rocket ron
MF veteraan
Gelukkig? Ben jij er ook niet gelukkig mee dan?
ik zeg niet dat ik er wel of niet gelukkig mee ben,aleen dat geneuzel erlke keer over meer cc's moet gewoon eens stoppen.
die extra cc's gaat ie echt niet sneller van.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig? Ben jij er ook niet gelukkig mee dan?
ik zeg niet dat ik er wel of niet gelukkig mee ben,aleen dat geneuzel erlke keer over meer cc's moet gewoon eens stoppen.
die extra cc's gaat ie echt niet sneller van.
kom zeg... als je voor iedere Ducati die kapot langs de weg staat moet gaan stoppen, ik ben route mobiel niet
PS: morgen ga ik naar de Rai en even kwijlen op de ZX6R . Ik zal een bakje meenemen
Dus 50cc gaat net zo hard als 1000cc ??
(beetje uiterste maar toch )
Omdat de regels in hun voordeel waren mischien?130pk 136pk ? Op papier ja, wacht effe een multitest en vermogensbank af.
Trouwens als vermogen alleen zaligmakend is, waarom is Duc dan al zo vaak wereldkampioen superbikes.
De Kale
Dat doet Honda al jaren.tsja, ik kan ook bakens verzetten door meer cc's te gaan gebruiken dan de concurrentie..
kom maar!!! kom maar!!! kom maar!!!
Tja,ik zie de laatste jaren vaak de grootste verschillen in power en dergelijke in de boekjes ten opzichte van vroegere modellen.Goeiendag zeg, ik kom net van de motorrai, het meest opvallende vond ik de specificaties van de nieuwe ZX 6R, 130 pk bij 14000 (!)rpm, niet het maximum toerental dus he, dat ligt nog veel hoger) En met ram air 136 pk, nou neem ik dat laatste met een korreltje zout hoor.Maar het gegeven dat de kawa's bijna altijd het vermogen ook waarmaken of zelfs meer geven, denk ik dat de andere merken niet echt blij zullen zijn!
Soms worden de nieuwe modellen zelfs in het boekje sterker maar in het echt zwakker dan de voorgangerTja,ik zie de laatste jaren vaak de grootste verschillen in power en dergelijke in de boekjes ten opzichte van vroegere modellen.
Probleem is alleen dat het op de bank maar een paar pk's uitmaakt.
Dus 50cc gaat net zo hard als 1000cc ??
(beetje uiterste maar toch )
Dan zie ik je morgen wel ik lig naast de zx-10r in een slaapzakkie
Heb ff een bakkie gepakt dat onder een duc stond .
Nogmaals de waarden die kawasaki opgeeft worden meestal overtroffen in de test, tenminste zo was het vroeger vaak.
Ach 125 of 130 pk wat maakt het uit. Hou je gas een fractie langer open en je rijdt die R6 of whatever eruit.
Ook krijg je meer kick van het geluid dat is bij een zx6 dik in orde Een R6 hoor je niet dus dat is
Beste EdwinO, je vergelijkt appels en peren:
Je rekent met 126 ram air pk's van de R6. terwijl je de gewone 130 gebruikt in je berekening van de nieuwe Kawa....
Trouwens de 120 pk die de R6 vanaf het begin in 1999 op papier had, zijn in GEEN enkele test ooit gehaald!!! Nogmaals de waarden die kawasaki opgeeft worden meestal overtroffen in de test, tenminste zo was het vroeger vaak.
We zullen zien maar ik vind de sprong naar 130 pk en bij zo'n hoog toerental wel erg spectaculair! Dit waren waarden van enkele jaren geleden van WK SS600 racers.
Idd, zo was het vroegâh!
Overgenomen uit: Motorfreaks Multitest 1000cc
cbr1000rr
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 147 pk @ 11.400 rpm
GSX-R 1000
opgave: 164 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 150 pk @ 11.400 rpm
R1
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 146 pk @ 11.400 rpm
ZX10R
opgave: 175 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 144 pk @ 11.400 rpm
De ZX10R claim de meeste PK's te hebben, maar heeft er op de Jaros-vermogensbank dus het minst.
Waarmee ik maar ff wil aanhalen dat kawa zich in de folder in dit geval groter voordoet dan ie eigenlijk is.
Maar kawa's blijven
Ookal ben ikzelf overgestapt naar Honda, maar dat heeft voornameijk met de zithouding te maken
Die 125pk's van de 2004 ZX6r waren ook met ram air (kijk maar op de NL website) dus het lijkt me sterk dat de 2005 versie dan 5pk zonder ram air meer zou hebben, want gezien de (overdreven) vermogenswinst die altijd opgegeven wordt voor ram air zouden ze dan zo rond 10pk of meer moeten uitkomen...
Die 125pk's van de 2004 ZX6r waren ook met ram air (kijk maar op de NL website) dus het lijkt me sterk dat de 2005 versie dan 5pk zonder ram air meer zou hebben, want gezien de (overdreven) vermogenswinst die altijd opgegeven wordt voor ram air zouden ze dan zo rond 10pk of meer moeten uitkomen...
onzin omtrent ram-air? tijdje geleden mooi artikel+test gestaan in PS en daaruit bleek dat die ram air claims wel degelijk klopten, bij alle vier de japanse SS1000's
Mijn conclusie: het is erg onwaarschijnlijk dat die 130pk van de 2005 636 zonder RAM-air zijn want anders zou de nieuwe 636 misschien wel op 5pk extra tgv RAM = 135pk met RAM air komen. 10pk extra voor een nieuwe 600cc tov. vorig jaar lijkt me wel erg veel. Zeker als Kawa echte pk's wil claimen.