ZX 6R Verzet de bakens ? 130 pk/14000 toeren!!

PieterGSXR

Die hard MF'er
16 sep 2003
278
0
Goeiendag zeg, ik kom net van de motorrai, het meest opvallende vond ik de specificaties van de nieuwe ZX 6R, 130 pk bij 14000 (!)rpm, niet het maximum toerental dus he, dat ligt nog veel hoger) En met ram air 136 pk, nou neem ik dat laatste met een korreltje zout hoor.Maar het gegeven dat de kawa's bijna altijd het vermogen ook waarmaken of zelfs meer geven, denk ik dat de andere merken niet echt blij zullen zijn!
 
tsja, ik kan ook bakens verzetten door meer cc's te gaan gebruiken dan de concurrentie..


kom maar!!! kom maar!!! kom maar!!!

;)
 
tsja, ik kan ook bakens verzetten door meer cc's te gaan gebruiken dan de concurrentie..


kom maar!!! kom maar!!! kom maar!!!

;)

achhh lul toch niet zo dom!! honda heeft een jaren met de fireblade ook met meer cc's gereden en werd ook met een 900 kawa vergeleken!

en ducati heeft al jaren meer cc'nodig om in de superbike/supersport hard te kunnen gaan.
gelukkig is dit nu eindelijk recht getrokken.
 
achhh lul toch niet zo dom!! honda heeft een jaren met de fireblade ook met meer cc's gereden en werd ook met een 900 kawa vergeleken!

en ducati heeft al jaren meer cc'nodig om in de superbike/supersport hard te kunnen gaan.
gelukkig is dit nu eindelijk recht getrokken.

Precies ron, zeg het ze 8-)
 
Goeiendag zeg, ik kom net van de motorrai, het meest opvallende vond ik de specificaties van de nieuwe ZX 6R, 130 pk bij 14000 (!)rpm, niet het maximum toerental dus he, dat ligt nog veel hoger) En met ram air 136 pk, nou neem ik dat laatste met een korreltje zout hoor.Maar het gegeven dat de kawa's bijna altijd het vermogen ook waarmaken of zelfs meer geven, denk ik dat de andere merken niet echt blij zullen zijn!
:}
 
tsja, ik kan ook bakens verzetten door meer cc's te gaan gebruiken dan de concurrentie..


kom maar!!! kom maar!!! kom maar!!!

;)

Echte sportmodellen van een paar jaar gelden waren toch Kawa 900 Honda 900
Yam R1 1000!!!!!!!!!!!!!! en de suz 1000!!!!

Dus de truc is al zeer oud
 
Laten we dan naar het specifiek vermogen kijken want daar zijn die 600cc supersports erg sterk in:

Dus

Kawa ZX6r 2005 model doet 130/0.636 = 204.4 pk/l
R6 2005 model doet 126/0.599 = 210.4 pk/l

Wat zouden de Honda en GSX 2005 doen?
 
Nu we toch tegen die Italianen aan het schoppen zijn, wordt het niet eens tijd dat die MV Augusta vernieuwd wordt qua uiterlijk bedoel ik dan he.
Niet dat ik hem niet mooi vind maar ik liep vandaag op de Rai bij MV te kijken en had zo iets van oké mooi, maar ken het nu zo langzamerhand wel.
Hoe lang willen ze nog door gaan op het zelfde model? 20 jaar???
 
Nu we toch tegen die Italianen aan het schoppen zijn, wordt het niet eens tijd dat die MV Augusta vernieuwd wordt qua uiterlijk bedoel ik dan he.
Niet dat ik hem niet mooi vind maar ik liep vandaag op de Rai bij MV te kijken en had zo iets van oké mooi, maar ken het nu zo langzamerhand wel.
Hoe lang willen ze nog door gaan op het zelfde model? 20 jaar???

alstie in die 20 jaar dan ook nog goedkoper word zou je mij niet horen klagen
(maar dat zal wel niet)
 
Nu we toch tegen die Italianen aan het schoppen zijn, wordt het niet eens tijd dat die MV Augusta vernieuwd wordt qua uiterlijk bedoel ik dan he.
Niet dat ik hem niet mooi vind maar ik liep vandaag op de Rai bij MV te kijken en had zo iets van oké mooi, maar ken het nu zo langzamerhand wel.
Hoe lang willen ze nog door gaan op het zelfde model? 20 jaar???

De 916 was ook van 1992 tot 2004 ( last edition 998 met italiaanse vlag strepen ) te koop, dus kan die MV nog wel effe mee in andere kleurtjes enzo :X
 
WAT? en dan stop je niet even om een mede motorrijder te helpen !! lekker hoor ;)

kom zeg... als je voor iedere Ducati die kapot langs de weg staat moet gaan stoppen, ik ben route mobiel niet :+ ;)

PS: morgen ga ik naar de Rai en even kwijlen op de ZX6R :9~ . Ik zal een bakje meenemen ;)
 
Laatst bewerkt:
Nu we toch tegen die Italianen aan het schoppen zijn, wordt het niet eens tijd dat die MV Augusta vernieuwd wordt qua uiterlijk bedoel ik dan he.
Niet dat ik hem niet mooi vind maar ik liep vandaag op de Rai bij MV te kijken en had zo iets van oké mooi, maar ken het nu zo langzamerhand wel.
Hoe lang willen ze nog door gaan op het zelfde model? 20 jaar???

Het zou juist tijd worden dat de Japanners hun elke 2 jaar alles anders methode eens overboord zouden gooien; dan komt er eens tijd om eens iets echt'af' te maken (lees: door te ontwikkelen). :X
 
Nu we toch tegen die Italianen aan het schoppen zijn, wordt het niet eens tijd dat die MV Augusta vernieuwd wordt qua uiterlijk bedoel ik dan he.
Niet dat ik hem niet mooi vind maar ik liep vandaag op de Rai bij MV te kijken en had zo iets van oké mooi, maar ken het nu zo langzamerhand wel.
Hoe lang willen ze nog door gaan op het zelfde model? 20 jaar???
20 jaar :?
Dan zijn toch allang weer failliet :?
 
achhh lul toch niet zo dom!! honda heeft een jaren met de fireblade ook met meer cc's gereden en werd ook met een 900 kawa vergeleken!

en ducati heeft al jaren meer cc'nodig om in de superbike/supersport hard te kunnen gaan.
gelukkig is dit nu eindelijk recht getrokken.

Gelukkig? Ben jij er ook niet gelukkig mee dan? :P
 
Het zou juist tijd worden dat de Japanners hun elke 2 jaar alles anders methode eens overboord zouden gooien; dan komt er eens tijd om eens iets echt'af' te maken (lees: door te ontwikkelen). :X


ja, ze kunnen wat dat betreft nog wel wat leren van die yanks he, echt een wonder der techniek die blokken
 
Terug
Bovenaan Onderaan