ZX 6R Verzet de bakens ? 130 pk/14000 toeren!!

130pk 136pk ? Op papier ja, wacht effe een multitest en vermogensbank af.
Trouwens als vermogen alleen zaligmakend is, waarom is Duc dan al zo vaak wereldkampioen superbikes.

De Kale

:Z :Z :Z :Z
 
kom zeg... als je voor iedere Ducati die kapot langs de weg staat moet gaan stoppen, ik ben route mobiel niet :+ ;)

PS: morgen ga ik naar de Rai en even kwijlen op de ZX6R :9~ . Ik zal een bakje meenemen ;)

Dan zie ik je morgen wel ik lig naast de zx-10r in een slaapzakkie :P
Heb ff een bakkie gepakt dat onder een duc stond :+ .
 
Goeiendag zeg, ik kom net van de motorrai, het meest opvallende vond ik de specificaties van de nieuwe ZX 6R, 130 pk bij 14000 (!)rpm, niet het maximum toerental dus he, dat ligt nog veel hoger) En met ram air 136 pk, nou neem ik dat laatste met een korreltje zout hoor.Maar het gegeven dat de kawa's bijna altijd het vermogen ook waarmaken of zelfs meer geven, denk ik dat de andere merken niet echt blij zullen zijn!
Tja,ik zie de laatste jaren vaak de grootste verschillen in power en dergelijke in de boekjes ten opzichte van vroegere modellen.
Probleem is alleen dat het op de bank maar een paar pk's uitmaakt. ;)
 
Tja,ik zie de laatste jaren vaak de grootste verschillen in power en dergelijke in de boekjes ten opzichte van vroegere modellen.
Probleem is alleen dat het op de bank maar een paar pk's uitmaakt. ;)
Soms worden de nieuwe modellen zelfs in het boekje sterker maar in het echt zwakker dan de voorganger :X
 
Beste EdwinO, je vergelijkt appels en peren:
Je rekent met 126 ram air pk's van de R6. terwijl je de gewone 130 gebruikt in je berekening van de nieuwe Kawa....
Trouwens de 120 pk die de R6 vanaf het begin in 1999 op papier had, zijn in GEEN enkele test ooit gehaald!!! Nogmaals de waarden die kawasaki opgeeft worden meestal overtroffen in de test, tenminste zo was het vroeger vaak.
We zullen zien maar ik vind de sprong naar 130 pk en bij zo'n hoog toerental wel erg spectaculair! Dit waren waarden van enkele jaren geleden van WK SS600 racers.
 
Nogmaals de waarden die kawasaki opgeeft worden meestal overtroffen in de test, tenminste zo was het vroeger vaak.

Idd, zo was het vroegâh!

Overgenomen uit: Motorfreaks Multitest 1000cc

cbr1000rr
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 147 pk @ 11.400 rpm

GSX-R 1000
opgave: 164 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 150 pk @ 11.400 rpm

R1
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 146 pk @ 11.400 rpm

ZX10R
opgave: 175 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 144 pk @ 11.400 rpm


De ZX10R claim de meeste PK's te hebben, maar heeft er op de Jaros-vermogensbank dus het minst.
Waarmee ik maar ff wil aanhalen dat kawa zich in de folder in dit geval groter voordoet dan ie eigenlijk is.







Maar kawa's blijven :} :} :} :}
Ookal ben ikzelf overgestapt naar Honda, maar dat heeft voornameijk met de zithouding te maken
 
Ach 125 of 130 pk wat maakt het uit. Hou je gas een fractie langer open en je rijdt die R6 of whatever eruit.

Ook krijg je meer kick van het geluid dat is bij een zx6 dik in orde :9~ Een R6 hoor je niet dus dat is :Z
 
Beste EdwinO, je vergelijkt appels en peren:
Je rekent met 126 ram air pk's van de R6. terwijl je de gewone 130 gebruikt in je berekening van de nieuwe Kawa....
Trouwens de 120 pk die de R6 vanaf het begin in 1999 op papier had, zijn in GEEN enkele test ooit gehaald!!! Nogmaals de waarden die kawasaki opgeeft worden meestal overtroffen in de test, tenminste zo was het vroeger vaak.
We zullen zien maar ik vind de sprong naar 130 pk en bij zo'n hoog toerental wel erg spectaculair! Dit waren waarden van enkele jaren geleden van WK SS600 racers.

Die 125pk's van de 2004 ZX6r waren ook met ram air (kijk maar op de NL website) dus het lijkt me sterk dat de 2005 versie dan 5pk zonder ram air meer zou hebben, want gezien de (overdreven) vermogenswinst die altijd opgegeven wordt voor ram air zouden ze dan zo rond 10pk of meer moeten uitkomen...
 
Idd, zo was het vroegâh!

Overgenomen uit: Motorfreaks Multitest 1000cc

cbr1000rr
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 147 pk @ 11.400 rpm

GSX-R 1000
opgave: 164 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 150 pk @ 11.400 rpm

R1
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 146 pk @ 11.400 rpm

ZX10R
opgave: 175 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 144 pk @ 11.400 rpm


De ZX10R claim de meeste PK's te hebben, maar heeft er op de Jaros-vermogensbank dus het minst.
Waarmee ik maar ff wil aanhalen dat kawa zich in de folder in dit geval groter voordoet dan ie eigenlijk is.







Maar kawa's blijven :} :} :} :}
Ookal ben ikzelf overgestapt naar Honda, maar dat heeft voornameijk met de zithouding te maken

Is opgave hier niet de krukas pk's en gemeten aan het achterwiel??
Maar goed, japanners blijven lekker overdrijven; zowel met pk's als met kilo's. Allemaal marketing en ze moeten wel overdrijven omdat ze sneller nieuwe fietsen uitbrengen dan ze op een normale manier kunnen ontwikkelen.
 
Die 125pk's van de 2004 ZX6r waren ook met ram air (kijk maar op de NL website) dus het lijkt me sterk dat de 2005 versie dan 5pk zonder ram air meer zou hebben, want gezien de (overdreven) vermogenswinst die altijd opgegeven wordt voor ram air zouden ze dan zo rond 10pk of meer moeten uitkomen...

onzin omtrent ram-air? tijdje geleden mooi artikel+test gestaan in PS en daaruit bleek dat die ram air claims wel degelijk klopten, bij alle vier de japanse SS1000's ;)
 
Die 125pk's van de 2004 ZX6r waren ook met ram air (kijk maar op de NL website) dus het lijkt me sterk dat de 2005 versie dan 5pk zonder ram air meer zou hebben, want gezien de (overdreven) vermogenswinst die altijd opgegeven wordt voor ram air zouden ze dan zo rond 10pk of meer moeten uitkomen...


ik heb nog nooit een kawa gehad die minder vermogen gaf dan dat er opgegeven werden. ;)
maar hoe dan ook ze geven wel een hoop vermogen op,wie dat 10 jaar geleden had gezegd dat dit uit 600cc zou komen werd voor gek verklaard. :P
 
Ik geloof dat jullie mijn post niet goed begrepen hebben want ik beweer niet dat RAM-air onzin is maar het volgende:

Kawa claimt voor het 2004 model 125pk met RAM-air
Kawa claimt voor het 2005 model 130pk ..................
Yamaha claimt voor het 2004 model 123pk met RAM-air (waarschijnlijk)
Yamaha claimt voor het 2005 model 126pk met RAM-air (waarschijnlijk)

Mijn conclusie: het is erg onwaarschijnlijk dat die 130pk van de 2005 636 zonder RAM-air zijn want anders zou de nieuwe 636 misschien wel op 5pk extra tgv RAM = 135pk met RAM air komen. 10pk extra voor een nieuwe 600cc tov. vorig jaar lijkt me wel erg veel. Zeker als Kawa echte pk's wil claimen.

[edit]
Ik zie net op de nieuwe Kawa-NL site:

Omschrijft het maximale vermogen dat de motor kan produceren zonder geforceerd luchtinlaatsysteem.Maximaal vermogen 95.5 kW {130 PK}/ 14,000 tpm
Omschrijft het maximale vermogen dat de motor kan produceren wanneer lucht de airbox ingepompt wordt en het systeem onder druk zet.Maximaal vermogen met RAM Air 100 kW {136 PK}/ 14,000 tpm

[/edit]

Knap hoor :}

[me]EdwinO zegt niets meer :X
[/me]



Dus pk/l verhoudingen:

ZX636r 136/0.636 = 213.8 pk/l
Yamaha 126/0.599 = 210.4 pk/l
 
Laatst bewerkt:
Mijn conclusie: het is erg onwaarschijnlijk dat die 130pk van de 2005 636 zonder RAM-air zijn want anders zou de nieuwe 636 misschien wel op 5pk extra tgv RAM = 135pk met RAM air komen. 10pk extra voor een nieuwe 600cc tov. vorig jaar lijkt me wel erg veel. Zeker als Kawa echte pk's wil claimen.

ik ben het met je eens dat 10pk extra veel is, heel veel, maar toch in Duitsland claimen ze dat de nieuwe gehomologeerd is met 130pk en dat is dus zonder ramair. (volgens motorrad-online)
Ik heb ook liever dat ze realistische getallen geven maar ja die discussie hebben we hier al vaak gevoerd en ik geloof dat de heren fabrikanten zich graag rijk rekenen.
 
de 10 gaf op de stand toch ook de opgegeven krukas pk's volgens frederiks ?
 
Lekker boeiend allemaal. Lijkt wel een wedstrijdje welke de meeste PK's heeft. Het interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel als het maar goed mee kan komen met het verkeer en als het nodig is hard kan gaan. Of ik er dan 15 seconden over doe om de 200 te halen of 13 seconden. Dat is niet zo interessant. Wat ik belangrijker vindt is; Of ik de motor mooi vindt en comfortabel vindt zitten.

En mooi is ie zeker!
full


Comfortabel denk ik niet aangezien ik OP het ruitje keek ipv ERDOORHEEN.
 
Terug
Bovenaan Onderaan