zx10r 2004 van Europa ecu naar USA ECU geen start ontbreker

antoni_tony

MF'er
28 apr 2007
196
36
Hengelo
Hallo,

Ik heb een zx10r van 2004, ik heb al erg lang af en toe start problemen. de storing code wijst uit naar de immobiliser. En soms is er ook niks aan de hand.

Ik wou dus helemaal af van de start immobiliser, in amerika is de zx10r verkocht zonder startontbreker. ik heb dus een ecu uit amerika gekocht.

De motor wil dan nog niet gelijk starten je zou ergens een weerstand moeten plaatsen bij het contact slot. Carmo wou deze informatie niet delen ik moest de ecu opsturen ze konden het in de ecu aanpassen door daar iets te veranderen dat is dus gedaan en er moest ook een flash er in van Europa. De aanpassing met flash voor de ecu koste €500,- Totaal ben ik €950,- verder met ecu maar hij start nog niet.. De brandstof pomp is niet hoor baar en heeft storing code 45 de relay kast is gecontroleerd en is goed.

Op het moment dat ik de standaard ecu monteer dan is er geen storing en als de immobiliser mee werkt dan start hij ook. Zet ik de aangepaste Amerikaans ecu erin dan hoor ik geen benzine pomp en heb ik storing code 45.
Ik kom er helemaal niet meer uit, Carmo wil er graag naar kijken maar uiteraard gaat dit geld kosten wat normaal is . Ik vind het gewoon raar dat hij met 1 ecu wel start. ik heb ook geen andere zx10r om het te testen.

Ik moet wel zeggen dat dit blok in een auto hangt maar alles is letterlijk van de motor in de auto geplaatst. en het ging ook jaren goed.

is er iemand die ideen heeft?


hierbij een filmpje met de stock ecu en de USA aangepaste ecul:
 
Is de kabelboom van de U.S. gelijk aan die van EU? Ik ben er voor mijn project ook mee bezig geweest maar dat is al weer een aantal jaren geleden. Als ik mij goed herinner moest er een weerstand van 100 Ohm op de grijze draad die uit het contactslot komt waardoor er 5 Volt naar de ECU gaat. Zoiets was het. Ik kwam er te laat achter want ik heb toen een complete set via ebay Duitsland gekocht. Met die Amerikaanse set heb ik het blok aan het lopen gekregen, echter heb ik er voor gekozen om de Europese set te gebruiken. Ik heb hier dus nog een set (U.S. kabelboom + ECU) liggen, dus zonder KISS. Je mag hem van mij wel proberen. Ik woon in Enschede dus da's om de hoek.
 
Is de kabelboom van de U.S. gelijk aan die van EU? Ik ben er voor mijn project ook mee bezig geweest maar dat is al weer een aantal jaren geleden. Als ik mij goed herinner moest er een weerstand van 100 Ohm op de grijze draad die uit het contactslot komt waardoor er 5 Volt naar de ECU gaat. Zoiets was het. Ik kwam er te laat achter want ik heb toen een complete set via ebay Duitsland gekocht. Met die Amerikaanse set heb ik het blok aan het lopen gekregen, echter heb ik er voor gekozen om de Europese set te gebruiken. Ik heb hier dus nog een set (U.S. kabelboom + ECU) liggen, dus zonder KISS. Je mag hem van mij wel proberen. Ik woon in Enschede dus da's om de hoek.
Dat is een goede vraag, ik weet niet of er verschil zit in het kabelboom. Dat is een super aanbod stuur anders je telefoonnummer via pb.

Het mooiste zou zijn als ik deze aanpaste ecu kan proberen op een zx10r van iemand. Carmo is er van overtuigd dat het moet werken ze hebben ze ecu ook op de test bank gehad filmpje erbij. Ik vind het zo raar dat hij op de standaard Ecu wel loopt en geen storingen heeft
 
Heeft er iemand hier een zx10r.van 2004/2005 ?

Ik wou vragen of ik de ecu die Carmo heeft aangepast mag proberen. Als dan de foutcode 45 komt dan weet ik genoeg dan is de ecu niet goed.

Het zou mij heel goed helpen, ik ben bereid om evt te betalen!
 
Dat zou inderdaad de kortste slag zijn, om je inmiddels dure ECU ff te testen in een standaard ZX10R. Zou mooi zijn als iemand z'n fiets een paar minuten beschikbaar zou kunnen/willen stellen.
 
Hallo,

Ik heb een zx10r van 2004, ik heb al erg lang af en toe start problemen. de storing code wijst uit naar de immobiliser. En soms is er ook niks aan de hand.

Ik wou dus helemaal af van de start immobiliser, in amerika is de zx10r verkocht zonder startontbreker. ik heb dus een ecu uit amerika gekocht.

De motor wil dan nog niet gelijk starten je zou ergens een weerstand moeten plaatsen bij het contact slot. Carmo wou deze informatie niet delen ik moest de ecu opsturen ze konden het in de ecu aanpassen door daar iets te veranderen dat is dus gedaan en er moest ook een flash er in van Europa. De aanpassing met flash voor de ecu koste €500,- Totaal ben ik €950,- verder met ecu maar hij start nog niet.. De brandstof pomp is niet hoor baar en heeft storing code 45 de relay kast is gecontroleerd en is goed.

Op het moment dat ik de standaard ecu monteer dan is er geen storing en als de immobiliser mee werkt dan start hij ook. Zet ik de aangepaste Amerikaans ecu erin dan hoor ik geen benzine pomp en heb ik storing code 45.
Ik kom er helemaal niet meer uit, Carmo wil er graag naar kijken maar uiteraard gaat dit geld kosten wat normaal is . Ik vind het gewoon raar dat hij met 1 ecu wel start. ik heb ook geen andere zx10r om het te testen.

Ik moet wel zeggen dat dit blok in een auto hangt maar alles is letterlijk van de motor in de auto geplaatst. en het ging ook jaren goed.

is er iemand die ideen heeft?


hierbij een filmpje met de stock ecu en de USA aangepaste ecul:
Ik heb ook een Amerikaanse ecu erin zitten en aangepaste kabelboom,Carmo kon die immobiliser er niet uithalen.
Druiff racing kan dat wel bleek later.
Carmo nooit aan beginnen, gewoon naar Druiff,kunnen gelijk op de testbank zetten.
Bij mij werkt het perfect trouwens met die Amerikaanse ecu, wel kabelboom aanpassen of kabelboom uit Amerika.
 
Ik heb ook een Amerikaanse ecu erin zitten en aangepaste kabelboom,Carmo kon die immobiliser er niet uithalen.
Druiff racing kan dat wel bleek later.
Carmo nooit aan beginnen, gewoon naar Druiff,kunnen gelijk op de testbank zetten.
Bij mij werkt het perfect trouwens met die Amerikaanse ecu, wel kabelboom aanpassen of kabelboom uit Amerika.
Heey bedankt voor je reactie! Ik zal ze wel.benaderen en uitleg geven. Ik hoop dat het lukt want ik heb het op gegeven ik heb hem al geschorst is niks meer aan als die soms wel start en soms niet.
 
Heey bedankt voor je reactie! Ik zal ze wel.benaderen en uitleg geven. Ik hoop dat het lukt want ik heb het op gegeven ik heb hem al geschorst is niks meer aan als die soms wel start en soms niet.
Bel Bas even van Schieveen motors even,heeft al die elektronica voor mij gedaan.
Is hoofdmonteur van Kawa NL geweest en kan die dingen dromen.
Als het goed is gaat het maar om 1 draad in die USA draadboom.
Heb ook nog aantekeningen met alle aansluitingen.
Tis dat je niet in de buurt zit,heb er 2 staan dus kan je alles proberen.
 
Laatst bewerkt:
Bel Bas even van Schieveen motors even,heeft al die elektronica voor mij gedaan.
Is hoofdmonteur van Kawa NL geweest en kan die dingen dromen.
Als het goed is gaat het maar om 1 draad in die USA draadboom.
Heb ook nog aantekeningen met alle aansluitingen.
Tis dat je niet in de buurt zit,heb er 2 staan dus kan je alles proberen.
Heey topper!

Ik ga dat doen en ik hoop dat het lukt. Ik hou je sowieso op de hoogte!
 
1707662712828.png
 
ja dan zou idd de ecu gewoon slecht kunnen zijn. heb wel een 04 zx10r maar die rijdt de komende dagen iig nog niet op de straat. volg dit wel even, als het tzt niet opgelost is dan rijd ik wel een keer langs.
 
ja dan zou idd de ecu gewoon slecht kunnen zijn. heb wel een 04 zx10r maar die rijdt de komende dagen iig nog niet op de straat. volg dit wel even, als het tzt niet opgelost is dan rijd ik wel een keer langs.
Super! Ik hou jullie allemaal op de hoogte. Ik heb nu 2 ecu's erbij plus 2 kabelbomen vsn Usa ik wil eerst druijf racing bellen en kijken wat hun zeggen
 
Ik heb ook een Amerikaanse ecu erin zitten en aangepaste kabelboom,Carmo kon die immobiliser er niet uithalen.
Druiff racing kan dat wel bleek later.
Carmo nooit aan beginnen, gewoon naar Druiff,kunnen gelijk op de testbank zetten.
Bij mij werkt het perfect trouwens met die Amerikaanse ecu, wel kabelboom aanpassen of kabelboom uit Amerikaanse

Ik heb ze gebeld, ze konden mij vreemd genoeg niet helpen...

Mijn laatst optie is een andere Amerikaanse ecu monteren + Amerikaanse ecu uitzoeken waar de weerstand moet komen en dan weer flashen naar een Europese tune pff
 
Ik heb ze gebeld, ze konden mij vreemd genoeg niet helpen...

Mijn laatst optie is een andere Amerikaanse ecu monteren + Amerikaanse ecu uitzoeken waar de weerstand moet komen en dan weer flashen naar een Europese tune pff
Bas de Vreede heeft die Amerikaanse ecu bij mij erin gezet en gekeken hoe die Amerikaanse kabelboom anders was dan de kabelboom die erin zat en die gewoon wat gewijzigd.
Dus de originele kabelboom laten zitten en daarin wat veranderen aan de hand van die Amerikaanse.
Ecu was een schijntje,40 dollar,kabelboom weet ik niet meer maar niet veel,weet alleen niet waar dat ding gebleven is maar ik denk gestript.
 
Bas de Vreede heeft die Amerikaanse ecu bij mij erin gezet en gekeken hoe die Amerikaanse kabelboom anders was dan de kabelboom die erin zat en die gewoon wat gewijzigd.
Dus de originele kabelboom laten zitten en daarin wat veranderen aan de hand van die Amerikaanse.
Ecu was een schijntje,40 dollar,kabelboom weet ik niet meer maar niet veel,weet alleen niet waar dat ding gebleven is maar ik denk gestript.
Oke ik zal wel nog een keer bellen en vragen naar bas de vreede
 
Terug
Bovenaan Onderaan