ZX-7R Setup

SpeedForce

Rookie
30 apr 2004
8
0
Hallo,

Ik heb (1 maand) een ZX-7R uit 1999. Nu staat de motor standaard afgesteld mbt de vering e.d. Ik ben op zoek naar een setup voor de motor, aangepast aan mij.

Hier wat gegevens:

Lengte: 1.92
Gewicht: 100 kg (incl. motorkleding)
Rijstijl: vlot/snel

Tevens wil ik graag weten hoe ik de zithoogte van de machine kan verhogen.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :}
 
probeer eens met alles 2 klikjes harder te zetten, en de veervoorspanning 1 lijntje in te draaien.

om de kont hoger te zetten, kan je tailrisers gebruiken, hierdoor zet je de kont omhoog, krijg je meer grondspeling( als je dat al nodig hebt) en normaal een scherper bochtengedrag

[me]Gifkikker heeft nog van die tailrisers te koop :) [/me]
 
Bij het bovenste bevestigingspunt van de achterschokbreker kun je een bout dmv een moer verder naar beneden draaien/omhoog draaien. Hiermee verander je de rijhoogte.
Wat de vering betreft kan ik je niet helpen.... rij met Öhlins :)
 
Hallo,

Ik heb (1 maand) een ZX-7R uit 1999. Nu staat de motor standaard afgesteld mbt de vering e.d. Ik ben op zoek naar een setup voor de motor, aangepast aan mij.

Hier wat gegevens:

Lengte: 1.92
Gewicht: 100 kg (incl. motorkleding)
Rijstijl: vlot/snel

Tevens wil ik graag weten hoe ik de zithoogte van de machine kan verhogen.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :}

de standaard setup volstaat voor op baan.
er zijn zoveel verschillende omstandigheden
waarin we op de baan rijden (asfalt, beton, putten, kasseien, droog weer, nat
weer, etc) , dat de standaardafstelling
zowat het compromis is.

je kan maar echt experimenteren met die set up als je
wat circuit gaat doen. je rijdt dan constant op diezelfde baan,
en als je dan iets verandert voel je echt of het beter of slechter gaat,
en of het betere tijden oplevert, of enkel een beter gevoel, of
vals vertrouwen, ...
die set up verschilt dan weer van circuit tot circuit, van persoon tot persoon.

op baan standaard will do, for me althans :)

trouwens, tot je goed voelt wat er juist
allemaal verandert aan het rijgedrag
nadat je met de setup hebt geëxperimenteerd (veervoorspanning, in/uitgaande demping, blabla), zul je je zeventje (en jezelf met de moto) al behoorlijk moeten kennen. ;)

en als je dan toch wil spelen met de setup,
verander dan telkens één zaak per keer.
veranderen, rijden, veranderen, rijden.

soit, dit lijkt me hier een heel serieuze post geworden,
tijd om af te ronden *D
 
Ik heb zelf ook een ZX-7R en heb mijn vering ook opnieuw afgesteld. Op de site www.racerep.com (de ZX-7R site)kan je in de workshop de veerafstellingen van 2 coureurs zien. nl. een hele lichte en een zware coureur. Wat nog beter is, is om te kijken op de site van ohlins. Daar staat namelijk precies wat je moet doen om de juiste set-up te krijgen voor jou persoonlijk (gewicht). Ook voor niet ohlins vorken!. Waar de afstellings schroeven en moeren zitten kan je ook op de site www.racerep.com vinden. Het is mij in ieder geval gelukt. Veel afstel plezier. :]
 
Bedankt allemaal voor de reacties!

Meer reacties natuurlijk altijd welkom :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan