ZX-6R word snel warm?

Tjaps

MF veteraan
12 jul 2006
5.793
0
Ik heb een probleempje met mijn ZX-6R uit 1999. Als ik met buitentemperaturen boven de 10/15c wat langer stil sta (45sec) loopt de temperatuur in het rood. Tijdens het rijden heb ik geen problemen. De fan slaat wel aan als hij zo warm word maar hij blijft dan in het rood staan.

Iemand die een idee heeft wat dit kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Zolang de fan aanslaat en blijft draaien, geen probleem :N
Had ik met mijn '98-er ook ;)
Maare, waarom deze vraag niet in het zx-6 topic :?
In het rood staan is ook dat het temperatuur lampje gaat knipperen :?. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
Als je koel systeem goed werkt, zal deze bij 35 graden nog niet in het rood komen.
Dus hoe is het pijl van je koelvloeistof???


Anders ga ff lang een dealer!
Misschien is je temp. sensor wel kapot, of je
koel systeem is vuil.



Succes!!!
 
ik heb ook een zx-6r uit 99 maar de mijne komt niet verder dan de vier streepjes met dit soort weer. Misschien eens je afstelling laten controleren.

Of idd kijken of het koelvloeistofpijl wel klopt en dat pijl ook een tijdje in de gaten houden. Als hij koelvloeistof gebruikt kan hij ook wat warmer worden dan normaal.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor heeft hier ook geen last van..
Je moet zoals eerder gezegt ff je vloeistof peil checken ....
en/of vernieuwe bijvullen.
meschien je thermostaat in je radiateur stuk?
 
Peil had ik (natuurlijk) al naar gekeken en hij is ook vrijwel zeker goed ontlucht. Waar ik aan denk is inderdaad de thermostaat, maar zou hij dan bij gewoon rijden al niet te warm moeten worden? Is er een makkelijkere manier om te kijken of hij werkt dan hem los halen en met warm water testen?

En kan het dat de thermostaat maar half open gaat of iets dergelijks? Het duurt namelijk vrij lang voordat de fan gaat draaien op het moment dat hij in het rood loopt. De koelwater sensor zit in het blok en de sensor voor de fan zit in de radiator.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een 99er, maar meer dan 5 streepjes heb ik er nog niet opgekregen, met dit weer zit ie gemiddeld met 4 streepjes, als er weinig wind is en veel stilstaan dan komen er 5 streepjes maar dan slaat de fan ook meteen aan, maar dat is echt pas als het blok volledig warm is willen de 5 streepjes komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan