.
Heb GijsV gemaild en was niet zijn motor, dus het ging weer nergens over :p hehe
Wat ik ervoor betaald heb, ongeveer de helft voor wat ze voor een goede uit dat bouwjaar vragen, en dan nog 15% eraf zoiets... mijne heeft wel al 61k gelopen, maarja je kan ook niet alles hebben voor dat geld. Ben best handig dus als er iets mee is dan wordt dat wel gefixed :p
Kga 'm sowieso een opfrisbeurt geven voordat ik ga rijen, olie, filters etc...

en nu ga ik slapen
 
UPDATE:


  • Vandaag een koppelingshendel gehaald en erop gezet.
  • Dezelfde man (sloper) heeft misschien ook nog voetsteuntjes maar hij kon ze zo 123 niet vinden omdat hij aan het verhuizen was... en had zo te zien niet veel zin om te zoeken :+ ...vandeweek nog eens bellen.
  • Ook hebben we de stuureinden geschuurd (krasjes) en mooi zwart gespoten.
  • De koplampophanging hebben we gemaakt, aangezien je dat met kuip toch niet ziet vind ik het niet nodig een nieuwe koplamp te kopen daarvoor. (student he)
  • De luchtfilter heb ik een beetje schoongemaakt, was nog goed eigenlijk... :9
  • Er achter gekomen dat de 25kw begrenzing er nog in zit, dat hoef ik dus ook niet te kopen
  • Er achter gekomen dat 1 bougie soms overslaat, misschien vocht ? -> alles schoongemaakt maar nog niet laten lopen daarna

To Do:
  • Topkuip ophanging maken met polyestermatjes
  • Topkuip linkerkant krasjes bijwerken
  • Zijkuipen proberen netjeser te krijgen en ophanging rechts maken
  • Voetsteuntjes regelen
  • Beurtje (olie, filters, remblokjes, ketting, ...)
  • Zadelovertrek kan een stukje naar achter worden getrokken zodat de scheur "weg" is, hoef ik ook geen nieuw zadel te kopen dus. 8-)
  • Beslissen wat ik doe met de kuipen, of zo rondrijden of bijwerken / spuiten. :?
  • Alles een keer goed poetsen (pekel van achter de wagen op de kar staan)
 
Weet er trouwens iemand of er een Laser x-treme gp demper bestaat voor dit model ? Staat niet in de lijst maar dat is wel vaker...
Ik heb wel al van andere merken soortgelijke modellen gevonden, waaronder de superpole gp megafoon, maar als ik die wil dan wordt die op maat gemaakt zonder e-keur, en ik denk dus dat daarvoor mijn uitlaat moet worden aangepast en ik de originele demper ook niemer kan gebruiken voor trips naar Duitsland enz.
Heeft er iemand ervaring met deze modellen van dempers op motoren zonder voordemping?
Iemand nog alternatieven ?
 
Weinig reacties nog maar hier...misschien had ik deze beter bij SF kunnen zetten..

Weer een updateje, ik heb zojuist schetsplaten gevonden voor mijn voetsteuntjes dus kan ik op zich al rijden...
De kuipen hebben we proberen te spuiten maar die kutverf begon te reageren op de stukjes die geschuurd waren, we hebben 't 3x geprobeerd, met zowel acryl als alkyd basis, dus ik denk dat ik ze naar de spuiter ga brengen.
Heb beslist dat ik toch wel kuipen erop wil en (nog) geen SF ervan maak.

UPDATE:
  • Topkuip ophanging gemaakt met polyestermatjes
  • Topkuip linkerkant krasjes bijgewerkt
  • Zijkuipen krassen / stickers eraf gehaald en ophanging rechts gemaakt
  • Zadelovertrek naar achter getrokken en vastgezet = geen nieuw zadel hoeven kopen

TO DO:
  • Kuipen naar spuiter
  • Beurtje

En ik denk dat ik hoewel ik ze ongelofelijk mooi vind, geen 'megafoon' demper op m'n kawa ga zetten i.v.m. het zo goed als geen demping hebben ervan. Misschien ga ik wel voor een Superpole Moto Gp, alhoewel ik denk dat die zijn naam als "demper" ook vrij weinig eer aan doet })

Tot de volgende update :]
 
Laatst bewerkt:
hejz bartje! luktet allemaal een beetje met je kawa?
mn geval weigert te starten (de startmotor draait nu wel enigzins) maar nog niet 1/20ste van de snelheid die die normaal draait!
nadat ik er een keer op getikt heb draait hij wel, en overstarten heeft weinig zin

maw heb nog zat te sleutelen:*
mooie knalle trouwes met motoball

fackin hard hahaha
 
Hee man had je ook al een PBtje gestuurd maar ik heb nog een Led achterlicht liggen Zonder knippers die weg kan :z

wil der 1 met knippers namelijk :Y
 
hejz bartje! luktet allemaal een beetje met je kawa?
mn geval weigert te starten (de startmotor draait nu wel enigzins) maar nog niet 1/20ste van de snelheid die die normaal draait!
nadat ik er een keer op getikt heb draait hij wel, en overstarten heeft weinig zin

maw heb nog zat te sleutelen:*
mooie knalle trouwes met motoball

fackin hard hahaha

whaha jha idd die knalle ware belachelijk gewoon.... is je accu niet gewoon leeg ? :+


Hee man had je ook al een PBtje gestuurd maar ik heb nog een Led achterlicht liggen Zonder knippers die weg kan :z

wil der 1 met knippers namelijk :Y

Heej, hmm vaag, heb geen PB gehad ? of ik zie hem nergens :s.... maar ben niet op zoek naar zo'n led-achterlicht, als ik er 1 zou kopen zou ik er ook 1 willen met knippers erin...
 
Weet er trouwens iemand of er een Laser x-treme gp demper bestaat voor dit model ? Staat niet in de lijst maar dat is wel vaker...
Ik heb wel al van andere merken soortgelijke modellen gevonden, waaronder de superpole gp megafoon, maar als ik die wil dan wordt die op maat gemaakt zonder e-keur, en ik denk dus dat daarvoor mijn uitlaat moet worden aangepast en ik de originele demper ook niemer kan gebruiken voor trips naar Duitsland enz.
Heeft er iemand ervaring met deze modellen van dempers op motoren zonder voordemping?
Iemand nog alternatieven ?
de voorbochten zijn 1 stuk van het blok af naar de demper...
daar zul je dus in moeten zagen als je de demper onder je schakelpookje wilt laten beginnen
 
de voorbochten zijn 1 stuk van het blok af naar de demper...
daar zul je dus in moeten zagen als je de demper onder je schakelpookje wilt laten beginnen

Jup, er moet idd in gezaagd worden, zie mijn reacties [vanaf hier] in het superpole topic...

Ik denk dat ik nog even wacht met een andere demper kopen tot dat ik er een tijdje op heb gereden, eerst maar eens aan deze motor wennen... :Y
Misschien leg ik hem nog wel een keer plat :X
Zou ook jammer zijn van de demper... -O-

Ik wacht op goed weer want dit is echt kut :r
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan