Kort verhaal:
1 ZX10 met meer dan een ton op de teller, blok gaat het een keer begeven. Half jaar terug kwam er nog een aardige run uit, 112 bhp met 85Nm, maar rammelt aan alle kanten. a/f was wel redelijk.
1 ZX10 met 36K op de klok, als donorfiets (wel een doorgefikte CDI).
De eerste ZX10 is mn poekiewoekie, steek ik ook gewoon geld in (economisch niet bepaald verantwoord). De tweede ZX10 is een donorfiets.
Aangezien dit blok "toch" over een tijd de geest gaat geven, heb ik dit 36k-blok als reserve. Ik ga ervanuit dat deze het gewoon goed zal doen. Hij heeft al gelopen, afijn.
Voordat deze er bij mij onder komt, wordt ie nog even onder handen genomen (bagger uit kvs-systeem halen, oliebeurtje, kleppen stellen).
Ik heb echter ook de beschikking over een 1100-blok (C type) met ruim 60k op de klok.
Nadeel is dat deze uit een schadefiets komt en ook schade aan de buitenzijde blok heeft. Cilinder heeft een tik gekregen en heeft een barst. Ik ga ervanuit dat dit blok gewoon niet zo 123 te gebruiken valt als vervangingsblok.
Sowieso wil ik wat meer vermogen uit t blok hebben, mag wat soepeler lopen en wat extra koppel is wel zo fijn.
Het idee was aanvankelijk om er een 1100blok onder te hangen (liefst een D), maar vrijwel iedereen weet hoe zeldzaam GOEDE blokken zijn, met een vrij lage km-stand.
Na eens te hebben gebabbeld met Motomaat die nogal veel met die ZX10's hebben gedaan, ontstond het idee om het blok onder handen te nemen. Zou een aardige duit kosten, maar een idee was het wel. Ook een aardige vermogenswinst werd er beloofd.
Daarover heb ik nog even met Marco van KMS gebabbeld, of er veel te winnen viel met een ouwe ZX10. Met een kritische blik op wat er gedaan kon worden hebben we even gebabbeld.
Ook een aantal kennisen met wat kennis over Big-bore (Heb ze nog niet allemaal gehad) gebabbeld.
Maargoed, Hier zitten wat meer mensen die er meer verstand van hebben
Bijkomend wat vragen over waar ik allemaal rekening mee moet houden.
Wat er op het lijstje staat:
-Big-bore (ori 10cil-blok of kan die van een 11 gebruikt worden?) Kan het groter dan de wiseco 1040?
-Kop flowen (Ori ZX10 kop gebruiken of aan een 11D zien te komen?)
-Nokken timen (wederom de vraag: 10kop of 11d?)
wellicht handmatige nokkenkettingspanner
oliebypass
Kruk balanceren? (moet er wat gelast worden?)
balansas aanpassen?
Uitlaatsysteem van een 1100 gebruiken of volstaat die van de 10?
Carbs aanpassen? (de 36mm's van de 10 gebruiken of de grotere van de 11? )
verzin het maar, noem het op.
Antwoord via PM is ook goed
1 ZX10 met meer dan een ton op de teller, blok gaat het een keer begeven. Half jaar terug kwam er nog een aardige run uit, 112 bhp met 85Nm, maar rammelt aan alle kanten. a/f was wel redelijk.
1 ZX10 met 36K op de klok, als donorfiets (wel een doorgefikte CDI).
De eerste ZX10 is mn poekiewoekie, steek ik ook gewoon geld in (economisch niet bepaald verantwoord). De tweede ZX10 is een donorfiets.
Aangezien dit blok "toch" over een tijd de geest gaat geven, heb ik dit 36k-blok als reserve. Ik ga ervanuit dat deze het gewoon goed zal doen. Hij heeft al gelopen, afijn.
Voordat deze er bij mij onder komt, wordt ie nog even onder handen genomen (bagger uit kvs-systeem halen, oliebeurtje, kleppen stellen).
Ik heb echter ook de beschikking over een 1100-blok (C type) met ruim 60k op de klok.
Nadeel is dat deze uit een schadefiets komt en ook schade aan de buitenzijde blok heeft. Cilinder heeft een tik gekregen en heeft een barst. Ik ga ervanuit dat dit blok gewoon niet zo 123 te gebruiken valt als vervangingsblok.
Sowieso wil ik wat meer vermogen uit t blok hebben, mag wat soepeler lopen en wat extra koppel is wel zo fijn.
Het idee was aanvankelijk om er een 1100blok onder te hangen (liefst een D), maar vrijwel iedereen weet hoe zeldzaam GOEDE blokken zijn, met een vrij lage km-stand.
Na eens te hebben gebabbeld met Motomaat die nogal veel met die ZX10's hebben gedaan, ontstond het idee om het blok onder handen te nemen. Zou een aardige duit kosten, maar een idee was het wel. Ook een aardige vermogenswinst werd er beloofd.
Daarover heb ik nog even met Marco van KMS gebabbeld, of er veel te winnen viel met een ouwe ZX10. Met een kritische blik op wat er gedaan kon worden hebben we even gebabbeld.
Ook een aantal kennisen met wat kennis over Big-bore (Heb ze nog niet allemaal gehad) gebabbeld.
Maargoed, Hier zitten wat meer mensen die er meer verstand van hebben
Bijkomend wat vragen over waar ik allemaal rekening mee moet houden.
Wat er op het lijstje staat:
-Big-bore (ori 10cil-blok of kan die van een 11 gebruikt worden?) Kan het groter dan de wiseco 1040?
-Kop flowen (Ori ZX10 kop gebruiken of aan een 11D zien te komen?)
-Nokken timen (wederom de vraag: 10kop of 11d?)
wellicht handmatige nokkenkettingspanner
oliebypass
Kruk balanceren? (moet er wat gelast worden?)
balansas aanpassen?
Uitlaatsysteem van een 1100 gebruiken of volstaat die van de 10?
Carbs aanpassen? (de 36mm's van de 10 gebruiken of de grotere van de 11? )
verzin het maar, noem het op.
Antwoord via PM is ook goed