zx10 kwaal

kawzx10

MF'er
6 sep 2004
46
0
Zuid Holland
Hallo allemaal,

Ik heb pas een ZX10 uit '88 gekocht en deze trilt en hobbelt als je de voorrem gebruikt.
Er zitten net nwe schijven op zowel voor als achter (gedaan door vorige eigenaar).

Nu heb ik al op verschillende plekken gelezen dat dit op te heffen is door de schijven tenopzichte van elkaar te verdraaien.

Verder dacht ik eraan om een dynojet kit (stage3) te installeren.
Nu staan er op de inbouwsheet van dynojet nogal wat waarschuwingen ivm het zeer gevoelig zijn van het blokje onder de 4000 toeren.
Ze advieseren het plaatsen van "velocity stacks" in de k&n filters bij gebruik van de stage 3 kit.

Heeft iemand hier ervaring mee (goed of slecht) ???

Groetjes,

Theo
 
misschien een pietsje lucht in de leidingen waardoor je hobbelend remt ermee,of verglaasde blokjes :?
ik zit met hetzelfde bij mijn oude xs1100 voorremmen,weet ook nog niet wat ik eraan ga doen.
maar effe de tips volgen hier :)
 
je kunt je remmen ook echt zwevend maken , hier zijn speciale setjes voor te koop, dan is het echt een heel eind voorbij, en je remvertraging zal gigantisch toenemen. Je krijgt dan van die schijven die net als bij een duc echt rammelen..
Dus niet je schijven vernieuwen, maar alleen de floaters waarmee de buitenschijven vastzitten aan de binnenring.
 
Of een voorband die een raar slijtage patroon heeft? door rijden met een te lage bandenspanning bijvoorbeeld?
Of door een verkeerd afgestelde voorvering?
Zit er trouwens op zo'n ZX 10 een anti-duik op de voorvork? (ik weet dat een aantal Kawa's dat destijds hadden, ben niet zo zeker van een ZX 10), werkte waardeloos in ieder geval.
 
Zx10 heeft geen anti duik meer deze zijn er na de gpz1000rx vanaf gegaan.

Ik ga het hele voorgebeuren (voorpoten,wiel en remmen) nu maar updaten.
Ook maar SBK stuurtje en een streetfighter cockpitje erop gelijk.
Kijken hoe hij dan remt en stuurt :]

Dynojetten komt er als de remmen goed zijn.
Heb wel al een paar zx10's gezien met stage3 en deze mensen waren er vol lof over.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan