ZX 6R Verzet de bakens ? 130 pk/14000 toeren!!

Comfortabel denk ik niet aangezien ik OP het ruitje keek ipv ERDOORHEEN.
:^ Klopt, waardeloos! Het ruitje is veel te laag waardoor je het bovenste deel van de tellers niet kunt zien. Er stond op diezelfde stand nog zo'n kawa met een DB ruitje, dat was precies goed. Als je 't mij vraagt doen ze het expres zodat je meteen weer een ruitje van Kawa erbij koopt :X

Ze kunnen nog een voorbeeld nemen aan de GSX-R750, dat ruitje was ook precies goed.
 
opgegeven vermogen ziet er :9~ uit
moto ziet er ook niet verkeerd uit
en als het geluid hetzelfde is gebleven :}

en als ie in zijn 3 spontaan de voorkant licht ipv bij mij in zijn 2 dan zie ik een testritje wel zitten })
 
Klopt, ik had ook al meteen een hekel aan dat ruitje, hij zag er wel heel stoer uit met die nieuwe voorkant maar als ik moest kiezen dan toch een GSXR750R
 
Idd, zo was het vroegâh!

Overgenomen uit: Motorfreaks Multitest 1000cc

cbr1000rr
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 147 pk @ 11.400 rpm

GSX-R 1000
opgave: 164 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 150 pk @ 11.400 rpm

R1
opgave: 172 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 146 pk @ 11.400 rpm

ZX10R
opgave: 175 pk @ 11.250 rpm
gemeten: 144 pk @ 11.400 rpm


De ZX10R claim de meeste PK's te hebben, maar heeft er op de Jaros-vermogensbank dus het minst.
Waarmee ik maar ff wil aanhalen dat kawa zich in de folder in dit geval groter voordoet dan ie eigenlijk is.







Maar kawa's blijven :} :} :} :}
Ookal ben ikzelf overgestapt naar Honda, maar dat heeft voornameijk met de zithouding te maken

Tja waardes :] Ik heb hier nog zo een paar mags liggen waar de ZX er altijd boven uit steekt.
 
Lekker boeiend allemaal. Lijkt wel een wedstrijdje welke de meeste PK's heeft. Het interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel als het maar goed mee kan komen met het verkeer en als het nodig is hard kan gaan. Of ik er dan 15 seconden over doe om de 200 te halen of 13 seconden. Dat is niet zo interessant. Wat ik belangrijker vindt is; Of ik de motor mooi vindt en comfortabel vindt zitten.

En mooi is ie zeker!
(Afbeelding)

Comfortabel denk ik niet aangezien ik OP het ruitje keek ipv ERDOORHEEN.


Comfortabel????? haahahaha dat is pas boeiend,heb je ook gekeken of er koffers op kunnen hhahaha dat is wel belangrijk natuurlijk!!
 
Laten we dan naar het specifiek vermogen kijken want daar zijn die 600cc supersports erg sterk in:

Dus

Kawa ZX6r 2005 model doet 130/0.636 = 204.4 pk/l
R6 2005 model doet 126/0.599 = 210.4 pk/l

Wat zouden de Honda en GSX 2005 doen?

Das wel heeeel kort door de bocht! Dan zou volgens jou de R1 dus eigenlijk best 210 PK kunnen hebben? Meer cc's betekent ook zwaardere kleppen etc, dus meer verlies...Niemand kijkt ook meer naar het koppel...toch ook niet onbelangrijk...
 
Comfortabel denk ik niet aangezien ik OP het ruitje keek ipv ERDOORHEEN.

Viel mij ook op... maargoed daar heft mijn GSX-R600 K1 ook last van...

Wou eerst volgens jaar voor een GSX-R750 K4 gaan, maar ben nu zwaar aan het twijfelen gekomen, want wat is die ZX6R mooi! Wilde alleen wel meer power dan mijn 600, dus ben benieuwd of het verschil tussen 115 en 130 pk's goed te merken is. Gelukkig is het nog lang slecht weer, dus kunnen we er nog e ven over nadenken!
 
Comfortabel????? haahahaha dat is pas boeiend,heb je ook gekeken of er koffers op kunnen hhahaha dat is wel belangrijk natuurlijk!!

Nou het spijt me heel erg, maar ik heb er op de rai ook op gezeten en ik moet er
niet aan denken dat je hiermee een woonwijk in moet rijden
De druk op m'n polsen was asociaal, en de zithouding onmogelijk (dan ben ik zelf
1,76 en de lengte zit in m'n benen -ik kon wel gewoon de teller zien)
eer dat ik hiermee op de snelweg zit zou ik blij zijn als ik af mag stappen

Het zal heel goed te doen zijn bij 200km/u+ maar waar kun je dat constant rijden?

Edit: de Duc 999 zat een stuk beter, ondanks een plank als zadel
 
Dacht ik dat de mijne standaard een laag ruitje had zeg :? De zorgt voor winddruk op je navel. Ik vind het niet mooi en de teller kun je wel vergeten inderdaad...lijkt de eerste SRAD's wel. De spiegels zitten er wat mij betreft ook leleijk op, zover naar voren. Nee dit is geen verkooppraatje voor de 2004 O-) maar echt mooi kan ik hem niet vinden.
 
Das wel heeeel kort door de bocht! Dan zou volgens jou de R1 dus eigenlijk best 210 PK kunnen hebben? Meer cc's betekent ook zwaardere kleppen etc, dus meer verlies...Niemand kijkt ook meer naar het koppel...toch ook niet onbelangrijk...

Hoezo? Er was weer een discussie over die 36cc meer van de ZX6r tov. de "echte" 600cc-ers dus stel ik voor om in deze klasse het specifiek vermogen te gaan vergelijken. Daarop wint hij nu dus ook...

Ik zeg echt niet dat je daarom dus een R1 met 210pk of een Hayabusa met 273pk kunt bouwen. Ik vind het alleen wel een interessant gegeven dat het specifiek vermogen van die nieuwe 600cc-ers zo hoog is en dat Kawasaki daar met het 2005 model nog eens zo veel meer uit weet te persen dan Yamaha.

Als je naar de specs kijkt van de ZX dan is het extra vermogen niet alleen uit het toerental, maar ook uit het koppel gekomen. De boring/slag, compressie en inlaat diameters schijnen gelijk gebleven te zijn (volgens de NL site). Misschien iets extremere timing gekregen?
 
Nou het spijt me heel erg, maar ik heb er op de rai ook op gezeten en ik moet er
niet aan denken dat je hiermee een woonwijk in moet rijden
De druk op m'n polsen was asociaal, en de zithouding onmogelijk (dan ben ik zelf
1,76 en de lengte zit in m'n benen -ik kon wel gewoon de teller zien)
eer dat ik hiermee op de snelweg zit zou ik blij zijn als ik af mag stappen

Het zal heel goed te doen zijn bij 200km/u+ maar waar kun je dat constant rijden?

Edit: de Duc 999 zat een stuk beter, ondanks een plank als zadel

SPORT???????????????
 
Nou het spijt me heel erg, maar ik heb er op de rai ook op gezeten en ik moet er
niet aan denken dat je hiermee een woonwijk in moet rijden
De druk op m'n polsen was asociaal, en de zithouding onmogelijk (dan ben ik zelf
1,76 en de lengte zit in m'n benen -ik kon wel gewoon de teller zien)
eer dat ik hiermee op de snelweg zit zou ik blij zijn als ik af mag stappen

Het zal heel goed te doen zijn bij 200km/u+ maar waar kun je dat constant rijden?

Edit: de Duc 999 zat een stuk beter, ondanks een plank als zadel
Heb je het hier wel over de kawa, druk op de polsen viel erg mee vond ik. En zithouding onmogelijk met 1.76 :X
 
Ietwat offtopic:

Ben ik nou de enige die het 2005 model een behoorlijke achteruitgang vindt?
Had veel liever een scherper gelijnde (zoals ZX-10R) motor gezien dan met al deze ronde vormen. Ook de seatpipes hoeven voor mij absoluut niet.

Het vermogen is dan wel weer fenomenaal voor een 600/636CC motor :}
 
Ietwat offtopic:

Ben ik nou de enige die het 2005 model een behoorlijke achteruitgang vindt?
Had veel liever een scherper gelijnde (zoals ZX-10R) motor gezien dan met al deze ronde vormen. Ook de seatpipes hoeven voor mij absoluut niet.

Het vermogen is dan wel weer fenomenaal voor een 600/636CC motor :}

Nee hoor je bent niet de enige ik denk er precies zo over.
 
Goed te horen dat ik niet de enige ben ;)


Nog verder offtopic:

Ik ga binnenkort een proefrit maken op een Triumph Daytona 600. Hele gave motor. Ziet eruit zoals ik de 2005 ZX-6R had gewild. Scherpe lijnen, mooie vormgeving en ga zo maar door. :9~
 
Ietwat offtopic:

Ben ik nou de enige die het 2005 model een behoorlijke achteruitgang vindt?
Had veel liever een scherper gelijnde (zoals ZX-10R) motor gezien dan met al deze ronde vormen. Ook de seatpipes hoeven voor mij absoluut niet.

Het vermogen is dan wel weer fenomenaal voor een 600/636CC motor :}

:^
 
Ook ik heb op de MotorRAI deze 'fiets' mogen uitproberen. Toegeven, ik ben geen kenner op het racemotor-gebied (rij zelf een Suzuki Bandit 600N uit '97), maar vond 'm erg leuk rijden

Verslag van de proefrit.
 
Ietwat offtopic:

Ben ik nou de enige die het 2005 model een behoorlijke achteruitgang vindt?
Had veel liever een scherper gelijnde (zoals ZX-10R) motor gezien dan met al deze ronde vormen. Ook de seatpipes hoeven voor mij absoluut niet.

Het vermogen is dan wel weer fenomenaal voor een 600/636CC motor :}

nope me 2. De modellen 1998 t/m 2004 vind ik een stuk mooier.
Het vermogen is idd. lekker :P
 
Ietwat offtopic:

Ben ik nou de enige die het 2005 model een behoorlijke achteruitgang vindt?
Had veel liever een scherper gelijnde (zoals ZX-10R) motor gezien dan met al deze ronde vormen. Ook de seatpipes hoeven voor mij absoluut niet.

Het vermogen is dan wel weer fenomenaal voor een 600/636CC motor :}

Vinnem ook geen verbetering... waarom uberhaupt een nieuwe versie na de '03-'04 vraag ik me af... motorisch (misschien) maar uiterlijk (seatpipes?) |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan