ZX 7 R info en slippende koppeling

sens

Rookie
29 okt 2012
22
0
Beste mensen en motor experts.

Ik ben een beetje gaan zoeken op het internet en ben aan weinig informatie gekomen over de ZX7R (kawasaki)

Zijn er algemeen bekende kwaaltjes bij de zx7r?

Mijn koppeling slipt, ik zou dit graag willen laten zien aan
een expert (omgeving Rotterdam)
 
Beste mensen en motor experts.

Ik ben een beetje gaan zoeken op het internet en ben aan weinig informatie gekomen over de ZX7R (kawasaki)

Zijn er algemeen bekende kwaaltjes bij de zx7r?

Mijn koppeling slipt, ik zou dit graag willen laten zien aan
een expert (omgeving Rotterdam)
Informatie en vragen over kwaaltjes (die er niet zijn ;), vraag hier: Stef Stuntpiloot in "ZX7R topic part 7"

Slippende koppeling? Je bent de zoveelste die hier opeens mee komt. Olie onlangs vervangen? Zo ja, gebruik de zoekfunctie in MF en je zal alle oplossingen vinden :).
 
weinig kwaaltjes, de verf komt snel los van de wielen, de uitlaatbochten rotten snel en de achterschokbreker wil nog wel eens overlijden... verder gewoon prima als het onderhoud goed wordt uitgevoerd. Slippende koppeling = versleten? gewoon onderhoud
 
dankjewel ninja turtle.
Ik heb totaal geen ervaring , maar is het niet te vergelijk met de koppeling van een auto?
Toeren springen naar rood zonder dat ik echt vooruit ga.
Ik heb wel eens gelezen over de veren te vervangen van de koppeling
 
dankjewel ninja turtle.
Ik heb totaal geen ervaring , maar is het niet te vergelijk met de koppeling van een auto?
Toeren springen naar rood zonder dat ik echt vooruit ga.
Ik heb wel eens gelezen over de veren te vervangen van de koppeling

Beetje vergelijkbaar.

Je koppeling slipt, controleren dus.

Maar heb je nou recent iets gedaan of niet?
 
Heb net gelezen, en me motor heb ok pas.
Volgens de vorige eigenaar zijn alle olie vervangen
Vloeistoffen ook.
Zelf heb ik nog niks gedaan nee
 
Heb net gelezen, en me motor heb ok pas.
Volgens de vorige eigenaar zijn alle olie vervangen
Vloeistoffen ook.
Zelf heb ik nog niks gedaan nee
Zou eens navragen bij de vorige eigenaar of hij ook de olie in je versnellingsbak heeft vervangen en zo ja, welke olie hij heeft gebruikt.

Bedoelde het net niet vervelend hoor (het staat een beetje kort door de bocht) maar als je zoekt op het forum zie je heel veel van deze vragen en de oplossingen staan vaak in de onderwerpen beschreven.

Succes met je fiets. Mits goed onderhouden is het echt een topmotor. Heb er zelf ook jaren mee gereden :] .
 
Beste mensen en motor experts.

Ik ben een beetje gaan zoeken op het internet en ben aan weinig informatie gekomen over de ZX7R (kawasaki)

Zijn er algemeen bekende kwaaltjes bij de zx7r?

Mijn koppeling slipt, ik zou dit graag willen laten zien aan
een expert (omgeving Rotterdam)
Bij Martijns (motorkleding :') ) kan je vast wel versterkte veren bestellen.
Maar beter vervang je ook de platen als het toch open is, circa 100 euro klaar de set. ;)

DSC_0258.jpg

DSC_0248.jpg


Veertjes zo 10-15 euro. Soms triest om te zien wat erin zat. (hier ZX-10R) :)
 
Laatst bewerkt:
Zou eens navragen bij de vorige eigenaar of hij ook de olie in je versnellingsbak heeft vervangen en zo ja, welke olie hij heeft gebruikt.

Bedoelde het net niet vervelend hoor (het staat een beetje kort door de bocht) maar als je zoekt op het forum zie je heel veel van deze vragen en de oplossingen staan vaak in de onderwerpen beschreven.

Succes met je fiets. Mits goed onderhouden is het echt een topmotor. Heb er zelf ook jaren mee gereden :] .


Olie van de versnellingsbak?
 
..en voor de topicstarter: de olie welke voor motorfietsen gebruikt worden zijn niet dezelfde als voor auto's.
Reden: de koppelingsplaten draaien in de olie, daarvoor zitten er additieven in de olie. In gewone motorolie zitten die niet in en gaat je koppeling kapot. Daar zit ook de reden dat je de olie van de motorfiets ook meer moet vervangen, kleine deeltjes koppelingsmateriaal komen in de olie terecht.

Dat is ook de reden dat de motor in eerste versnelling met ingetrokken koppeling van plaats wil gaan, zeker met koude olie. De olie wil de koppeling mee nemen. :)
 
ik heb ook een zx7r gehad met een slippende koppeling,dit kwam ook door de olie shell 10w40 deze was te "schoon"zeg maar waardoor de platen niet goed werden gesmeerd. Het trad al op na 100 km ik merkte het vooral bij doortrekken in de versnellingen. Ik heb toen de hele set vervangen want de platen waren blauw en eerste en tweede vernelling ingevreten. Ik heb toen olie van valvoline erin gedaan en geen last meer gehad.
 
..en voor de topicstarter: de olie welke voor motorfietsen gebruikt worden zijn niet dezelfde als voor auto's.
Reden: de koppelingsplaten draaien in de olie, daarvoor zitten er additieven in de olie. In gewone motorolie zitten die niet in en gaat je koppeling kapot. Daar zit ook de reden dat je de olie van de motorfiets ook meer moet vervangen, kleine deeltjes koppelingsmateriaal komen in de olie terecht.
De klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan