ZX-7R: mijn dyno uitdraai

  • Onderwerp starter Anoniempje283
  • Startdatum
A

Anoniempje283

Guest
ok, voor de ZX-7R liefhebbers onder ons... als je de plaatjes ziet denk je: huh??? zo weinig voor een ZX-7R??? inderdaad het verhaal heeft een staartje...

heb in augustus mij ZX-7R een dynojet kit en een K&N luchtfilter kado gegeven, was aangestoken door een vriend van me (hij heeft ook een ZX-7R), toen hij op 12 augustus alles liet inbouwen deden we voor de gein mijn motor ook even op de testbank, en tot mijn verbazing bleek hij maar 90pk op het achterwiel te hebben!! veel te weinig voor een ZX-7R!!! wat bleek, mijn motor komt uit duitsland dus hij was geknepen! schijnt daar goedkoper in de verzekering te zijn |( .. heb hem nu dus nu weer voor 98% origineel, want de gasschijven zouden eigenlijk ook vervangen moeten worden, dat is een ingreep van 200 Euro en dan heb ik 3pk meer.. niet gedaan dus...

maar ben evengoed blij met het eindresultaat! de motor rijdt stukken beter nu, echt super *D moet je vooral die Air/Fuel ratio zien, bijna net zo strak als bij een injectie :P ... totaal dus zo'n 10% vooruit gegaan! btw. heb geen full race exhaust system ofzo.. alleen een Laser Pro D'Or bolt-on einddemper...

1.JPG

2.JPG

3.JPG
 
ey Arnold, had je nog een mailtje gestuurd over die knipperlichten van je, die je vooraan heb zitten....

wil die van mij vervangen, zonder dat ik in de kuip hoef boren/schuren/flexen ;) had al moeite toen ik de undertray inbouwde en 4 piepkleine gaatjes moest boren om die plastic schroefjes erin te krijgen :P
 
Kan nu ook hier wel ff reageren :z

Zijn normale knippers, gewoon bij de motorzaak gehaald. Heb ze gewoon over de bestaande gaten heen geschroefd, je ziet er niets van weer.

full
 
okey thanks! die van jouw vind ik wel heel erg mooi.. zal mijn ogen openhouden op de motorbeurs in Utrecht, want heb je ruime keuze aan dat soort spul... moet alleen ff de boel opmeten, zodat ik zeker weet dat ze erover heen passen :)
 
Ik dacht dat de zx7r alleen begrenst was door lagere deksels op de carbs. zodat de gasschuif niet verder omhoog kan. Het vervangen van deze deksels is genoeg volgens mij... en die kosten echt geen 200 euri
 
Eerlijk is eerlijk, en dat is niet vervelend bedoeld, maar je hebt geen sterke zx7r.
reken op 12% verlies van je kruk, dat scheelt dan 12,36 pk. 103+12,36=115,36 op de kruk.
een standaard wordt volgens gegevens afgeleverd met 121 geloof ik .

De mijne had 102 op het achterwiel, en dat was volgens de dynobank tester.( dirk Hoogland) een zwakke.. hij had er meerdere gezien.gemiddeld allemaal 107 aw pk,s

probleem bij mij was snel gevonden rotte uitlaat, dus ander systeempje en nu 118 aw pk,s en alle emissie troep zit er nog op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan