zx10r 2008-2010 circuitfiets/onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bastard

MF veteraan
14 mei 2004
1.527
494
Eindhoven
Na het monteren van een 2e vervangend motorblok wat ook *** is, is mijn relatie met mijn good'old '08 zx10r enigszins bekoeld en is deze daarom te koop.
DSC_9071.JPG



De circuitfiets heeft me ongeveer 5 jaar lang veel lol gegeven met hoogtepunten zoals:
FAA_8596.JPG

Je knie niet aan de grond krijgen op de heilige grond van Mugello
13+14-05-19 Inter-Track at Zandvoort Group 3 Yellow #386.jpg

Mijn knie eindelijk wel aan de grond rijden op de toch iets minder heilige grond van CPZ
18-08-19 Inter-Track at Ecuyers Sunday open pitlane #71.jpg

Je knie/elleboog/hoofd aan de grond rijden op een nat ecuyers (maar gelukkig was dat op de motor van mijn vriendin :X )

20AC1-1673-278.jpg

En op weg naar een doorgesleten toeslider en een nieuw pr op Assen toen de versnellingsbak niet meer wilde.

Nu is helaas de tijd voor mij gekomen om toch afscheid te gaan nemen van mijn trouwe maatje, liefst in een pakket, maar als dat niet lukt is in onderdelen ook oke.

Het grote minput is huidige status; en dat is dat er 3 motorblokken bij zitten, waarvan er helaas geen enkele echt goed is:
- een '09 met waarschijnlijk een kapot big-end lager. Bak/koppeling voelt goed. Heb er geen verdere info over, blok zou goed zijn maar was het dus niet.
- een '08 met een kapotte schakelas en een matig schakelende bak (daarom is de schakelas waarschijnlijk gesneuveld), ongeveer 200ml olieverbruik per dag. 10 dagen redelijk probleemloos mee gereden, maar heeft minimaal een bakrevisie nodig.
- een '08 met een matig schakelende bak en een kapotte koppakking. Voor de kapotte koppakking nooit noemenswaardig olieverbruik gehad en was daarvoor redelijk probleemloos, behalve de steeds minder incidentele neutraal bij terugschakelen.

Dan verder met de pluspunten:
- PVM velgen met brembo schijven voor met vaste wielbussen, de natte droom van elke amateur-coureur. Halve sessie oude V02 medium achter, 4 dagen oude V02 voor.
- Dikke Ohlins TTX, vrij recent nog geserviced, pure Zweedse porno met zo'n fancy hydraulische veervoorspanning versteller
- Translogic QS met zo'n fancy draaiknopje, gp-shift
- Extra set regenwielen met vaste wielbussen, banden hiervan zijn wat ouder maar droog opgeslagen gelegen en deden het de laatste keer in de regen nog goed.
- Rearset
- RCS rempomp
- snelgas
- Voorvork met modificatie
- Stuurdemper met modificatie
- Carbon frame/achterbrugprotectie/tankprotectie
- Super stille standaard uitlaat, zelfs op Zolder hebben ze geen idee dat je überhaupt langs bent gekomen
- Nog tig kleine dingen die er over de jaren heen bij zijn gekomen.
- ontzettende lading aan reserve onderdelen zoals kuipdelen/stepjes/airbox/gasklephuizen/uitlaat/radiator/blokdelen enz enz

Kortom met een werkend motorblok erbij zou dit een moeilijk dikke fiets zijn, nu is het de dikste step die je ooit gaat zien. Ik ben bereid om van alles afstand te doen voor 3500 euro. Voor de mensen die nog wat willen hobbyen tijdens de 2e lockdown :P.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan