ZX 7 R info en slippende koppeling

sens

Rookie
29 okt 2012
22
0
Beste mensen en motor experts.

Ik ben een beetje gaan zoeken op het internet en ben aan weinig informatie gekomen over de ZX7R (kawasaki)

Zijn er algemeen bekende kwaaltjes bij de zx7r?

Mijn koppeling slipt, ik zou dit graag willen laten zien aan
een expert (omgeving Rotterdam)
 
Had een ander kwaaltje...de naks(nokkenaskettingspanner)...
Die moest je af en toe ff helpen want de veer was niet al te sterk, en
dan kan die aardig rammelen... :X

Verder geen problemen mee gehad... :X

Vroeger wilde mn vriendin op dr SV ook eens een wheelie oefennen, maar
i.p.v. koppeling los was het koppeling oververhitten... :X (was er niet bij)...
Maar die platen moesten ook vervangen worden, die gingen ook
slippen...
Verder wel een kleine reparatie, je kan er zo bij... :Y
 
5042d1291719340-motul-10w-40-5100-ester-vs-motul-10w-40-quad-vs-motul-10w-40-7100-ester-5100-semi-synthetic-4l-motul-1-.jpg
 
Ja precies, iemand die met koude motor even volgas rijdt op 1-2-3 maar het kan dus van alles zijn? Vorige eigenaar zei datie dr geen last van had. Maar ja, in hoeverre kan je tegenwoordig de verkoper nou vertrouwen?
 
Die olie ziet er wel goed uit ja. Je hebt volgens mij een hydraulisch bediende koppeling dus de kabel kan ook niet te strak staan.
Wordt denk toch de platen vernieuwen en misschien voor de zekerheid een nieuw setje veren. Die kosten de hoofdprijs niet.
En als je het eventueel zelf wilt doen dan is dit niet heel moeilijk. Je kunt ook een werkplaatshandboek kopen en dan gewoon via de plaatjes werken.
Benodigdheden:

werkplaatshandboek (leer je veel van!)
4/5l motorfietsolie (dealer weet wel welke)
oliefilter (weet niet wat de vorige eigenaar onder olie verversen verstaat)
carterstopring
pakking van het koppelingsdeksel
set koppelingsplaten
eventueel een setje koppelingsveren

Succes!
 
nuja, er is nog één ding wat ik kan bedenken wat het slippen kan veroorzaken, en dat is een plakkende slave cilinder van de koppeling, of ernstig ingeslagen koppelingskorf. Beide zijn niet erg waarschijnlijk. maar even voor de zekerheid: wat is de kilometerstand?
motul 5100 gebruik ik ook in de zx7r en de zrx en beide doen het prima.

Olie hoef je niet te wisselen als deze goed is en niet te oud. met de motor op de zijstandaard zullen er hooguit wat druppels uitlopen. Even nalopen of je koppelingscylinder soepel werkt is wel makkelijk te doen en kost niks. Pomp hem er niet helemaal uit!
 
Ik heb een filmpje gemaakt op snelweg, dan hoor je hoe die opeens omhoog schiet, mail me op killerlance@hotmail.com en dan stuur ik je het filmpje op kan je even kijken
 
wat als de motor eerder een circuit motor is geweest... kunnen jullie dan hierop iets bedenken?
Sorry.. er zit al een slotje op dit topic. :+

Circuit motor = overal gaatjes voor borgdraadjes.
Dus de olieaftapplug, bouten van de remklauwen enzovoorts.

Een paar losse circuitdagen moet het ding gewoon tegen kunnen. :)

En hoezo niemand helpt? Paar verse koppelingsplaten erin + veren en gaan met dat ding. :]
 
nuja, er is nog één ding wat ik kan bedenken wat het slippen kan veroorzaken, en dat is een plakkende slave cilinder van de koppeling, of ernstig ingeslagen koppelingskorf. Beide zijn niet erg waarschijnlijk. maar even voor de zekerheid: wat is de kilometerstand?
motul 5100 gebruik ik ook in de zx7r en de zrx en beide doen het prima.

Olie hoef je niet te wisselen als deze goed is en niet te oud. met de motor op de zijstandaard zullen er hooguit wat druppels uitlopen. Even nalopen of je koppelingscylinder soepel werkt is wel makkelijk te doen en kost niks. Pomp hem er niet helemaal uit!

km stand is 28.xxx KM
 
roukama?

EBC platen en nieuwe veren kosten ongeveer €85,- en reken nog op ongeveer €15,- voor een nieuwe pakking.Origineel zal wat meer kosten. Als de stalen platen wook vervangen moeten worden zal dat ongeveer dezelfde prijs als de frictieplaten zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan